ایرانی ها هم سامسونگ را تحریم می کنند ؟

طی چند روز اخیر صحبت های بسیاری در باب تحریم متقابل کاربران ایرانی از محصولات سامسونگ مطرح شده است.

برنامه‌های کاربردی سیستم عامل‌های دستگاه‌های قابل حمل همچون تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها یا همان رایانه‌های لوحی امروزه یکی از مهم ترین جذابیت های حوزه فن آوری برای عموم مردم در جهان به شمار می رود . به عنوان مثال، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده تعداد برنامه‌های کاربردی موجود در آپ استور اپل(فروشگاه مخصوص برنامه های این شرکت) به 900 هزار برنامه رسیده است که در مجموع تاکنون 50 میلیارد بار دانلود شده‌اند. همچنین اپل از این میزان دانلود تا به حال 10 میلیارد دلار به نویسندگان این برنامه‌ها پرداخت کرده است. گوگل نیز بر اساس آخرین آمارها تعداد برنامه‌های کاربردی در فروشگاه خود را یک میلیون برنامه و تعداد دانلود آنها را 48 میلیارد بار اعلام کرده است.
به گزارش پارسینه؛ بنا بر آماری که Informa Telecoms & Media در اختیار قرار می‌دهد  با پیگیری روند فروش در منطقه خاورمیانه مشخص می‌شود که ایران، اردن، عربستان و امارات 4 کشور اول در میزان فروش این نوع از گوشی‌ها هستند اما در پیچ و تاپ تحریم ها و اجحاف های سیاسی برای کاربران و شهروندان دنیای دیجیتال. در این بین برخی شرکت های تولیدکننده در ایران از یک سو سودهای کلانی از بازار ایران می برند و از سویی دیگر راه را برای استفاده از برنامه های کاربردی بر روی کاربران ایرانی می بندند.
اما اخیرا با توجه به ضرری که بیش از کاربران ایرانی به بهانه تحریم به شرکت ها و فروشگاه های برنامه های کاربردی تلفن های هوشمند رسیده است برخی از آن ها مجبور به لغو تحریم ها شده اند.
چند روز پیش ابتدا خبر رسید اپل ایران را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد و حالا به جز کوبا، کره شمالی، سودان و سوریه، کشور دیگری در فهرست تحریم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل نیست. پس از آن به فاصلی بسیار کم گوگل بعد از مدتها بلوکه کردن دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اینترنتی آنلاین خود موسوم به گوگل پلی بارگذاری نرم افزارهای رایگان را از آن ممکن کرده است. بخش اندروید گوگل در تازه‌ترین پست خود در شبکه اجتماعی گوگل پلاس و اکانت توسعه دهندگان اندروید “Android Developers” اعلام کرد که برنامه‌نویسان اندروید می‌توانند هنگام انتشار اپلیکیشن‌های رایگانشان در گوگل پلی با تیک زدن کشور ایران امکان دانلود اپلیکیشن‌هایشان را برای کاربران ایرانی نیز فراهم کنند. گفتنی است کاربران ایرانی پیش از این به علت تحریم‌های ناعادلانه مجبور بودند با روش‌های مختلف و بعضاً غیرقانونی مانند تغییر آی.پی اقدام به دانلود اپلیکیشن‌ها کنند.
اما نکته قابل توجه اقدام خصمانه شرکت سامسونگ علیه کاربران ایرانی است. چندی پیش سامسونگ در اطلاعیه‌ای از طریق ایمیل برای اعضای اپ استور خود، اعلام کرد از تاریخ {۲۲ می، ۲۰۱۳/چهارشنبه 1 خرداد 1392} خدمات برنامه‌های کاربردی سامسونگ به جهت برخی موانع حقوقی موقتاً متوقف خواهد شد.
سامسونگ در این اطلاعیه پیشنهاد داده تا پیش از تاریخ مذکور برنامه‌های کاربردی گوشی سامسونگ توسط کاربران ایرانی بروزرسانی شود، در غیر اینصورت پس از آن تاریخ، بروزرسانی برنامه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.
سامسونگ همچنین اعلام کرد این اطلاعیه، به موجب ماده ۲ -۱۰ شرایط استفاده از برنامه‌های کاربردی سامسونگ برای خریداران و ماده ۲-۲۳ شرایط و ضوابط خدمات سامسونگ، یک اخطاریه قبلی در خصوص توقف خدمات برنامه‌های کاربردی تلقی می‌گردد.
این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که اغلب دارندگان تبلت و گوشی‌های هوشمند سامسونگ در ایران از طریق اپ استور سامسونگ آپدیت می‌شوند و این کمپانی برنامه جایگزینی برای آپدیت شدن گوشی‌های ایرانی اعلام نکرده است.
اغلب دارندگان تبلت و گوشی‌های هوشمند سامسونگ در ایران از طریق اپ استور سامسونگ آپدیت می‌شوند و این کمپانی برنامه جایگزینی برای آپدیت شدن گوشی‌های ایرانی اعلام نکرده است. نام ایران نیز در صفحه رسمی استور سامسونگ حذف شده است.
گفتنی است یکی از برگ‌های برنده سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند ایران، اپ استور ایرانی خود بوده است که با این حرکت، خود را در رده سایر گوشی‌های بدون پشتیبانی خواهد انداخت و کاربران دلیلی برای خرید نخواهند داشت.
طی چند روز اخیر صحبت های بسیاری در باب تحریم متقابل کاربران ایرانی از محصولات سامسونگ مطرح شده است. 

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک