گله و تشكر رييس سابق علم و صنعت از وزير

وی افزود: در مسیری بودم که وزیر علوم در یک تماس تلفنی اعلام کرد که حکم برخورداری برای ریاست دانشگاه علم و صنعت صادر شده است که در آن زمان حالت مبارکی به من دست داد.

عصر خبر: رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت با ارائه گزارش عملکرد خود در این دانشگاه گفت: از فرجی‌دانا تشکر می‌کنم که در تماس تلفنی بار این مسئولیت را از روی دوش من برداشت؛ هرچند از وی گله هم دارم.
 
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد سعید جبل‌عاملی رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان گزارشی از عملکرد 2697 روزه خود در پست ریاست دانشگاه علم و صنعت، گفت: این دانشگاه با بیش از 50 درصد دانشجوی تحصیلات تکمیلی نسبت هیئت علمی نزدیک به 20 دارد.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت در حوزه فرهنگی اقدامات بسیار زیادی داشته است که از مهمترین این اقدامات حضور مقام معظم رهبری در این دانشگاه بوده است که بسیار بر برکات دانشگاه افزود.

وی افزود: تدفین شهدای گمنام به شیوه بسیار عزتمند، ارتباط قوی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، برگزاری جلسات انس و الفت خانوادگی و برگزاری جلسات دانشجویی از دیگر اقدامات این دانشگاه است.

جبل‌عاملی ادامه داد: در حوزه آموزشی نیز راه‌اندازی مجدد دانشکده فیزیک و ریاضی، تأسیس دانشکده فناوری نوین و مهندسی پیشرفت، تأسیس پردیس دانشگاهی و لغو قرارداد آموزشی با بخش خصوصی از اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه محققان دانشگاه علم و صنعت در 3 سال اخیر بیش از 40 درصد از مقالاتشان در پایگاه علمی ISI ثبت شده است، گفت: استنادهای دریافت شده محققان دانشگاه علم و صنعت نیز بیشتر از کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی بوده است.

به گفته جبل‌عاملی دانشگاه علم و صنعت در حال حاضر رتبه پنجم دانشگاه‌های کشور از نظر تولید علم در پایگاه استنادی جهان اسلام را دارد.

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت با اشاره به دستاوردهای فناوری این دانشگاه در مدت ریاستش عنوان کرد: طراحی پلت‌فرم خودرو در کلاس B، سامانه سریع حمل و نقل ریلی، ساخت پروتز عصبی زیر جلدی، راه‌اندازی مرکز سایبری، طراحی و ساخت هواپیما در حوزه موتور و همچنین ساخت ماهواره‌های نوید 1 و نوید 2 که با نام تدبیر به زودی به فضا پرتاب می‌شوند از اقدامات دانشگاه علم و صنعت بوده است.

وی افزود: همچنین طراحی و مهندسی ماهواره ظفر و حضور جدی در ماهواره ژئو جمهوری اسلامی نیز از دیگر فعالیت‌های محققان این دانشگاه بوده است.

جبل‌عاملی با اشاره به پیشرفت عمرانی دانشگاه علم و صنعت در زمان ریاست وی، گفت: تأسیس پژوهشگاه و 12 پژوهشکده جدید و ارتقاء مرکز رشد دانشگاه، ارتقاء سطح گرنت، ارتقاء زیرساخت پژوهشی از فعالیت‌های این داشنگاه بوده است.

وی افزود: سرانه وصولی قراردادهای صنعتی دانشگاه علم و صنعت از شاخص برنامه دانشگاه فراتر رفته است و به مرز 50 میلیون تومان به ازای هر عضو هیئت علمی نزدیک می‌شویم.

وی ادامه داد: اتمام کارهای ناتمام مانند تکمیل سردر اصلی دانشگاه، ساخت محوطه‌های ورزشی و محوطه‌سازی خیابان‌های منتهی به خوابگاه از برنامه‌های عمرانی دانشگاه بوده است.

به گفته جبل‌عاملی همچنین در مدت ریاست وی در دانشگاه علم و صنعت، دانشکده مهندسی برق با زیربنای 10 هزار و  500 مترمربع، دانشکده مهندسی صنایع با زیربنای 10 هزار مترمربع، دانشکده ریاضی و علوم پایه با زیربنای 11 هزار مترمربع، دانشکده مهندسی کامپیوتر با زیربنای 8 هزار مترمربع و دانشکده مهندسی عمران با زیربنای 9 هزار مترمربع تأسیس شد و همچنین یادمان شهدای دانشگاه و طراحی گنبد مسجد دانشگاه از اقدامات دیگر بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت مجتمع رفاهی گل یاس ویژه خواهران، بوستان حضرت معصومه(س)، زمین چمن مصنوعی، سالن‌های مطالعه خوابگاهی و سلف و کتابخانه خوابگاهی نیز ساخته شد.

وی پرداخت تمام مطالبات اعضای هیئت علمی و کارکنان را از دیگر اقدامات خود در مدت زمان ریاستش در دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد.

جبل‌عاملی با اشاره به ضرورت پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مسئولیت دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمیه و همچنین آمریکاستیزی و اسرائیل‌ستیزی رسالت اصلی دانشگاه‌ها است.

* مفهوم استقلال در دانشگاه‌ها تعریف شود

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: معنی استقلال دانشگاه‌ها نیز تاکنون در حد شعار و احساس مطرح شده است و حتی بسیاری از وزرای پیشنهادی برای کسب رأی اعتماد از مجلس این مسئله را مطرح کرده‌اند ولی هرگز به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: استقلال دانشگاه‌ها باید تعریف شود.

جبل‌عاملی با اشاره به جایگاه هیأت امنای دانشگاه‌ها نیز گفت: جایگاه هیأت امنا نیز مشخص نیست که این مسئله را در جلسه معارفه خودم نیز مطرح کردم.

وی ادامه داد: باید نگاه وزارت علوم به دانشگاه‌ها و جایگاه دانشگاه‌های برتر مشخص شود.

جبل‌عاملی با تأکید بر ضرورت حفظ و ارتقای وجهه ملی دانشگاه علم و صنعت گفت: وجهه ملی این دانشگاه باید در تمام ابعاد مشخص شود و انسجام آحاد دانشگاهیان، تقویت باورها و روحیه امید به آینده باید حفظ شود.

وی اضافه کرد: اجتناب جدی از ورود عرصه‌های غیرارزشی و کم اولویت از اولویت‌های دانشگاه علم و صنعت است.

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: مدیریت دانشگاه‌ها بدون حضور فعال و همکاری جدی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ممکن نیست.

* از فرجی دانا تشکر می‌کنم و گله دارم

جبل‌عاملی گفت: از وزیر علوم تشکر می‌کنم که با نظر وی بار مسئولیت ریاست دانشگاه علم و صنعت از دوش من برداشته شد.

وی افزود: در مسیری بودم که وزیر علوم در یک تماس تلفنی اعلام کرد که حکم برخورداری برای ریاست دانشگاه علم و صنعت صادر شده است که در آن زمان حالت مبارکی به من دست داد.

وی افزود: البته از وزیر علوم گله کردم زیرا چندین بار از وی درخواست ملاقات داشتم که محقق نشد ولی در همان تماس تلفنی صادقانه و صمیمانه از وی تشکر کردم که به طور شخصی با من تماس گرفتند و بر شأن دانشگاهیان واقف بودند.

جبل‌عاملی اظهار داشت: از معاون وزیر علوم که در این مراسم حاضر است می‌خواهم خبر شادمانی من را به وزیر ابلاغ کند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک