جوان پسندترین فیلم اکران نوروزی

او ادامه داد: در واقع دیدم انگار گرفتن وام 200 میلیونی راحت تر از گرفتن وام 5 میلیونی است. خب من هم جوان هستم و شاخک های ما روی این مسائل تیز است. همه اینها سبب شد خط ویژه نوشته شود.

عصر خبر :آئین افتتاحیه اکران پنج فیلم نوروزی دوشنبه شب در سالن اصلی سینما آزادی با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و مدیران وزارت ارشاد و عوامل پنج فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا 5 فیلم «با دیگران» ،« چ» ، «خط ویژه» ،«طبقه حساس» و «معراجی ها» نخستین فیلم‌هایی هستند که اکران نوروزی خود را آغاز کردند تا نخستین فیلم‌هایی باشند که سال 93 ،سینمای ایران با آنها سال خود را تحویل می‌کنند. هر چند از سن جوانی به بعد سلیقه‌ سینمایی را نمی‌توان به سن و سال نسبت داد اما در میان اکران‌های نوروزی امسال یک فیلم هست که با توجه به ساختارش می‌تواند عنوان جوان‌پسندترین فیلم اکران نوروزی را به خود اختصاص دهد؛فیلمی که داستانش را 5 شخصیت جوان جلو می‌برند.

فیلم “خط ویژه” به کارگردانی مصطفی کیایی که در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص داد بدون شک توجه ویژه ای را در اولین اکران سال 93 از سوی جوانان به خود جلب خواهد کرد.

“خط ویژه” سومین فیلم مصطفی کیایی ،کارگردان جوان سینمای ایران است که مانند دو فیلم قبلی این کارگردان از تمی اجتماعی برخوردار است. کیایی پیش از این کارگردانی فیلم های “بعد از ظهر سگی سگی” و “ضد گلوله” را در کارنامه خود داشت.

این فیلم داستان موازی دو گروه جوان را روایت می‌کند که به دلیل اتفاقی ماجرای زندگی آنها در هم گره می‌خورد. گروه اول یک زن و شوهر جوان به همراه برادر زن هستند که قصد دارند با هک کردن حساب یک فرد رانت خوار مبلغ بسیار کلانی را به حساب خود جا به جا کنند. از طرف دیگر دو دوست قصد دارند به خاطر رفع یک مشکل مالی که برای کارشان پیش آمه یک وام 5 میلیون تومانی بگیرند. اتفاقی که در زمان جا به جایی این پول رخ می‌دهد باعث می‌شود در ادامه این 5 جوان در اتفاقات بعدی با هم همراه شوند.

از آنجا که فیلم سعی دارد بخشی از مشکلات جوانان جامعه را مطرح کند و از طرف دیگر ساختار فیلم بر اسا یک ریتم سریع تعقیب و گریزی جلو می‌رود بدون شک می‌تواند بخش زیادی از جامعه جوان را با خود همراه کند.

خصوصا اینکه بازیگران این فیلم از مصطفی زمانی و هومن سیدی و هانیه توسلی تا میلاد کی‌مرام و میترا حجار و محسن کیایی و سام قریبیان بازی‌های خوبی ارائه می‌دهند.

مصطفی کیایی درباره رسیدن به خط داستانی فیلم “خط ویژه” به خبرنگار برنا گفت:  داستان این فیلم از دل چند اتفاق بیرون آمد که برای خودم به شکل موازی پیش آمد. یک روز  در روزنامه خواندم که پسر جوانی در یکی از روستاهای اطراف شیراز حسابی را هک کرده است و پولی را از آن حساب به حساب دیگر ریخته ست. برایم جالب بود که در یک روستای دورافتاده یک جوان این کار را توانسته بکند. در همان موقع در تدارک ازدواج بودم و با اصرار همسرم رفتیم تا وام ازدواج بگیریم. این را هم بگویم که قبلش فیلمنامه “آقازاده‎ها” را نوشته بودم و می‌شنیدیم که به چه کسانی وام‌های کلان می‌دهند. بعد دیدم برای یک وامی که بخشنامه شده باید به همه زوج ها بدهند هزارتا مدرک می خواهند.

او ادامه داد: در واقع دیدم انگار گرفتن وام 200 میلیونی راحت تر از گرفتن وام 5 میلیونی است. خب من هم جوان هستم و شاخک های ما روی این مسائل تیز است. همه اینها سبب شد خط ویژه نوشته شود.

او در ادامه درباره اینکه چقدر این فیلم می‌تواند قشر جوان را راضی کند گفت: اساسا موقع نوشتن سعی کردم مخاطب این 5،6 کاراکتر را دوست داشته باشد. فرقی ندارد برایم مخاطب در چه سنی باشد اما وقتی شخصیت‌هارا به سمت قابل لمس بودن سوق دادم فکر کنم برای جوان‌ها قابل لمس باشد و بتوانند خودشان یا بخشی از خودشان را در این شخصیت‌ها ببینند.  مثلا رابطه منوچهر و شاهین برای خیلی از ما قابل درک است. دوستهایی که جایی هم به هم می پرند اما پای رفاقت هم می ایستند. ما این را بارها خودمان تجربه کرده ایم. بعد هم این شخصیت‌هادرست است که کار خلاف می کنند اما در باور عمومی شخصیت‌های مظلومی هستند که در برابر شرایط ظالمانه قرار گرفته‌اند . این هم برای خیلی از جوان‌ها قابل لمس است.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک