نقوی‌حسینی:خبر کیهان را تکذیب نکردم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جلسه کمیسیون امنیت با ظریف محرمانه و غیرعلنی نبود، گفت: مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکردم بلکه گفتم این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود لذا نگفتم این مطالب تکذیب می‌شود.

عصرخبر:  سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس با سخنانی گفت: هفته نیروی انتظامی را به سبزپوشان زحمتکش و پرتلاش این نیرو تبریک عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی را گرامی می‌دارم. همچنین روز جهانی پست را به کلیه نیروها و پستچیانی که گمنام و بی‌‌ادعا به مردم و به ویژه اقشار محروم خدمت می کنند نیز تبریک می‌گویم.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه نشست جمهوری اسلامی ایران و 1+5 قرار داریم و تحرک دیپلماسی دولت که مستحضر به حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و ملت رشید ایران است باید در این نشست با رویکرد نرمش قهرمانانه ظرفیت و توانمندی خود را به نمایش بگذارد و همانگونه که تاکنون مورد تائید رئیس جمهور و وزیر امورخارجه بوده، از حقوق ملت و منافع ملی کشور به نحوی دفاع شود.
نقوی‌حسینی تصریح کرد: در این مذاکرات باید خطوط قرمز نظام رعایت شود. حق مسلم ملت ایران در بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و غنی‌سازی با هر درجه‌ای که مورد نیاز صنعت هسته‌ای کشور است، در داخل کشور از خطوط قرمز نظام و غیرقابل مذاکره است.
وی ادامه داد: هیچ‌کس حق ندارد در مورد دو حق مذکور ملت ایران مذاکره کند یا منتظر نظر و مجوز کسی باشد.الحمدالله امروز کشور ما عضو حلقه کشورهای صاحب فناوری هسته‌ای دنیا امتیاز صنعت هسته‌ای بومی است و تقریبا صدردرصد قطعات و امکانات مورد نیاز صنعت هسته‌ای تولید داخل است و از مراحل مذاکره عبور کرده اما این غربی‌ها هستند که باید با اعتمادسازی و اقدامات عملی اعتمادساز نشان دهند که می‌خواهند از طریق مذاکره به حل مناقشات اقدام کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود: یادمان باشد تعظیم آمریکا در مقابل ملت ایران و اظهار تمایل دولت و کنگره آمریکا مبنی بر حل مناقشات و برقراری روابط دیپلماسی پارلمانی با ایران، حاصل 35 سال مقاومت ملت ایران در مقابل مداخلات تجاوزگری‌ها، فشارها و تهدیدات آمریکا علیه این ملت است.
نقوی‌حسینی با بیان اینکه دولتمردان امروز و آینده تصور نکنند که با وادادگی، کوتاه آمدن و عقب‌نشینی می‌توان آمریکا را نرم و تغییر در رفتار او ایجاد کرد، گفت:  آمریکا باید خوی تجاوزگری، خودبرتربینی و سلطه‌گری‌اش را تغییر دهد اما با تلفن، گفت‌‌وگو و مذاکره موضوع حل نخواهد شد.
وی اضافه کرد: ملت ایران هرگز قتل عام مردم انقلابی خود توسط سلاح‌های آمریکایی حکومت طاغوت در دوران انقلاب را فراموش نخواهد کرد. ملت ایران هرگز انواع کودتاهای آمریکایی همانند نوژه و عملیات‌های نظامی همانند حادثه‌ طبس و قتل عام زنان وکودکان در حمله به هواپیمای ایرباس را فراموش نخواهد کرد.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس تصریح کرد: ملت ایران هرگز حمایت همه‌جانبه آمریکا از صدام طی 8 سال دفاع مقدس که موجب پرپر شدن هزاران جوان برومند این کشور و جانباز شدن هزاران مجاهد ایثارگر شد را فراموش نخواهد کرد.
نقوی‌حسینی تاکید کرد:‌ ملت ایران هرگز تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای غیرقانونی و به ناحق آمریکا و همپیمانان او علیه نظام جمهوری اسلامی را فراموش نخواهد کرد. ملت ایران هرگز مصادره به ناحق اموال ملت ایران طی 34 سال گذشته توسط آمریکا را فراموش نخواهد کرد.
“جمهوری اسلامی ایران با منطق قوی و مستدل و بر اساس اعتقاد به مذاکره در حل مناقشات دیپلماسی علی‌رغم تمام جنایات تجاوزها، خیانت‌ها، تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای مذکور، گام اول را با هدف اعتمادسازی و در پاسخ به حرص و ولع آمریکا و غرب برای مذاکره با ایران برداشته و منتظر اقدامات عملی اعتمادساز و مثبت آنهاست.”
وی خاطرنشان کرد: اگرچه به تعبیر مقام معظم رهبری نمی‌توان به این مذاکرات خوش‌بین بود ولی اکنون افکار عمومی جهان و ملت ایران منتظر عملی شدن ادعای آمریکایی‌هاست آزاد سازی اموال مصادره شدن ملت ایران خارج شدن تحریم از دستور کار دولت و کنگره حذف تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و بالاخره تغییر رفتار خصمانه علیه ملت ایران در رفتار آنها بر محور احترام متقابل ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین اقداماتی است که آمریکا در جهت اعتمادسازی درملت ایران می‌توانند انجام دهند در غیر اینصورت تنها فرصت آمریکا و غرب که خودشان مدعی آن هستند نیز از دست خواهد رفت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در اینجا لازم است 2 نکته در مورد حضور آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی اشاره کنم اول اینکه جلسه کمیسیون امنیت ملی نه غیرعلنی بود و نه محرمانه. بنابراین با حضور نمایندگانی از برخی از کمیسیون‌های دیگر جلسه برگزار شد و دوم اینکه بنده مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکردم بلکه عرض کردم این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود اما عرض نکردم این مطالب تکذیب می‌شود. 

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک