قرقاش در مونیخ: توافق‌ ابراهیم جزو بزرگ‌ترین تحولات راهبردی منطقه است

ایسنا نوشت:مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در سخنانی توافقنامه‌های عادی سازی روابط میان عرب‌ها و رژیم صهیونیستی را یکی از "بزرگ‌ترین تحولات راهبردی در خاورمیانه" خواند.

قرقاش در مونیخ: توافق‌ ابراهیم جزو بزرگ‌ترین تحولات راهبردی منطقه است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در سخنانی در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: توافقنامه‌های ابراهیم (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) بسیاری از موانع روانی را که طی سال‌ها در منطقه انباشته شده بود، درهم شکست.

وی مدعی شد: این توافقنامه‌ها “یکی از بزرگ‌ترین تحولات راهبردی به شمار می‌روند که منطقه خاورمیانه شاهد آن بوده است.”

قرقاش افزود: منطقه به یک طرح برای سازش نیاز داشت و توافقات ابراهیم در این راستا موفق عمل کردند. ما در دهه گذشته به دلیل یک طرح تقابلی و سیاسی آسیب دیدیم، اما با توافقات مذکور این طرح را خنثی کردند.

این مقام اماراتی در راستای توجیه اقدام ابوظبی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و برقراری روابط با آن مدعی شد: “برقراری روابط با اسرائیل وضعیت منطقه را واقع‌بینانه‌تر می‌کند و ما باید با چالش‌های واقعی که منطقه از آن رنج می‌برد مقابله کنیم.”

وی ادامه داد: حل و فصل مشکلات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها یک اولویت است و موضع سیاسی امارات در قبال مسئله فلسطین کاملاً ثابت بوده و مبتنی بر به گفت‌وگو برای غلبه بر هرگونه اختلاف است

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک