لزوم برخورد با مامور متخلف حادثه پارک پردیسان

در این شرایط بروز حوادث اینچنینی بزرگترین جفا به خودِ “ناجا” و شهدا و زحمتکشانِ آن است که تصویر این دستگاهِ مهم و خدمتگزار در جامعه و افکار عمومی را تخریب می کند.

«عضو سابق تیم ملی بوکس کشور اعلام کرد که هنگام پیاده روی در پارک پردیسان تهران به همراه همسر و دختر ۶ ماهه اش؛ با برخوردِ مامور گشت ارشاد و پاشیدنِ اسپری فلفل و شلیک ۲ گلوله به وی مواجه شده است.»

مجید معتمدی یادداشتی در این باره در پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نوشت که در بخشی از آن آمده است: با فرضِ صحت داشتنِ روایت این شهروند از این حادثه؛ موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

۱_ مامور ناجا در این حادثه (در مصاحبه گفته شده جوانی حدودا ۲۲ ساله) براساس کدام اجازه قانونی و همچنین اجازه عقلی، اخلاقی و عرفی؛ در این حادثه از اسلحه ی گرم استفاده و این شهروند را هدف قرار داده است!؟

آیا این شهروند یک عاملِ تروریستی یا اراذل و اوباشِ قمهِ به دست، بوده که امنیتِ جانیِ شهروندان و مامورِ ناجا را به خطر انداخته تا جایی که وی مجبور به استفاده از سلاح گرم شده است!؟

۲_ آیا بر فرضِ صحت داشتنِ روایتِ بدحجابیِ همسرِ این شهروند مجازاتِ آن طبق قوانین ناجا، پاشیدنِ اسپری فلفل و استفاده از سلاح گرم و شلیک ۲ گلوله به یک شهروند ج.ا‌.ا است!؟
آیا قوانین ناجا چنین اجازه ای را می دهد!؟

….

۴_ باید یادآور شد که هر آن کس که در ج.ا.ا و در جغرافیایی به نامِ “ایران”، زندگی می کند از “حقوق شهروندی” برخوردار است و طبق قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری هیچ فردی حق و اختیار هتکِ حیثیت و حرمت شهروندانِ ج.ا.ا را ندارد.

….

۱۰_ اینگونه حوادث مهمترین ضربه را به خود “ناجا” می زند.
فرزندان مردم ایران در “ناجا” در بخش های مختلف همچون پلیس امنیت، مرزبانی، مبارزه با مواد مخدر و… وظیفه ی برقراری و حفظِ امنیت در جای جای این بزرگ سرزمین را برعهده دارند و هرساله ده‌ها نفر از فرزندانِ مردمِ ایران در ناجا در مبارزه با اشرار، اراذل و اوباش، قاچاقچیان مواد مخدر، تروریست ها و… به شهادت می رسند…

در این شرایط بروز حوادث اینچنینی بزرگترین جفا به خودِ “ناجا” و شهدا و زحمتکشانِ آن است که تصویر این دستگاهِ مهم و خدمتگزار در جامعه و افکار عمومی را تخریب می کند.

در این شرایط به نظر می رسد برخوردِ شدید و قاطعانه ناجا با چند مامور متخلف و البته انگشت شمار؛ گامی در راستای حراست و صیانت از این دستگاه مهم در کشور خواهد بود.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک