تشکیل 28هزار پرونده قاچاق کالا در کشور

به گزارش عصر خبر، مهر نوشت :رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از تشکیل ۲۸ هزار پرونده قاچاق کالا در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال واردات به کشور به ۵۲ میلیارد دلار و صادرات به ۴۲ میلیارد دلارمی رسد. 
به گزارش مهر٬ عباس معمارنژاد٬ شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل گمرک استان مرکزی با بیان این مطلب٬ افزود: این رقم نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته و در مورد ارقام پرونده‌ها ۱۵۰ درصد رشد را شاهد هستیم. 

وی گمرک را به عنوان تسهیل کننده در امر تجارت خارجی در کشور دانست و گفت: گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و نقش مؤثری در وصول درآمدهای دولت و اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌های اقتصادی دارد. رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیشترین صادرات شامل محصولات پتروشیمی، پسته، فرش و سیمان است٬ ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی شامل گندم، برنج و نهاده‌های دامی بوده است. 

معمارنژاد مهمترین وظیفه گمرک را صیانت از جامعه در مقابل واردات کالاهای بی‌کیفیت برشمرد و اظهار کرد:‌ گمرک از تولید و تولید کننده و مصرف و مصرف کننده حمایت می‌کند و با اجرای قوانین گمرکی برای دولت درآمد کسب می‌کند. 

افزایش ۲۸ درصدی صادرات در کشور 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی صادرات کالاهای صنعتی، سنتی و معدنی در کشور٬‌ گفت: تا پایان سال واردات به ۵۲ میلیارد دلار و صادرات به ۴۲ میلیارد دلارمی رسد. رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: استان مرکزی از لحاظ موقعیت در صنعت و کشاورزی و قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی شمال- جنوب و نزدیکی به تهران تسهیل کننده تجارت و توسعه صادرات است. 

معمارنژاد افزود: وجود ۲۲ انبار اختصاصی٬ ارائه خدمات گمرکی در محل تولید کنندگان٬ دو منطقه ویژه در شهر صنعتی کاوه ساوه و زرندیه از نقاط قوت استان مرکزی است. گفتنی است٬ در پایان از زحمات حسین دمیاد تقدیر و تشکر شد و سید مهدی میراشرفی به عنوان مدیر جدید گمرکات استان مرکزی انتخاب شد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک