اختلاس ميلياردي با فريب کارمند بانک+عکس

اختلاس ميلياردي با فريب کارمند بانک+عکسکلاهبردار سابقه‌دار با فريب يکي از کارمندان بانک موفق به اختلاس 3.5ميليارد توماني شد.

به گزارش پليس آگاهي تهران بزرگ، 10 اسفند سال گذشته بازرسان يکي از بانک‌ هاي دولتي با مراجعه به يکي از شعبات اين بانک و بررسي اسناد مالي متوجه برداشت غيرمجاز چند ميليارد توماني توسط يکي از کارمندان بانک شدند.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع اختلاس و به دستور شعبه سوم بازپرسي دادسراي امور اقتصادي، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره بيست و هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پليس آگاهي، کارمند بازداشت شده در اظهارات اوليه خود به کارآگاهان گفت: تمامي مبلغ اختلاس شده به ميزان سه ميليارد و 500 ميليون تومان را به حساب يکي از دوستانم به نام «شهرام» واريز کرده و او نيز پس از اطلاع از دستگيري من متواري شده است.

متهم درباره نحوه آشنايي خود با «شهرام» اظهارداشت: وي از مشتري‌هاي بانک بود و من در سال 1389 در محل کار خود با او آشنا شدم. اوايل ارتباط من با «شهرام» تنها از طريق ملاقات در داخل شعبه بود.

وي افزود: در طول اين مدت از طريق صحبت ها و پيشنهاداتي که از سوي «شهرام» داده مي‌شد اطلاع پيدا کردم که او قادر به جعل اسناد از طريق افراد مختلف و يا گرفتن و صدور مدارک شناسايي و حتي خارج کردن غيرقانوني افراد از کشور است؛ به‌ تدريج ارتباط من و شهرام زياد شد، به‌گونه‌اي که اين ارتباط حالت خانوادگي پيدا و ما به صورت خانوادگي با يکديگر رفت و آمد مي‌کرديم.

متهم درباره علت موافقت خود براي انجام برداشت غيرمجاز مبلغ سه ميليارد و 500 ميليون توماني از سيستم بانکي اظهارداشت: اواسط بهمن سال گذشته بود که بنده مبلغي حدود 50 ميليون تومان را به صورت غيرقانوني از حساب تعدادي از مشتري هاي بانک برداشت کردم که يکي از مشتريان با مراجعه به بانک در خصوص موجودي حسابش اعتراض کرد. در حاليکه احساس خطر کرده بودم در تماسي که شهرام با من داشت، موضوع را با او در ميان گذاشته و درخواست مشورت کردم؛ شهرام پيشنهاد اختلاس از بانک را مطرح و من نيز قبول کردم.

وي افزود: قرار بود تا پس از برداشت پول از بانک شهرام مرا از طريق دوستانش و به صورت غيرقانوني از کشور خارج کند و مدعي بود که مرا از طريق کشور ترکيه به يک کشور آفريقايي و از آنجا به يک کشور اروپايي خواهد برد. تصميم گرفتيم تا پول ها را تبديل به طلا و ارز کرده و پس از خروج من از کشور، «شهرام» از طريق يکي از دوستانش آنها (طلا و ارز ) را به کشوري که ما مي‌رويم، انتقال دهد.

متهم در خصوص نحوه انجام اختلاس و دستگيري خود نيز اظهارداشت: در ساعت 11 روز 10 تير مبلغ 35 ميليارد ريال را به حساب شهرام واريز اما همان روز ناگهان بازرسان بانک، بدون اطلاع قبلي و جهت بررسي سندهاي مالي در شعبه حاضر شدند و پس از بررسي سندهاي مالي من و اطلاع از موضوع، ديگر اجازه خروج از بانک را به من ندادند.

وي افزود: در طي مدتي که هنوز در بانک بودم با شهرام تماس گرفته و به او عنوان کردم که گرفتار شدم اما زمانيکه مجددا با وي تماس گرفتم، متوجه شدم که تلفن همراهش را خاموش کرده است.

 با توجه به اظهارات کارمند بانک، کارآگاهان با شناسايي هويت «شهرام» متولد 1352 اطلاع پيدا کردند که وي از مجرمان سابقه دار در زمينه کلاهبرداري است که چندين سابقه دستگيري در سال‌هاي 88 و 89 دارد.

بررسي سوابق متهم نشان داد که متهم با برقراري رابطه دوستي با کارکنان بانک و از طريق اغفال آنان، ضمن معرفي خود به عنوان تاجر طلا و يا واردکننده خودرو به کشور، به مرور زمان اين افراد را مجاب به همکاري با خود کرده تا مبالغ کلاني را به صورت غيرقانوني از سيستم بانکي خارج و به حساب وي واريز کنند که پس از عدم موفقيت در موارد گذشته، پس از آزادي از زندان مجددا با همان شيوه و شگرد اقدام به ايجاد ارتباط با يکي ديگر از کارمندان بانکي کرده و پس از واريز شدن مبلغ 35 ميليارد ريالي به حسابش متواري مي‌شود.

در ادامه تحقيقات، کارآگاهان با انجام تحقيقات پليسي اطلاع پيدا کردند که شهرام به محض واريز مبلغ فوق به حساب بانکي اش بلافاصله اقدام به خريد سکه، طلا و ارز کرده و پس از اطلاع از دستگيري همدست خود، بلافاصله محل سکونت خود را نيز تغيير داده است.

سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم اصلي پرونده، اظهارداشت: با توجه به آنکه شناسايي و دستگيري متهم اصلي پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره ويژه مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم متواري پرونده از سوي مقام قضايي صادر شده است لذا از کليه شهروندان محترم که موفق به شناسايي هويت متهم تحت تعقيب پليس آگاهي شدند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص مخفيگاه، محل‌هاي تردد و يا ديگر جرايم ارتکابي از سوي متهم را از طريق شماره تلفن‌هاي 51055210 ، 51055345 و 51055344 در اختيار کارآگاهان اداره ويژه مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک