بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود كيست؟

شیمون پرز رئیس جمهور رژيم صهيونيستي در جمله ای در کابینه گفته که خاورمیانه روی انگشتان ژنرال قاسم سلیمانی می چرخد. و به گفته دانشنامه آزاد ویکی پدیا به نقل از فارین پالیسی ژنرال محمد علی جعفری فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه و فرمانده کنونی کل سپاه پاسداران جز 500 مرد نیرومند جهان به شمار می آید.

محمد زرچینی: بندربن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود به راستی کیست؟ او یک شاهزاده سعودی ثروتمند، سفیر سابق عربستان در واشنگتن و رئیس دستگاه اطلاعاتی کنونی عربستان است که به راستی رهبر تروریسم منطقه ای است.

به گزارش گروه بين الملل عصر خبر ، شاید بذر تروریسم از سال 2004 در سوریه پاشیده شده بود و امروزه شاهزاده کثیف سعودی در حال برداشت محصول تروریسم خود در منطقه است. البته تاکنون با صرف هزینه های سنگین موفق نشده به اهداف خود برسد. دست او به صورت مستقیم و غیر مستقیم به خون شهروندان سوریه، لبنان، عراق و بعضا ایران آلوده است. ضرب المثلی از گذشته به صورت عامیانه مرسوم بوده که می گوید (( همیشه به دنبال نجات افرادی که به دریا می¬افتند نباش و بگرد و ببین چه کسی دیگران را به آب می اندازد و او را غرق کن)) دقیقا وصف حال اين سعودی است.

 سوریه یک بازیگر ژئودلتیک محور است که سه عامل؛ واقع شدن در منطقه ی استراتژیک خاورمیانه، قرار گرفتن بر کناره ی شرقی دریای مدیترانه، برخورداری از 186 کیلومتر ساحل و همسایگی با فلسطین اشغالی، لبنان، ترکیه و عراق، به وضوح اهمیت ژئوپلتیکی و نقش راهبردی این کشور را در مناسبات منطقه ای و بین المللی نمایان می سازد. در حدود 15 ماه اخیر حوادث مهمی در سوریه اتفاق افتاده است که تحلیل های متفاوتی از آن در محافال خبری ارائه شده است. در این نوشته سعی شده است با نگاه به جوانب مختلف واقعیات سوریه، نقاط مبهم آن را مورد تحلیل قرار گیرد یکی از نکات منفی نظام سوریه حاکمیت حزب واحد، محرومیت اقتصادی، عدم توسعه یافتگی و مشکلات با احزاب و اقوام ذکر کرد. عربستان از يك سو با به اصطلاح ارائه كمك‌هاي مالي و انساني به معارضان سوري به ناامني و آشوب در سوريه دامن زده و از سوي ديگر در كنار قطر رهبري جبهه عربي مقابله با دمشق رابه دست گرفته است.تشكيل گروه‌هاي وهابي مسلح در سوريه كه از نظر مالي و نظامي توسط آل‌سعود حمايت مي‌شوند، بمب‌گذاري در پايتخت و ديگر شهرهاي اين كشور، كشتار علويان و ربودن و شكنجه شيعيان از جمله نشانه‌‌هاي حضور مادي و معنوي رژيم سعودي در سوريه به شمار مي آيد.  
بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود كيست؟
اگر بخواهیم از سرکرده فعالیت‌های تروریستی آل‌سعود در جهان سخن بگوییم، بی‌تردید نام شاهزاده “بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود” نگاه‌ها را به خود جلب خواهد کرد، بگونه‌ای که همواره از او به عنوان طراح و برنامه ریز اصلی فعالیت‌های تروریستی عربستان سعودی در جهان یاد شده است. از مهمترین اقدامات تروریستی بندر بن سلطان نام ببریم، باید از ترور ناکام مرحوم علامه “سید محمد حسین فضل الله” و ترور حاج “عماد مغنیه”، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان یاد کرد. هدف بندر بن سلطان سرنگونی نظام سوریه بود، تا به این طریق ائتلاف ایران – سوریه را در هم شکسته و از طریق آن حزب الله را در جنوب لبنان محصور کند و به این طریق حزب الله توان هیچ‌گونه حرکتی را نداشته باشد. عربستان سعودی و شخص بندر بن سلطان تاکنون با صرف هزینه های سنگین نتوانستند پیروز میدان باشند بلکه با تمام توان شکست را در میدان نبرد برای خود خریداری کردند.

سوریه یک بازیگر ژئوپلتیک محور است که سه عامل؛ واقع شدن در منطقه ی استراتژیک خاورمیانه، قرار گرفتن بر کناره ی شرقی دریای مدیترانه، برخورداری از 186 کیلومتر ساحل و همسایگی با فلسطین اشغالی، لبنان، ترکیه و عراق، به وضوح اهمیت ژئوپلتیکی و نقش راهبردی این کشور را در مناسبات منطقه ای و بین المللی نمایان می سازد. به دلیل همین اهمیت و نقش استراتژیک، بسیاری از کارشناسان روابط بین الملل، سوریه را ”بزرگ ترین کشور کوچک جهان” می نامند.

سوریه و همسایگانش

این کشور می تواند از طریق بنادر  بانیاس  و  طرطوس  در ساحل مدیترانه، مسیر بسیار مهمی با صادرات نفت و گاز عراق و ایران به اروپا باشد.  مسیر سوریه وابستگی عراق و ایران را برای صادرات انرژی به خلیج فارس، کانال سوئز و حتی ترکیه تقلیل می دهد.  این موقعیت باعث برانگیخته شدن حس رقابت ژئوپلتیکی  ترکیه با سوریه گردیده است. سوریه در اکثر مسایل خاورمیانه دارای نقش کلیدی است به طوری که، عدم حمایت از رژیم بعثی  صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران و ممانعت از عربی – فارسی شدن جنگ، حمایت از مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین در جنگ های 33 روزه و 22 روزه و مخالفت با روند سازش و به رسمیت نشناختن رژیم  صهیونیستی، از جمله این موارد است.   طوری که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در جریان سخنان خود در ماه های اخیر اشاره کرده بود که بشار اسد در جریان جنگ کمک های لجستیکی و تسلیحاتی زیادی را به مقاومت داشت و حتی در انبارهای خود را به روی ما گشود.
بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود كيست؟
در حدود 15 ماه اخیر حوادث مهمی در سوریه اتفاق افتاده است که تحلیل های متفاوتی از آن در محافل خبری ارائه شده است. نظام سیاسی سوریه مانند سایر نظام های سیاسی در کشور های جهان اسلام ، دارای نقاط ضعف و قوتی می باشد. مهمترین ویژگی مثبت نظام سوریه این است که در خط مقاومت حامی حزب الله و فلسطینیان  بوده و در مقابل خط سازش یا به عبارتی کشور های عربی و آمریکا و غرب ایستاده است. در جهان اسلام از لحاظ سیاست خارجی دو خط سیاسی وجود دارد ، خطی که همسوی با آمریکا ست و خطی که همسو با ایران و مقاومت است. سوریه از عناصر خط مقاومت می باشد. این از نکات مثبت است  که مردم سوریه از اسرائیل تنفر زیادی در دل دارند که بیشتر به خاطر در گیری هایی است که در گذشته به خاطر اشغال بلندی های جولان – با آنها داشتند. همراه با اوج گرفتن بحران داخلي در سوريه فعاليت‌هاي تروريستي عربستان در اين كشور نيز شدت گرفت، عربستان از يك سو با به اصطلاح ارائه كمك‌هاي مالي و انساني به معارضان سوري به ناامني و آشوب در سوريه دامن زده و از سوي ديگر در كنار قطر رهبري جبهه عربي مقابله با دمشق رابه دست گرفته است.تشكيل گروه‌هاي وهابي مسلح در سوريه كه از نظر مالي و نظامي توسط آل‌سعود حمايت مي‌شوند، بمب‌گذاري در پايتخت و ديگر شهرهاي اين كشور، كشتار علويان و ربودن و شكنجه شيعيان از جمله نشانه‌‌هاي حضور مادي و معنوي رژيم سعودي در سوريه به شمار مي آيد.  اگر بخواهیم از سرکرده فعالیت‌های تروریستی آل‌سعود در جهان سخن بگوییم، بی‌تردید نام شاهزاده “بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود” نگاه‌ها را به خود جلب خواهد کرد، بگونه‌ای که همواره از او به عنوان طراح و برنامه ریز اصلی فعالیت‌های تروریستی عربستان سعودی در جهان یاد شده است
 
بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود

بندر که به مدت 23 سال سفیر عربستان سعودی در آمریکا بود و ارتباطات بسیار نزدیکی با مقامات آمریکایی و لابی‌های صهیونیستی در این کشور برقرار کرده بود، رهبر اصلی تمام گروه‌های تروریستی است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم زیر نظر عربستان سعودی فعالیت می‌کنند.بندر از راه دور دستورات مستقیمی در عزل و نصب مقامات و رهبران القاعده می‌دهد و با گماشتن تعدادی از عناصر و افسران اطلاعاتی عربستان در پست‌های فرماندهی القاعده هر چه بیشتر سعی می‌کند تا همراهی این گروه‌های تروریستی با سازمان جاسوسی عربستان را حفظ کند. پایگاه خبری عراقی “براثا ” سال گذشته سندی منتشر کرد که نشان می‌دهد،  بندر بن سلطان که تجهیز و فرماندهی گروه‌های تروریستی در منطقه را بر عهده دارد، بعد از مرگ “ابو عمر البغدادی”؛ “ابو ایوب المصری” را به عنوان فرمانده جدید القاعده در عراق منصوب و عناصر آن را با سلاح و پول تجهیز کرده است.

اگر بخواهیم از مهمترین اقدامات تروریستی بندر بن سلطان نام ببریم، باید از ترور ناکام مرحوم علامه “سید محمد حسین فضل الله” و ترور حاج “عماد مغنیه”، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان یاد کرد که جزئیات آن در رسانه ها منتشر شد .به نظر می‌رسد، اکنون با اوج گیری زوال و انحطاط رژیم آل‌سعود و تشدید بحران‌های داخلی و قیام مردم این کشور علیه خاندان حاکم که روز به روز تقویت می‌شود، سعودی‌ها برای تداوم بقای خود و به عقب انداختن لحظه سقوط رژیم وهابی این کشور دست به دامان آمریکا و رژیم صهیونیستی شده‌اند تا با تضعیف دولت سوریه از طریق حمایت‌های مالی، سیاسی، فکری و نظامی از یک سو و تضعیف دولت عراق با استفاده از حمایت از عناصر وابسته به خود مانند “طارق الهاشمی” و دیگر همفکران خود در حکومت عراق و نیز تشدید عملیات‌های تروریستی و بمب‌گذاری‌ها در این کشور، زمینه را برای نجات از غرق شدن در گرداب استبداد فراهم کنند که دستیابی به این هدف، با توجه به قیام‌های مردمی منطقه و رشد گرایش به اسلام اصیل امری غیر ممکن به نظر می رسد.
بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود كيست؟
نقش بندر بن‌سلطان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در بحران سوریه انکارناپذیر است. ماموریت وی تخریب محور مقاومت و انزوای بیش ‌از پیش ایران در منطقه است. البته تاکنون تلاش‌های وی در این امر به شکست انجامیده است. شاهزاده «بندر بن سلطان»، رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت عربستان سعودی به همراه «شاهزاده سعود الفیصل»، وزیر خارجه بیمار این کشور نقشی اساسی را در حوزه امنیت ملی و روابط خارجی عربستان سعودی بازی کرد . محاصره ایران و تبدیل این کشور به کشوری عادی و معمولی در آسیا بدون اینکه دارای نفوذ چندانی در منطقه باشد، از جمله طرح‌های شاهزاده بندر بن سلطان در عرصه سیاست خارجی عربستان سعودی است .شاهزاده بن بندر سلطان در واقع پس از مرگ پدرش یعنی «شاهزاده سلطان بن عبد العزیز»، ولی‌عهد و وزیر دفاع اسبق سعودی پس از اینکه سال‌ها به عنوان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن انجام وظیفه می‌کرد، دوباره به ریاض بازگشت و مسئولیت ریاست شورای ملی عربستان را برعهده گرفت تا در زمان ایفای نقش خود در این سمت نفوذ امنیتی عربستان را در بسیاری از کشورهای منطقه توسعه دهد.

در این میان از جمله برنامه‌هایی که مد نظر شاهزاده بندر بن سلطان بود، برافروختن آتش جنگ و فتنه در سوریه بود، به همین دلیل وقتی پروژه ناآرامی‌ها و بحران در سوریه کلید خورد، حمایت مالی از معارضان سوری و به ویژه گروه‌‌های تروریستی را سرلوحه کار خود قرار داد تا اندکی بعد این حمایت‌ها، بعد و قالب ارسال سلاح و تجهیزات نظامی را برای این گروه‌ها به خود بگیرد و پس از اینکه آمریکا اعلام کرد که اقدام به حمایت تسلیحاتی از گروه‌های مسلح در سوریه خواهد کرد، عربستان سعودی مسئولیت ارسال سلاح‌های پیشرفته و جدید را برای معارضان سوری برعهده گرفت و در این راه قراردادهای تسلیحاتی را با چندین کشور منعقد کرد تا پس از آنکه این تسلیحات به ترکیه ارسال شدند، از آنجا در اختیار گروه‌های تروریستی قرار گیرد و تمام این اقدامات بر این اساس صورت می‌گرفت که گزارش‌های اطلاعاتی از سرنگونی نظام سوریه ظرف 6 ماه سخن می‌گفتند.
بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود كيست؟
هدف بندر بن سلطان سرنگونی نظام سوریه بود، تا به این طریق ائتلاف ایران – سوریه را در هم شکسته و از طریق آن حزب الله را در جنوب لبنان محصور کند و به این طریق حزب الله توان هیچ‌گونه حرکتی را نداشته باشد.  به این ترتیب بندر بن سلطان مسلح کردن گروه‌های اهل تسنن در لبنان را آغاز کرد و تمام توجه خود را بر این متمرکز کرد تا با حمایت از «ولید جنبلاط» و «سمیر جعجع» هم پیمانان «سعد الحریری»، رهبر جریان 14 مارس لبنان بتوانند بر عرصه سیاسی لبنان تسلط پیدا کنند و اجازه ندهند، حزب الله به تنهایی حاکم بلامنازع بر عرصه سیاسی این کشور باشد. بندر بن سلطان سلاح‌های عربستان سعودی که در میان آنها موشک‌های قابل حمل انفرادی و ضد هواپیما مشاهده می‌شدند، را در اختیار گروه‌های مسلح در سوریه گذاشت و این موضوع بسیار خطرناکی بود، چون احتمال رسیدن آنها به دست القاعده و طرف‌های دیگر هم پیمان با القاعده مانند «جبهه النصره» نیز وجود داشت، اما این برای این شاهزاده سعودی مهم نبود، آنچه برایش مهم می‌نمود، شکست ارتش سوریه بود. اما هنگامی‌که ارتش سوریه در «نبرد القصیر» به همراه حزب الله بر عناصر مسلح و گروه‌های مسلح تکفیری پیروز شد، تصمیم گرفت تا به همراه «شاهزاده سعود الفیصل»، وزیر خارجه سعودی راهی فرانسه شود و از پاریس خواستار حمایت نظامی از گروه‌های مسلح در سوریه شود و به همین منظور با «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهوری فرانسه، «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا و «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس تماس بگیرد و آنها را راضی به اتخاذ تصمیم جهت کمک به گروه‌های مسلح در سوریه کند و به این ترتیب بندر بن سلطان موفق شد تا با تحریک اعضای کنگره آمریکا و تشکیل یک لابی بزرگ واشنگتن را به حمایت نظامی از گروه‌های مسلح راضی کند. همچنین توانست موافقت فرانسه و انگلیس را جهت به دست گرفتن نظارت بر  تسلیم سلاح به گروه‌های تروریستی در سوریه را از طریق مرزهای ترکیه واردن جلب کند.

هنگامی‌که تغییر و تحولات جاری در بحران سوریه شدت یافت و اردن این بحران را خطری برای امنیت ملی خود دانست، از آمریکا خواست تا جنگنده‌های «اف 16» و موشک‌های «پاتریوت» این کشور را در خاک اردن نگهدارد، چون «امان» به خوبی می‌دانست در صورتی‌که اقدام به مسلح کردن گروه‌های تروریستی در سوریه کند، در واقع با روسیه اعلان جنگ کرده است. این درحالی است که ترکیه مملو از موشک‌های پاتریوت آمریکایی و مشتاق برای جنگ با سوریه را خشمی سراسری و مردمی فرا می‌گیرد که از سیاست‌های نخست وزیر آن به ستوه آمده است. در چنین شرایطی آمریکا مجبور خواهد شد تا راه حلی مسالمت آمیز را برای منازعات جاری در خاورمیانه بیابد و هیچ گروهی بر گروه دیگر در سوریه پیروز نخواهد شد. با این تفاوت که سوریه دیگر در این شرایط در قبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی سکوت نخواهد کرد و بدون تردید اقدام به تحریک منطقه «الشرقیه» در شرق عربستان سعودی خواهد کرد که اکثر ساکنان آن را شیعیان عربستان تشکیل می‌دهندبحران سوریه و جنگ جاری در این کشور هم اکنون به اوج خود رسیده است و ارتش سوریه نیز اقدام به دریافت سلاح‌هایی از مسکو کرد، علاوه بر اینکه روسیه، اروپا و آمریکا را از اعمال منطقه پرواز ممنوع در آسمان سوریه منع کرد و این بدین معناست که هواپیماهای پیمان ناتو نخواهد توانست در آسمان سوریه به پرواز در آیند و در صورتی‌که آمریکا اقدام به مسلح کردن معارضان سوری کند، مسکو طی ساعاتی چند دمشق را به موشک‌های «اس 300» مجهز خواهد کرد و این بدین معناست که موازنه قوا در سوریه از سوی آمریکا و روسیه رقم خواهد خورد و در این بین اگر ارتش سوریه بتواند بر میدان نبرد حاکم شود، به معنای پیروزی آن در جنگ و به بن بست کشاندن نقشه بندر بن سلطان است که نقشه‌ای تماما سعودی و هدف از آن متلاشی کردن محور ایران – سوریه و حزب الله و منزوی کردن بیش از پیش ایران در کنار تحریم‌ها و محاصره اقتصادی اعمال شده علیه آن از سوی غرب است. 

واقعيت آنست که عربستان سعودي کمتر از سوي دولت “بشار اسد” رييس جمهور سوريه نگراني دارد و هراس اصلي اش از متحدان آن دولت است. جمهوري اسلامي ايران قوي ترين متحد دولت اسد در خاورميانه است. سعودي ها اين موضوع را مي دانند و دائما به کشورهاي غربي گوشزد مي کنند که قدرت و نفوذ منطقه اي ايران رو به افزايش است. سعودي ها از افزايش نفوذ و حضور ايران در منطقه خاورميانه مي ترسند و متوجه اين موضوع هستند که از زمان آغاز “بيداري اسلامي” در منطقه اين ايران بوده که دست بالا را در معادلات منطقه اي پيدا کرده است. 
بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود كيست؟
عربستان سعودي از افزايش قدرت ايران در منطقه و تبديل شدن سريع آن کشور به قدرت بلامنازع منطقه اي مي هراسد. عربستان سعودي از اين موضوع هراس دارد که علاوه بر نفوذ گسترده ايران در شمال آفريقا و خاورميانه، جمهوري اسلامي ايران نفوذ چشمگير نيز در منطقه مديترانه پيدا کند. جمهوري اسلامي ايران علاوه بر سوريه در عراق نيز نفوذ بسياري دارد و اين موضوع بر هراس سعودي ها بيش از پيش مي افزايد.”  شايد در نهايت سعودي ها مايل خواهند بود تا بحران سوريه را با همکاري با ايران به پايان برسانند چرا که آتش اعتراضات و قيام شعيان در بحرين هنوز روشن است. اما در اين ميان عربستان سعودي نمي خواهد قدرت جمهوري اسلامي در کشورهاي منطقه و همچنين در سوريه افزايش يابد. به همين خاطر است که سعودي ها از نظر مالي و تسليحاتي به تروريست هاي سوري کمک مي رسانند.

 استفاده عربستان سعودي از نيروهاي وهابي و تندرو در سوريه سبب مي شود تا اين بحران بطور تدريجي به جنگي فرقه اي تبديل شود. عربستان سعودي مي تواند نيروهاي تروريست خود را مستقيما به سوريه اعزام نمايد و وارد جنگ با آن کشور شود اما نخواهد توانست آنان را کنترل کند. سعودي ها پيش تر نيز تجربه استفاده از شبه نظاميان تروريست را داشته اند که مي توان به سابقه اين مورد در زمان تاسيس خاندان آل سعود در دوره “ابن سعود” اشاره کرد. با اين حال اين شبه نظاميان خواستار جنگ دائمي هستند و در صورت ورود عربستان سعودي به جنگ با سوريه اين خطر براي خاندان آل سعود وجود دارد که دامنه جنگ به کشورهاي همسايه نيز کشيده شود.”  عربستان سعودي توان مقابله با قدرت روزافزون کشورمان را ندارد و در اين باره مي افزايد “عربستان سعودي توان مقابله با قدرت منطقه اي ايران را ندارد. عربستان سعودي همچنين فاقد اهرم لازم براي مداخله در امور داخلي ايران است. از اين رو سعودي ها به حمايت نظامي خود از گروه تروريستي موسوم به “ارتش آزاد سوريه” ادامه مي دهند. طبق گزارش نشريه “فارن پالسي” “سليم ادريس” فرمانده اين گروه از دوستان نزديک خاندان آل سعود است.

از سوي ديگر عربستان سعودي مي بيند که شرايط در سوريه به نفع ايران در حال تغيير است. در اين ميان شرايط جغرافيايي و استراتژيک به ضرر عربستان سعودي و اين ايران است که از شرايط کنوني سود مي برد.  سعودي ها نمي توانند ايران را به تنهايي مهار کنند. آنان در اين راه خواستار کمک رساني اروپايي براي مهار نفوذ ايران در منطقه هستند.”   

 بندر بن سلطان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان تروریسم در جهان به دنبال حذف نقش محوری ایران و سوریه و جدا سازی اجزا ضد امپریالیسم در خاور میانه است که تاکنون ناکام مانده است. عربستان سعودی و شخص بندر بن سلطان تاکنون با صرف هزینه های سنگین نتوانستند پیروز میدان باشند بلکه با تمام توان شکست را در میدان نبرد برای خود خریداری کردند. با توجه به نکاتی که اشاره شد از جمله عملیات تروریستی که فایننشیال ساپورتر آن شاهزاده های سعودی و خصوصا شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود است را می توان ترور حاج عماد مغنیه (فرمانده ارشد حزب الله لبنان)، عزل و نصب فرماندهان ارشد القاعده، حمایت از جبهه النصره، ارتش آزاد سوریه و داعش (دولت اسلامی عراق و شام) به عنوان گروه های مسلح تروریستی فعال در سوریه، حمایت گروه های تروریستی در عراق، حمایت مالی از گروهک تروریستی مجاهدین خلق (بندر بن سلطان با حضور در پایگاه اشرف بیش از 700 هزار دلار به این گروهک کمک کرده است)، حمایت از تروریسم جنوب شرق ایران، حمایت از گروه های سلفی-وهابی لبنان، حمله به سفارت ایران (که اخیرا مشخص شده عامل بمب گذاری سعودی بوده)، رایزنی های بین المللی جهت حمله نظامی به سوریه، خرید تسلیحات نظامی و ارسال آن از طریق کشور ثالث به سوریه و ده ها اقدام دیگر اشاره کرد.

 اما همانطور که در ابتدای گزارش اشاره شد (( همیشه به دنبال نجات افرادی که به دریا می¬افتند نباش و بگرد و ببین چه کسی دیگران را به آب می اندازد و او را غرق کن)) و باید حقیقتا فکری اساسی به حال آل سعود و خصوصا این سعودی مزدور کرد. جمهوری اسلامی چه راهکارهایی دارد؟ حقیقتا چه ترسی از انجام عملیات نظامی داریم وقتی فرماندهان  شجاع، تیزهوش و طراحی مثل ژنرال قاسم سليماني (فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران)، ژنرال محمد علی جعفری داریم.وقتی فرماندهان  شجاع، تیزهوش و طراحی مثل ژنرال قاسم (فرمانده نیروهای
قدس سپاه پاسداران)، ژنرال محمد علی جعفری داریم. شیمون پرز رئیس جمهور رژيم صهيونيستي در جمله ای در کابینه گفته که خاورمیانه روی انگشتان ژنرال قاسم
سلیمانی می چرخد. و به گفته دانشنامه آزاد ویکی پدیا به نقل از فارین
پالیسی ژنرال محمد علی جعفری فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه و فرمانده
کنونی کل سپاه پاسداران جز 500 مرد نیرومند جهان به شمار می آید.

 به نظر می رسد عربستان دیر یا زود آتش جنگ بزرگی در منطقه را شعله ور می کند که قطعا خودش یکی از قربانیان آن خواهد بود. ایران به عنوان قوی ترین نیروی زمینی خاورمیانه و قوی ترین نیروی دریایی خاور میانه با شاخص GFP کوچکتر از 750/0 (GFP مخفف Global Fire Power است که در سال 2012 ایران را از نظر قدرت نظامی جز  قدرت های برتر دنیا دانست و رنکینگ 12 را به ایران اختصاص داد). لذا جمهوری اسلامی ایران جهت مقابله با عربستان سعودی و شاهزاده هایش با چند استراتژی مواجه است:

1-دیپلماسی لبخند جهانی و افزایش دوست یابی بین المللی

2-دیپلماسی التهاب در مناطق شرق و جنوب شرق عربستان که از نظر ایدئولوژیک  با خاندان آل سعود مخالفت شدیدی دارند

3-حمایت از گروه های آزادی خواه

4-اخذ مشورت و کمک از ژنرال های بدنه نیروهای مسلح جهت محدود سازی اطلاعاتی و نظامی عربستان

5-حمله نظامی به عربستان در صورت حاد شدن شرایط زیرا یا باید به عربستان حمله کنیم یا منتظر ظهور فاندامنتالیسم سعودی باشیم که مرزهای شرقی و غربی ما را درنوردیده و باعث ناامنی میهنمان می شود البته که عربستان توانایی انجام چنین کاری را ندارد اما دفع خطر احتمالی اغلب واجب است.

6-حمله نظامی به عربستان؛ ما در بدنه نیروهای مسلح فرماندهان شایسته و لایقی داریم از جمله فرماندهانی که به آن ها اشاره شد و ژنرال احمدرضا پوردستان (فرمانده نیروی زمینی ارتش)، ژنرال یحیی رحیم صفوی (فرمانده اسبق کل سپاه پاسداران و دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور نیروهای مسلح)، ژنرال غلامعلی رشید، ژنرال حسن فیروز آبادی، آدمیرال علی شمخانی، آدمیرال حبیب الله سیاری (فرمانده نیروی دریایی ارتش)، ژنرال مسعود جزایری و ده ها نام بزرگ دیگری که می توانند به میهن کمک کنند.

7-کمپین شلیک 5000 موشک نقطه زن فاتح 110

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک