6روز است که بازارکلانتر ندارد!

اخبار بدست آمده بیانگر آن است که ناظران بازاردر اعتراض به تصمیم وزارت صنعت مبنی بر تغییر وضعیت انها از قراردادی به یک شرکت خصوصی ، 6روز است که محل کار خود را ترک کرده اند این در حالی است که گرانی در حال پیش روی و فتح یک یک بازارها است .

عصرخبر به نقل از تهران پرس: عدم حضور بیش از 4هزار بازرس و ناظر بازار در محل کار خود درشرایطی که در آستانه اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها قرارداریم به خودی خود یک چالش برای اقتصاد کشور به شمار می اید این در حالی است که گویا وزارت صنعت تصمیم دارد بازرسی ونظارت از بازاررا به یک شرکت خصوصی بسپرد و این نهاد را از حالت حاکمیتی خارج کند.
یک منبع آگاه در این رابطه اظهارداشت :ناظران وزارت صنعت معدن وتجارت تقریبا6 روز است که در اعتراض به شرایط قرارداری خود برسرکارخودحاضرنمی شوند این درحالی است که این اقدام وزارت صنعت انهم در استانه فاز دوم جراحی اقتصادی ایران بی شک مشکل آفرین است .
وی با بیان اینکه  نظارت و بازرسی از بازار یک وظیفه حاکمیتی است این سوال را مطرح کرد که  چطور یک شرکت خصوصی می تواند کار نظارت از بازاررا انجام دهد ؟
وی درپاسخ به این که دلیل اقدام فوق را چگونه ارزیابی می کنید اظهارداشت : دولت میخواهد ناظران و بازرسان بازار تغییرات قیمتی در جریان فازدوم هدفمندی یارانه ها را گزارش نکنند تا تصویرتورمی که خود دوست دارد از اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها انعکاس دهد این در حالی است که ازابتدای رودین ماه نیز ناظران و بازرسان فعالیت های گسترده ای در مقابله با گران فروشان و متخلفان انجام دادند که گویی این اقدام به مذاق برخی از اصناف که روابط حسنه ای با دولت دارند خوش نیامده وشکایتی را در پیش دولت طرح کرده اند.
خيز افزايش ۸ تا ۱۲ درصدي قيمت كالاهاي اساسي در عمده‌فروشي‌هاي شهر كه تا به دست مصرف‌كننده برسد ازبه ۲۰ درصد هم سر در می اورد، جاي خالي تنظيم بازار را در آستانه اجراي فاز دوم هدفمندي به خوبي نمايان مي‌كند.
از زماني كه دولت سخن از اصلاح قيمت‌هاي انرژي به ويژه بنزين از ابتداي ارديبهشت به ميان آورد، برخي ترجيح دادند جنس‌هايشان را در انبار نگه دارند، ‌برخي ده، بيست درصدي گران‌تر فروختند و برخي هم از ترس زيان و ورشكستگي كركره‌ها را پايين نگه داشتند تا ببينند بالاخره اوضاع چه مي‌شود تا كمتر ضرر كنند.
در این بین حذف نزدیک به 4هزارناظر و بازرس از بازارها در شرایطی که از هم اکنون تب هدفمندی کل بازارها را فراگرفته است و افزایش قیمت پیش از اجرای فازدوم هدفمندی را کلید زده است جای بسی تعجب دارد این در حالی است که تغییر قیمت ها در بازاریکی پس از دیگری در رسانه های کشور انعکاس می یابد ولی با این وجود دولت اعتنایی به این گرانی ها نمی کند .

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک