رویترز: آمریکا از بیم حملات تلافی‌جویانه تدابیر امنیتی در منطقه را افزایش می‌دهد

مقامات آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که ایالات متحده پیرو افزایش نگرانی از حمله گروه‌های مقاومت منطقه، گام‌های جدیدی در راستای حفاظت از نیروهای خود در منطقه غرب آسیا برخواهد داشت و حتی در صورت لزوم خانواده نظامیان را تخلیه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این مقامات ناشناس امروز (سه‌شنبه) عنوان کردند که این تدابیر شامل افزایش گشت‌زنی‌های نظامی، محدود کردن دسترسی به تاسیسات نظامی و افزایش جمع‌آوری اطلاعات از جمله از طریق پهپادها و عملیات‌های نظارتی می‌شود.
این مقامات همچنین گفته‌اند که واشنگتن به دنبال تقویت نظارت در برج‌های دیدبانی در تاسیسات نظامی، افزایش امنیت در محل دسترسی به این تاسیسات و افزایش عملیات‌ها برای مقابله با موشک‌ها، راکت‌ها و پهپادهای احتمالی است. این در حالی است که این بسته جدید از تدابیر دفاعی پیشتر گزارش نشده بود.
«مایکل کوریلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت: با افزایش حملات و تلاش‌های انجام گرفته در راستای حمله به اماکن نظامی آمریکا، بازبینی مداوم تدابیر حفاظت از نیروهای‌مان ضروری است.
او تاکید کرد که «تاکنون اقداماتی در راستای افزایش تدابیر حفاظتی انجام گرفته است و ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به منطقه باعث شده تا از کشته شدن نیروها جلوگیری شود».
از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و حمایت واشنگتن از تل‌آویو در کشتار مردم فلسطین، نیروها و پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به طور مداوم مورد حمله قرار گرفتند. یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته که حملات باعث ایجاد جراحت‌ در میان چهار سرباز و پنج پیمانکار نظامی آمریکا شده‌اند.
یک مقام نظامی آمریکایی که می‌خواست نامش فاش نشود اعلام نکرد که چه چیزی باعث خارج کردن خانواده نیروهای نظامی آمریکا از منطقه می‌شود اما گفت: ما به طور مداوم در حال بررسی هستیم و اگر فکر کنیم که سطح تهدید به حدی رسیده که بستگان پرسنل نظامی در منطقه را به خطر بیندازد، جانب احتیاط را را رعایت خواهیم کرد.
امروز همچنین چهار مقام مطلع از برنامه احتیاطی واشنگتن گفته‌اند دولت بایدن در حال آماده‌سازی برای احتمال خروج صدها هزار شهروند آمریکایی از منطقه در صورت تشدید درگیری‌ها در غزه است.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک