بسته خدماتی بیمه سلامت برای 77 میلیون نفر

وی با یادآوری بند (ز) ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه که به خرید راهبردی اشاره دارد، افزود: محور چهارم یکسان‌سازی بیمه‌ها تلاش برای خرید راهبردی و تحقق بخشیدن آن است بر این اساس تلاش می‌شود تا در فضایی رقابتی، بررسی این موضوع که چه خدمتی را برای چه قشری خریداری کنیم و همچنین نحوه خدمت،‌ کیفیت و مکانیزم پرداخت را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور با تاکید بر اینکه تعریف و بازنگری بسته خدماتی به بیمه‌شدگان از جمله اقدامات این سازمان است، گفت: برنامه‌ریزی ما پوشش فراگیر 6/16 درصد از افرادی است که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند که از این تعداد نیز حدود 80 الی 85 درصد آنها نیاز به دفترچه بیمه و ارایه خدمات بیمه‌ای دارند.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت وگو با خبرنگارخانه ملت‌ با یادآوری جلسه شورای عالی بیمه افزود: در این جلسه چهار محور برای یکپارچه‌سازی بیمه مشخص شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات اولیه همه صندوق‌های بیمه در دسترس نیست بنابراین معاونت رفاه تامین اجتماعی موظف شد در فرصتی سه‌ماهه این داده‌ها را جمع‌آوری کرده و در گام‌های اولیه نسبت به یکسان‌سازی بیمه‌ها اقدام کند.

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور با تاکید بر اینکه یکسان‌سازی نحوه رسیدگی به اسناد پزشکی از مقدمات تجمیع بیمه به شمار می‌رود، تصریح کرد: این اقدام محور دوم یکپارچه‌سازی بیمه در نظر گرفته شده که اکنون در حال انجام است.

محسنی‌بندپی با اشاره به محور سوم یکسان‌سازی بیمه‌ها یادآور شد: بحث تعریف و بازنگری بسته خدماتی به بیمه‌شدگان از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در جهت تجمیع بیمه‌ها است بدان معنا که با رفع اختلافات موجود بین صندوق‌های بیمه‌ای، بسته یا پکیج خدماتی را ارایه کرده تا 77 میلیون جمعیت کشور بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی ما بر آن است تا بسته خدماتی را با حفظ استانداردها و اولویت سطح یک یعنی پیشگیری و آموزش به افراد ارایه کنیم و تفاوت‌هایی که بین 23 میلیون جمعیت روستایی و عشایری که از سیاست‌گذاری‌های وزارت بهداشت و بیمه سلامت تبعیت می‌کردند اما سرانه آنها محدود بود، را برطرف سازیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور گفت: اولویت اول ما پوشش فراگیر 6/16 درصد از افرادی است که اغلب حاشیه‌نشین کلان‌شهرها بوده و از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند که از دیدگاه ما از این تعداد نیز حدود 80 الی 85 درصد آنها نیاز به دفترچه بیمه و ارایه خدمات بیمه‌ای دارند.

محسنی‌بندپی افزود: بدون‌شک برای روستاییان و عشایر نیز همین بسته خدماتی را طراحی کرده تا با همکاری وزارت بهداشت و ابلاغ اعتبارات، نسبت به بیمه کردن آنها اقدام شود.

وی با یادآوری بند (ز) ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه که به خرید راهبردی اشاره دارد، افزود: محور چهارم یکسان‌سازی بیمه‌ها تلاش برای خرید راهبردی و تحقق بخشیدن آن است بر این اساس تلاش می‌شود تا در فضایی رقابتی، بررسی این موضوع که چه خدمتی را برای چه قشری خریداری کنیم و همچنین نحوه خدمت،‌ کیفیت و مکانیزم پرداخت را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور گفت: به طور حتم برای رسیدن به چهار محور یاد شده علاوه بر تعریف مدت زمانی معین، کارگروهی نیز در معاونت رفاه و با همکاری تامین اجتماعی، کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت تشکیل شده تا بتوانیم بازنگری موثری در تحقق تجمیع بیمه‌ها داشته باشیم.

محسنی‌بندپی با یادآوری افزایش 66 درصدی اعتبارات بیمه سلامت در لایحه بودجه سال 93، تصریح کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که در کمیسیون تلفیق مجلس نسبت به درنظر گرفتن اعتبارات بیمه سلامت به وقع پیوست و هماهنگی که بین دولت،‌ مجلس و همچنین دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شد امید است فعالیت‌های اثربخشی برای اقشار مختلف مردم صورت گیرد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک