شروط جدید و یک‌طرفه آمریکایی‌ها برای مجوز فروش هواپیما

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که آمریکایی‌های قابل اعتماد نیستند، گفت:‌ شرط و شروط آمریکایی‌ها برای صدور مجوز محدود فروش هواپیما به ایران یک‌طرفه است و خیلی به سود کشور نیست.

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا رضایی با اشاره به این‌که ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور نیازمند یک بازسازی اساسی است، اظهار کرد: باید ببینیم رفتار آمریکایی‌ها پس از صدور محدود مجوز فروش هواپیما به ایران چگونه خواهد بود.
وی تصریح کرد: قطعاً نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، معتقدم خیلی با آنها مشکل داریم. ما از هر مرحله‌ای که عبور می‌کنیم آمریکایی‌ها یک مانع برای ایران ایجاد می‌کنند و مشخص نیست این هواپیماها چه زمانی وارد کشور می‌شود.
وی افزود:‌ آمریکایی‌ها در هر مرحله می‌خواهند با اعمال فشار امتیازات جدیدی از ما بگیرند.
وی تصریح کرد: شروط کلی آمریکایی‌ها برای صدور مجوز اوفک به این معناست که هر زمان و هر موقعی که آمریکایی‌ها بخواهند می‌توانند هواپیماها را پس بگیرند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: این شرط و شروط یکطرفه است و خیلی به سود کشور نیست.
رضایی پیش‌تر با بیان این‌که صدور مجوز اوفک به معنای ورود هواپیما به ایران نیست به تسنیم گفته بود: آمریکایی‌هایی به گونه‌ای بحث خرید هواپیما را طراحی کرده‌اند که در هر مرحله از ما امتیاز می‌گیرند.
وی افزود: قرارداد خرید هواپیما خیلی پیچیده است و هنوز شفافیت کامل را ندارد، ضمن این‌که مجوزی صادر شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به معنای این نیست که منجر به عقد قرارداد شده و ما شاهد ورود این هواپیماها باشیم.
وی با بیان این‌که بحث خرید هواپیما و ورود آن به ایران چند لایه است، تصریح کرد: خرید هواپیما مراحل مختلفی دارد و آمریکایی‌ها آنرا به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در هر مرحله‌ای می‌خواهند یک سری امتیازات را از ما بگیرند و یک سری فشارها را بر ما تحمیل کنند.
به گفته وی، صدور مجوز اوفک پله‌ای است که ما فعلا یک سری شرط و شروط را پشت سر گذاشته‌ایم و نمی‌دانیم در مراحل بعدی چه اتفاقی در خصوص خرید هواپیما روی می‌دهد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک