مهمترین معضلات زنان کارگر

ضمنا هماهنگی میان نقشهای مختلف زنان شاغل وجود ندارد اگر مسایل مربوط به اشتغال زنان مدیریت وکنترل نشود در طولانی مدت آسیب زا خواهد بود وبرخی آسیب ها قابل ترمیم نیست.

عصر خبر؛ زنان کارگر نخستین قربانیان بحران‌های اقتصادی محسوب می شوند و هرگاه برنامه اخراج یا تعدیل نیرو مطرح می شود، زنان در صف اول قرار دارند و بسیاری از کارفرمایان معتقدند که زنان در صورت ازدواج و بارداری بهره وری کمتری دارند و با وجود تجربه و مهارت لازم، کنار گذاشته می شوند.
مهمترین معضلات زنان کارگر
نرخ بالای بیکاری زنان از یک طرف واز طرف دیگر مشکلات و معضلاتی است که زنان کارگر با آن روبرو می شوند. دستمزد به مراتب ناچیز آنها با وجود کار یکسان حتی بیشتر، داشتن رده های پایین شغلی با وجود داشتن شایستگی، دانش و تخصص های لازم و نبود امنیت شغلی قرار دادهای سفید امضا مسایل مربوط به بیمه زنان  مهمترین معضلات زنان کارگر است.. وهرچند بیشترین سهم اشتغال زنان در بخش های خدماتی است ولی در همین بخش نیاز است توجه خاص وویژه تری به مسایل زنان شود.
ضمنا هماهنگی میان نقشهای مختلف زنان شاغل وجود ندارد اگر مسایل مربوط به اشتغال زنان مدیریت وکنترل نشود در طولانی مدت آسیب زا خواهد بود وبرخی آسیب ها قابل ترمیم نیست امیدواریم با دولت جدید روزنه امیدی برای زنان شاغل در بخش های مختلف بوجود بیایدا روی کار آ.
معتقدیم با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.
فاطمه محمدیان فعال کارگری و مسئول بانوان ستاد کارگری انتخابات شورای مرکزی و شورای وحدت در کشور/استان تهران(حامیان آیت الله رئیسی)

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک