تاكيد مدیر كل سازمان بین‌المللی كار بر دستور كار قرار گرفتن عدالت اجتماعی+ عكس

مدیرکل سازمان بین المللی کار همچنین برای قرار دادن عدالت اجتماعی به عنوان سنگ بنای بهبود جهانی و اطمینان از اینکه دارای آینده ای انسان محور هستیم، بر نیاز به راه اندازی یک ائتلاف جهانی که طیف وسیعی از نهادهای بین المللی و ذینفعان را گردهم می آورد، تاکید کرد.

گیلبرت اف. هونگبو، مدیرکل سازمان بین المللی کار، در مراسم افتتاحیه یکصد و یازدهمین کنفرانس بین المللی کار (ILC)، بر لزوم ایجاد ائتلافی برای عدالت اجتماعی جهت مبارزه با نابرابری های فزاینده تاکید کرد.
به گزارش عصرخبر، مدیرکل سازمان بین‌المللی کار (ILO)، گیلبرت اف. هونگبو، در مراسم افتتاحیه یکصد و یازدهمین کنفرانس بین المللی کار (ILC) بر لزوم «ادغام سیستماتیک دستور کار اجتماعی در همه سیاست‌ها و اقدامات کلان بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی» جهت مبارزه با نابرابری‌های اقتصادی رو به رشد تاکید کرد».
تاكيد مدیر كل سازمان بین‌المللی كار بر دستور كار قرار گرفتن عدالت اجتماعی
وی در این مراسم گفت: «پیام من ساده است. هیچ کس نباید هنگام مواجهه با چالش هایی که دنیای کار را تکان می دهد، غفلت نماید. انقلاب صنعتی چهارم که نویدبخش تحولی بنیادین در زمینه روش‌های تولیدی، تحولات جمعیتی و نیاز ضروری به کربن‌زدایی در اقتصاد است، فراهم کننده فرصت‌هایی بهتر برای همه ما می باشد. با این حال، در حدود 4 میلیارد نفر از همشهریان ما فاقد حمایت اجتماعی بوده و 214 میلیون کارگر نیز کمتر از خط فقر درآمد دارند. همچنین، تعداد زیادی از بنگاه های خرد و کوچک اشتغال زا، ورشکست شده اند. در عین حال، چگونه می توانیم این واقعیت را توضیح دهیم که زنان به طور متوسط 20 درصد کمتر از همکاران مرد خود، درآمد دارند».
مدیرکل سازمان بین المللی کار همچنین برای قرار دادن عدالت اجتماعی به عنوان سنگ بنای بهبود جهانی و اطمینان از اینکه دارای آینده ای انسان محور هستیم، بر نیاز به راه اندازی یک ائتلاف جهانی که طیف وسیعی از نهادهای بین المللی و ذینفعان را گردهم می آورد، تاکید کرد.
وی گفت که هدف این ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی، “ایجاد تعادل بین ملاحظات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی در گفتگوی جهانی، از جمله در اصلاح ساختار مالی بین‌المللی و حمایت از انسجام سیاست‌ها و سرمایه‌گذاری در حمایت اجتماعی و کار شایسته است”.
مدیرکل سازمان بین المللی کار در ارائه گزارش خود تحت عنوان «پیشبرد عدالت اجتماعی» گفت: «در مواجهه با خطرات تفرقه، خطرات نفوذ و خطرات قطبی شدن نظرات مختلف، ما وظیفه و تعهد اخلاقی داریم که استفاده از دیپلماسی را به حداکثر رسانده و دیدگاه های گروه های مختلف را به هم نزدیکتر کنیم».
وی همچنین درباره گزارش خود با عنوان «وضعیت کارگران سرزمین های اشغال شده عربی»، تاکید کرد که نرخ فقر در غزه از 59 درصد، به 65 درصد افزایش یافته است.
کنفرانس بین المللی کار (ILC) که کارگران، کارفرمایان و نمایندگان دولتی از 187 کشور عضو سازمان بین‌المللی کار را گردهم می‌آورد، اولین بار در سال 2019 به صورت کاملاً حضور برگزار شد و تا کنون نیز ادامه داشته است. در این کنفرانس، نمایندگان کشورها به طیف وسیعی از موضوعاتی که تاثیر بلندمدتی بر دنیای کار دارند، می پردازند. دستور کار این نشست شامل موارد زیر می باشد:
– دومین بحث تنظیم استاندارد در مورد کارآموزی با کیفیت؛
– بحث مکرر در مورد هدف استراتژیک حمایت اجتماعی (حمایت از کار)؛
– بحث کلی در مورد دستیابی به یک گذار عادلانه به سمت اقتصادها و جوامع زیست محیطی پایدار برای همه، از جمله با در نظر گرفتن سیاست های صنعتی و فناوری؛
– مقاوله نامه و توصیه نامه پیشنهادی در مورد بازنگری جزئی 15 سند بین المللی کار، به دنبال گنجاندن یک محیط کار ایمن و سالم در چارچوب اصول و حقوق بنیادین سازمان بین المللی کار؛ و
–  دستیابی به برابری بین زنان و مردان در محل کار، که موضوع اصلی مورد توجه نظرسنجی عمومی کمیته اعمال استانداردها می باشد.
یک “اجلاس جهانی کار” نیز در 14 و 15 ژوئن، با موضوع “عدالت اجتماعی برای همه” برگزار می شود. این اجلاس شامل سخنرانی‌ها و میزگردهایی خواهد بود که سران کشورها و دولت‌ها، مدیرکل سازمان بین‌المللی کار، و نمایندگان بلندپایه سازمان ملل، سایر سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های کارفرمایی و کارگری را گردهم می‌آورد.
علی بن سمیخ المری، وزیر کار قطر، در روز اول کنفرانس بین المللی کار به عنوان رئیس این کنفرانس که از 5 تا 16 ژوئن برگزار می شود، انتخاب شد. این کنفرانس همچنین کورینا آژدر وزیر کار مولداوی (از گروه دولت ها)، هنریک مونته از نروژ (از گروه کارفرمایان) و ظهور عوان از پاکستان (از گروه کارگران) را به عنوان معاونان رئیس انتخاب کرد.
در این نشست، رنه هورنونگ-دراوس، سخنگوی گروه کارفرمایان گفت: «همانطور که طی دو هفته آینده با مباحث به پیش می رویم، باید به خاطر داشته باشیم که دستیابی به اجماع سه جانبه، پایه و اساس نتایج عادلانه و برابر و همچنین اجرای موثر آن است، زیرا مالکیت را برای همه ذینفعان مربوطه ایجاد می کند. بنابراین بحث های ما باید حول هدایت این مباحث باشد. لذا تنوع و واگرایی های ناشی از آن می تواند و باید با حسن نیت و با روحیه اجماع مبتنی بر احترام، به همه اجزای این سازمان تعمیم یابد.
کاتلن پاسچی، سخنگوی گروه کارگری نیز افزود: «ما می‌توانیم انتظار بحث‌های سخت زیادی را در این کنفرانس داشته باشیم، اما هرگز نباید چالش‌های خارج از این دیوارها را که کارگران در زندگی روزمره خود با آن‌ها مواجه هستند، و همچنین چالش‌های پیش روی کارفرمایان و دولت‌ها برای دستیابی به گذارعادلانه برای آینده ای صلح آمیز و مرفه را از نظر دور داشته باشیم».  

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک