اعتبار اپراتور دوم در دید مردم، هر روز کمتر از دیروز؟

آيا «آي سيم»، پرستيژ مي آورد؟

به نظر مي رسد اپراتور دوم سعي كرده با ارائه «آي سيم» تصوير و ذهنيت منفي بازار را نسبت به سيم كارت هاي خود اصلاح كند؛ اما بعيد است با عرضه ضعيف و نه چندان موفق محصول جديد خود، موفقيت چنداني كسب كند.

اپراتوري كه مدعي نوآوري بود با كپي برداري از اپل و تاليا، محصول جديد خود را به بازار معرفي كرد.

به گزارش عصرخبر، اخيراً اپراتور دوم تلفن همراه، سيم كارت دائمي خود را با نامي جديد به بازار عرضه كرده و اميدوار است با اين اقدام بتواند سهمي از بازار در بخش سيم كارت هاي دائمي را نصيب خود كند. اما از ديدگاه بازاريابي و برندينگ، اشكالات اساسي به نحوه معرفي اين محصول وارد است.

سيم كارت جديد ايرانسل با نام «آي سيم» و با شعار «خطي نو در ارتباط» به بازار عرضه شده است. در حاليكه استفاده از پيشوند «آي»، ابتكار شركت اپل براي نامگذاري محصولاتش است كه از جمله مي توان به iMac، iPod، iPad و … اشاره كرد از سوی دیگر در خصوص شعار اين سيم كارت (خطي نو در ارتباط)، نيز مي توان گفت كه مخاطب را در اولين نگاه به ياد كمپين تبليغاتي تاليا مي اندازد كه با شعار «هم خط ارتباط» اجرا شد که باتوجه به این موارد وجود عناصر «كپي» در محصولي كه قرار است يك «نوآوري» محسوب شود، جاي تأمل دارد.

آيا «آي سيم»، پرستيژ مي آورد؟
همچنین جز ايراداتي كه از نقطه نظرات حوزه برند و تبليغات به اين محصول وارد است، تاكنون نقطه تمايزي كه بتواند دليل قاطع خريد براي مشتريان باشد، در آن ديده نشده و علي رغم كاهش تعرفه هاي آن در مجموع همچنان از تعرفه سيم كارت رقيب خود(همراه اول) گرانتر است.

کارشناسان معتقدند، اپراتور دوم در اوايل فعاليتش به دليل عرضه تهاجمي سيم كارت به بازار و عدم نظارت بر روند ثبت نام ها، صدمات جبران ناپذيري به برند خود وارد كرد و عرضه سيم كارت با قيمت بسيار پايين باعث شد كه اين اپراتور هيچگاه نتواند در مقايسه با رقيب خود، از اعتبار و پرستيژ(اعتبار و ارزش) كافي برخوردار شود.

از طرفي بحث مزاحمت هاي تلفني بواسطه سيم كارت هاي ايرانسل در سال هاي اخير همواره مطرح بوده و همه اين موارد تداعيات مخربي را براي اين اپراتور بوجود آورده است.

به نظر مي رسد اپراتور دوم سعي كرده با ارائه «آي سيم» تصوير و ذهنيت منفي بازار را نسبت به سيم كارت هاي خود اصلاح كند؛ اما بعيد است با عرضه ضعيف و نه چندان موفق محصول جديد خود، موفقيت چنداني كسب كند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک