عمر ایرانی‌ها 20 سال افزایش پیدا کرده

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: متوسط سن پیری به 72 سال رسیده و این نشان دهنده توسعه بالای کشور است و متوسط عمر کشور 20 سال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ سلامت در مجتمع آموزشی شهید نصراللهی  با اشاره به اینکه در قرآن در مورد تغذیه سالم 160 آیه آمده است، اظهار داشت: در یکی از آیه‌ها قرآن آمده است «حلال و پاکیزه بخورید»، بعضی‌ها به قسمت حلال توجه دارند، اما به طیب و پاکیزه بودن آن توجهی نمی‌کنند.

وی افزود: در سال 57 متوسط عمر هر ایرانی 48 تا 52 سال بوده و در آن زمان متوسط عمر زنان 54 سال و نسبت به مردان که متوسط عمر آنها 48 سال بوده عمر بیشتری داشتند.

کمالی ابراز داشت: در حال حاضر در کشور متوسط سن پیری به 72 سال رسیده و این نشان دهنده توسعه بالای کشور است و متوسط سن و متوسط عمر در زنان به 72 سال و متوسط سن مردان به 70 سال رسیده است و طی این 32 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، متوسط عمر کشور 20 سال افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: دستگاه اجرایی باید همکاری تنگاتنگی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد طرح توسعه سلامت استان کرمان داشته باشند و یکی از نکات مهم این طرح همکاری تنگاتنگ دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اداره کل آموزش و پرورش می‌تواند شاه‌بیت طرح توسعه سلامت استان کرمان باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان تصریح کرد: شورای سلامت استان کرمان یکی از موفق‌ترین شوراهای سلامت کشور است و به شاخص‌های مهمی دست پیدا کرده است.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک