مدیران شهری در شوراها چقدر رای آوردند

لیست یك هزار و 700 نامزدی كه قصد نمایندگی هم شهری‌هایشان در شورای شهر تهران  داشتند را كه مرور كنیم به نام‌های آشنای زیادی بر می خوریم كه پیش از این تجربه حضور در مدیریت شهری را داشته اند . از محمود رضائیان كه بیش از دو دهه بر بهشت زهرای تهران مدیریت كرد تا محمد حقانی كه نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران معاونت فرهنگی،اجتماعی را ایجاد كرد.

به گزارش عصرخبر به نقل از بلدیه، اما در رقابت مدیران آشنا به مسائل شهری و ورزشكاران و چهره های سیاسی ،گروه دوم پیروز میدان بودندو مردم بیشتر به نام ها و چهره ها  رای دادند تا متخصصان شهری . در میان 31 نفر نخست منتخبان شورای شهر چهارم مرتضی طلایی كه مشاور شهردار تهران است با 199 هزار 956 رای رتبه  نخست را دارد . او نفر هفتم در تهران شد .

احمد دنیامالی كه زمانی معاونت عمرانی شهرداری تهران را بر عهده داشت در زمان او دو دو پروژه برج میلاد و تونل توحید به سر انجام رسید مدیر دیگری بود كه توانست به شورا راه پیدا كند . او رای 157 هزار 277 تهرانی را كسب كرد .

هرچند دنیا مالی  سابقه مدیریت ورزشی نیز دارد و در زمان او فدراسیون قایقرانی درگیر حاشیه های بسیاری شد و مشخص نیست این آرا به خاطر تلاش ها ی او در شهرداری است یا به دلیل چهره ورزشی كه دارد . دنیا مالی از در میان 31 نفر در جایگاه 13 ایستاده است

محمد حقانی یكی از مدیران قدیمی شهرداری است . نام او درپیشانی معاونت اجتماعی شهرداری حك شده است . او زمانی معاون خدمات شهری تهران بوده و با شهرداران زیادی همكاری داشته است. او نفر 18 در تهران بود و 135 هزار 100 رای آورد .

 عبدالمقیم ناصحی مشاور دینی شهردار فعلی تهران یكی دیگر از منتخبان شورای شهر چهارم است كه با 119 هزار 826 رای نفر 27 شورا شد . او یكی از اعضای علی البدل شورای سوم بود . توسعه مساجد شهر تهران و ساختن گلدسته برای مساجدی كه نشانی از معماری اسلامی نداشتند از كارهای ناصحی در شهرداری است . در زمان او پیشنهاد شد تاكسی ها و وسایل نقلیه عمومی از طریق رادیو اذان را با صدای بلند پخش كنند كه تا كنون اجرایی نشده است .

اسماعیل دوستی كه زمانی شهردار منطقه 3 تهران بود در میان برگزیدگان شورای شهر چهارم است . او 158 هزار و 708 رای آورده است.

محسن پیرهادی كه لقب جوان ترین عضو شورای شهر تهران را دارد . یكی از مدیران شهرداری فعلی است . او اگر چه مدرك تحصیلی‌اش  همخوانی با مدیریت شهری ندارد اما سابقه مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری مناطق 3 و 7 را در كارنامه كاری اش دارد و این اواخر هم مسئول بسیج شهرداری بود .  او با 114 هزار و 495 رای نفر 30 شورای شهر تهران شد .

اما جز مدیرانی كه توانستند به شورا راه یابند . برخی نیز ناكام مانده و پشت درهای شورا ماندند . در این میان می توان  دو مدیری كه تبلیغات زیادی نیز در شهر كرده و از چند ماه پیش از انتخابات تدارك وسیعی را برای حضور در انتخابات شوراها دیده بودند اشاره كرد .

سید مناف هاشمی معاون امور برنامه ریزی و هماهنگی شهردار تهران و وحید نوروزی رسانه ای ترین چهره شهرداری  كه انتظار می رفت سخنان جنجالی او در خصوص خودرو سازان و آلودگی هوا برای او كسب رای كند . مناف هاشمی و نوروزی رای ها تقریبا یكسانی كسب كردند و در میان هزار 700 نفر هاشمی با 74 هزار 178 رای 61 شد و نوروزی نیز با 73 هزار 266 نفر رتبه 62 را كسب كرد .

علی اصغر خانی مشاور شهردار تهران نیز با 32 هزار و 143 صدو یكم شد . نادر كرمی شهردار سابق  یكی از مناطق تهران هم با 25 هزار 127 رای 106 شد .

نخستین مدیر شهری كه برای حضور در انتخابات شورا انصراف داد محمد هادی موذن بود . مشاور شهردار تهران با 9 هزار 629 رای رتبه 183 را كسب كرد . حسین كلخورانی كه مدتی بود از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران رفته اما در انتخابات شوراها در لیست مدیران شهری بود با 26 هزار 912 رای نفر 104 شد . اما رای هیربد معصومی معاون شهرسازی شهردار تهران كه پس از به سرانجام رسیدن طرح تفصیلی به طور ناگهانی تغییر كرد و جای خود را به علیرضا جاوید داد  19 هزار 134 بود .  او نفر 115 تهران شد . بسیاری معتقدند اگر معصومی در راس معاونت شهرسازی نبود شهرداری نمی توانست طرح تفصیلی را به سرانجام برساند . او بعد از معاونت با وجود آن كه درخواست بازگشت به دولت را داشت در سمت مشاور شهردار تهران باقی ماند .

یكی از مدیران ناكام شهرداری محمود رضائیان است كه سی سالی در بهشت زهرا ماند و دو دهه مدیر سازمان بهشت زهرا بود . در زمان او زمین برای دفن مردگان تهرانی به انتها رسیده بود و با طرح های او ظرفیت های جدیدی برای دفن در بهشت زهرا ایجاد شد . رضائیان با 13 هزار 394 رای نفر 139 شورای شهر تهران شد .

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک