عضو هيات مديره كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي تهران:

اعضاي كميسيون تلفيق مجلس به خواسته هاي بازنشستگان تامين اجتماعي و كارگران توجهي نكردند

هيچ كونه كرامت نيروي كار در آن لحاظ نشده كه اين نشانه هاي خوبي از برنامه هفتم توسعه نيست چرا كه توسعه اي كه انسان محور نباشد به نتيجه و رضايت مطلوب نخواهد رسيد.

عضو هيات مديره كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي تهران گفت: طبق رايزني هاي صورت گرفته و جلسات برگزار شده با نمايندگان مجلس و اعضاي كمسيون تلفيق مجلس مقرر شده بود تا مفاد ضد كارگري و بازنشستگي لايحه برنامه هفتم توسعه حذف شود اما گويا همان آش و همان كاسه است.
ناصر برهاني درگفتگو با خبرنگار عصر خبر افزود: مفاد كارگري برنامه هفتم توسعه كشور با ديدگاه تامين منافع و نظر سرمايه داران نگاشته شده است و گويا متاسفانه گوش شنوايي در دولت و مجلس براي شنيدن صداي مردم عادي وجود ندارد.
اعضاي كميسيون تلفيق به خواسته هاي بازنشستگان تامين اجتماعي و كارگران توجهي نكردند
وي گفت: كميسيون تلفيق به مردم و جامعه پالس اميد زا داده بود كه با مفادي از برنامه لايحه برنامه هفتم توسعه كه بر خلاف منافع قشر عظيمي از مردم نگاشته شده باشد همراه نخواهد بود اما در عمل شاهديم كه موضوع برعكس شده است.
رئيس اسبق كانون عالي شورهاي اسلامي كار كشور با انتقاد از عدم موضع تشكلات كارگري كشور در خصوص مصوبات كميسيون تلفيق تصريح كرد: به نظر مي رسد شاهد سكوتي از سوي تشكلات شاغلان كارگري هستيم.
وي گفت: به طور مثال سن مردان براي بازنشستگي 65 سال و سابقه آنان 25 سال در نظر گرفته شده و براي زنان نيز سن 60 سال و سابقه 30 سال در نظر گرفته شده است كه اين شرايط بدون توجه به خواسته هاي كارگران مي باشد و به صورت يك جانبه فقط نظرات سازمان تامين اجتماعي لحاظ شده است.
او گفت: همين طور در كارگاه هاي كمتر از 4 نفر شرايطي براي كارگران در نظر گرفته شده است كه هيچ كونه كرامت نيروي كار در آن لحاظ نشده كه اين نشانه هاي خوبي از برنامه هفتم توسعه نيست چرا كه توسعه اي كه انسان محور نباشد به نتيجه و رضايت مطلوب نخواهد رسيد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک