وزير كار :برای تجربه و مهارت ارزش بیشتری قایل هستم

دکتر ربیعی تغییر در شیوه های آموزش را مهم ارزیابی کرد و افزود: شیوه ها و روش های آموزشی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید به سمت نوآوری حرکت کند و توجه به عرضه و تقاضای نیروی کار کشور از جمله مولفه های مهم در این مسیر می باشد و مورد تاکید است .

عصر خبر: دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با کارکنان ستادی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ظرفیت های غنی علمی و مهارتی و منابع توانمند انسانی شاغل در این سازمان نقطه اتکایی در عملیاتی کردن برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش های فنی و مهارتی است .
وی افزود : سازمان آموزش فنی و حرفه ای از جمله سازمانهایی است که در تحقق برنامه های دولت نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند .
دکتر ربیعی لزوم تحول در سازمان را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: اگر در جایی که کار می کنیم نتوانیم تحول ایجاد کنیم و درست کار کنیم ، بدانید به خانواده خودمان آسیب رسانده ایم و نتیجه کم کاریمان به خودمان برمی گردد                                                                                                     

وی افزود: همه ما باید به عنوان اعضای یک خانواده حس امنیت و آرامش و رشد وشکوفایی بیشتری داشته باشیم.                  

وی تصریح کرد : برای خروج از مرحله رکود باید بر منابع داخلی و نبوغ و مهارت های افراد تکیه کنیم ، تحول بسیار زیادی در خودمان ایجاد کنیم و بیش از پیش فعالیت کنیم.
وی به مسئله اشتغال و بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: مقوله اشتغال و بیکاری از  مهمترین موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم . البته رسیدن به نرخ رشد اقتصادی 6 درصد و ایجاد سالی یک میلیون فرصت شغلی کار بسیار بزرگی است که نیازمند تلاش همه جانبه است .
دکتر ربیعی به موضوع مهارت و تجربه پرداخت و گفت: من به مدرک احترام می گذارم اما برای تجربه و مهارت ارزش بیشتری قایل هستم .
وی به اهمیت جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: در مرحله ای که کشور وارد دوره جدید برنامه دولت که خروج از رکود است، می شود، سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید جایگاه خود را در کشورارتقا داده و آن را تثبیت نماید .
دکتر ربیعی تغییر در شیوه های آموزش را مهم ارزیابی کرد و افزود: شیوه ها و روش های آموزشی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید به سمت نوآوری حرکت کند و  توجه به عرضه و تقاضای نیروی کار کشور از جمله مولفه های  مهم در این مسیر می باشد و مورد تاکید است .
وی افزود: اجرای طرح های مطالعاتی جدید با رویکرد تولید ادبیات جدید و شناخت از  نیازهای بازار کار در ارتقای وضعیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای ضروری است .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اهمیت ترسیم نقشه نیروی انسانی بازار کار از سوی این سازمان اشاره کرد و گفت: با ترسیم نقشه نیروی انسانی بازار کار ، افق برنامه های تدوین شده برای آینده روشن تر خواهد شد . در همین رابطه نیز فنی و حرفه ای نقطه اصلی سرریز ایده ها به بازار کار است.
وی به جایگاه و منزلت اجتماعی افراد در مشاغل و تغییر در فرهنگ کار پرداخت و افزود :  شیوه های آموزش برای کارگران سنتی و مدرن با یکدیگر متفاوت است . بنابراین باید نگاه و نگرش افراد را هم به مشاغل تغییر داد.                                                                                                               
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  بیان داشت: یکی از دیگر کارهای مهم، مطالعه مشاغل نوین و جدید است که در این مسیر از  توان علمی فنی و حرفه ای  و تجارب کشورهای مشابه می توان استفاده کرد.
وی تهیه منابع آموزشی جدید را ضروری دانست و گفت: استفاده از تجارب کشورهای مشابه ایران و بهره گیری از این تجارب و تهیه منابع آموزشی جدید باید در  اولویتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد.
دکتر ربیعی منطقه ای کردن فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشاغل پیش رو باید مورد بررسی و طراحی مجدد قرار گرفته و مدارک فنی و حرفه ای در بازار کار ارتقا  یابد .
وی افزود : هر چقدر بتوانیم فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای را منطقه ای کنیم و تجارب بین المللی بیشتری کسب کنیم ، افراد بیشتری را هم جذب خواهیم کرد.
دکتر ربیعی توجه به نوآوری و خلاقیت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای را نیز مهم برشمرد و گفت: ما نیاز به نوآوری و خلاقیت داریم . بنابراین وجود نوآوری و خلاقیت را ارج می نهیم و از آن تقدیر می کنیم .

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک