ادامه پسلرزه های برازجان تا روزهای آینده

رئیس مرکز ملی پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله گسل مسبب زلزله برازجان را یکی از گسل‌های سامانه گسلی قطر- کازرون دانست و گفت: این گسل از خلیج فارس تا مرکز زاگرس ادامه دارد.

عصرخبر: دکتر مهدی زارع افزود: زلزله برازجان در 19 کیلومتری شمال شرق برازجان و 80 کیلومتری شمال شرق بوشهر در ژرفای 10 کیلومتری زمین رخ داده است.
رئیس مرکز ملی پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله گل مسبب این زلزله را گسل برازجان دانست و اظهار داشت: این گسل در سامامه گسلی قطر – کازرون قرار دارد و سازوکار گسلی آن فشاری است.
وی به جزئیات این سامانه گسلی اشاره کرد و ادامه داد: این سامانه گسلی از خلیج فارس آغاز می‌شود و در ادامه آن مرکز زاگرس را قطع می‌کند و روند شمالی- جنوبی دارد.
زارع با تاکید بر اینکه این سامانه شامل چندین گسل است، خاطر نشان کرد: گسل برازجان یکی از گسل‌های این سامانه با طول 100 کیلومتر است.
وی با اشاره به پسلرزه‌های زلزله اخیر برازجان یادآور شد: پسلرزه‌های آن معمولا تا چند هفته ادامه دارد ولی این پسلرزه‌ها به سمت کمتر شدن شدت پیش می‌روند.
زارع اضافه کرد: این منطقه تاکنون 5 پسلرزه با بزرگای بیش از 3.6 داشته که آخرین آن شب گذشته در ساعت 21 و 53 دقیقه با بزرگای 3.8رخ داده است و مهمترین پسلرزه این زلزله با بزرگای 4.5 در روز اول زلزله ثبت شد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک