نقش مهم خبرنگاران برای اصلاح وزارت كار

وی در ادامه به همدلی ایجاد شده بین دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت اشاره و اظهار کرد: هیچ گاه به این اندازه همفکری و همدلی بین این دو وزارتخانه وجود نداشته است و در عین حال در وزارتخانه خودم تیمی یکدست و همفکر به فعالیت مشغولند و از بار دانشی بالایی برخوردار است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه رییس سازمان بیمه سلامت ایران خواستار راه اندازی سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان شد.
به گزار ش عصر خبر، دکتر علی ربیعی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن تقدیر و تشکر از خدمات دکتر هداوند مدیرعامل سابق این سازمان و آرزوی توفیق برای دکتر محسنی بند پی مدیرعامل جدید این سازمان گفت: ریاست بیمه سلامت ، قطعا با تیم و هیات مدیره ای که دارند تحولات اساسی در این سازمان ایجاد خواهند کرد. 
وی در ادامه  اظهار کرد: یکی از انتظارات من در بحث بیمه سلامت اجرای برنامه پنجم به ویژه بند ب ماده 35  است . در این بند از قانون برنامه پنجم تاکید شده است وزارت تعا.ون، کار و رفاه اجتماعی ظرف مدت دو سال با همکاری همه سازمان ها و مراکز خدمات درمانی و بیمه ای سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان را راه اندازی کند.
وی ادامه داد: در این قانون همه دستگاهها موظف به همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده اند و به این بند از این قانون خیلی تاکید دارم چرا که آینده مردم و بیمه سلامت کشور بستگی به پرونده الکترونیک دارد .
وی افزود: پرونده الکترونیک سلامت به معنای تحول در فرآیندها و تصحیح روابط درون و میان سازمان هاست . اگر پرونده الکترونیک سلامت راه اندازی شود همپوشانی میان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی و سایر دستگاههای عرضه کننده خدمات درمانی از بین خواهد رفت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پیشگیری بیماری از بیماری های پرهزینه نیازمند رصد کردن وضعیت سلامت مردم است . این امر در کشوری با جمعیت ایران نیازمند پرونده الکترونیک برای هر شخص ایرانی است . اگر بتوانیم سوابق درمانی افراد را تجمیع کنیم می توانیم هزینه ها را صرف پیشگیری از بیماری کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: موضوع ادغام صندوق ها نیازمند انجام اقدامات ساختاری است که تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است .  البته ارتقای همه  صندوق های بیمه ای آرزوی ماست . باید با تدبیر و امید  رو به جلو حرکت کرد و آن را فقط وظیفه سازمانی خود نمی دانم بلکه به  این مساله به عنوان وظیفه دینی و انقلابی می نگرم.
دکتر ربیعی اظهار نمود : ارتقای وضعیت درمانی بیمه شدگان یک هدف بنیادی برای دولت و مورد تاکید رییس جمهور  محترم و این وزارتخانه است. 
دکتر ربیعی در ادامه تاکید کرد: همه دستگاههای دولتی و خصوصی مکلف به همکاری با این وزارتخانه هستند اما در ابتدا از سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی می خواهم که در این زمینه پیشگام باشند و در این راستا از مجلس و رسانه ها می خواهم که ما را یاری و نقد کنند.
وی در ادامه به همدلی ایجاد شده بین دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت اشاره و اظهار کرد: هیچ گاه به این اندازه همفکری و همدلی بین این دو وزارتخانه وجود نداشته است و در عین حال در وزارتخانه خودم تیمی یکدست و همفکر به فعالیت مشغولند و از بار دانشی بالایی برخوردار است .
وی بار دیگر شعار ” باید موفق شویم و موفق می شویم ” را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: معتقدم موفقیت فقط مختص دو وزارتخانه و یا دولت نیست چرا که عدم موفقیت ما موجب بدبینی نسبت به کلیت نظام و انقلاب می شود.
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  در ادامه گفت: در حال حاضر صندوق های بیمه ای حدود 60 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند این درحالی است که در دولت قبل به ما اعلام شد که بدهی صفر است .
وی همچنین در خصوص برخی اخبار منتشر شده  که مدعی پرداخت پاداش به اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی شده اند با رد  این موضوع گفت : این موضوع صحت نداشته و هیچ ارتباطی به دوران مسئولیت من در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ندارد.  
دکتر ربیعی افزود: نظارت مجلس بر کارمان را یک فرصت و موهبت برای خود تلقی می کنیم. و از مجلس انتظار کمک برای اصلاح در روند امور را داریم .  
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش خبرنگاران و رسانه ها  را برای اصلاح و پردازش برنامه ها و سیاستهای این وزارتخانه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : ما نقد سازنده رسانه از خودمان را با روی گشاده پذیرا هستیم و آن را مفید می دانیم و تصمیم  داریم هر خبرنگار و رسانه ای که نقد سازنده و راهگشا ارایه کرد و آن نقد موجب بهره برداری قرار گرفت از آن تقدیر به عمل آید.  وی در پایان ارتقای نظام سلامت اداری به خصوص در بخش درمان را  از دیگر برنامه های آینده بیان کرد  و آن را مورد تاکید قرار داد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم با  اهدای لوح تقدیر از خدمات محمدباقر هداوند تقدیر شد . 

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک