ماجرای اختلاف دادگان و گودرزی

دادگان اما ناراحتی خود از اقدامات وزیر را به هیچ وجه پنهان نمی‌کند و در بیانیه خود ـ که چندی پیش علیه وزیر منتشر کرده بود ـ می‌نویسد: «وزیر ورزش در آخرین اقدام خود نیز با حضور بنده به عنوان نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان مخالفت ‌و کتبا آن را ابراز کرده است. اینجانب اعلام می‌دارد که خاموش و حذف کردن صدای آنهایی که با خدای خود برای خدمت به مردم و کشور عهد بسته‌اند، به دست بنده‌هایش ممکن نیست‌».

عصر خبر: دیدار محمد دادگان با اسحاق جهانگیری، موجب شده تا گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره آینده کاری یکی از مدیران محبوب ورزشی ایران مطرح شود. محمد دادگان که در ماه‌های پیشین هم از گزینه‌های وزارت ورزش و هم از گزینه‌های مدیریت پرسپولیس بود، اکنون هیچ‌ جایگاهی در سازمان ورزشی ایران ندارد و حضورش به ‌نمایندگی دانشگاه آزاد نیز در کمیته ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در هاله‌ای از ابهام رفته است.
 
به گزارش «تابناک»، در چند ماه اخیر، دو چهره ورزشی و دانشگاهی کشور در حوزه مدیریت ورزشی، رودرروی هم قرار گرفتند. محمود گودرزی و محمد دادگان ‌کم‌کم دامنه اختلافاتشان بیشتر و بیشتر شد و کار به‌ جایی رسیده که گودرزی حضور دادگان به‌ نمایندگی دانشگاه آزاد در ستاد ساماندهی امور جوانان را نپذیرفته است؛ اما هم‌اکنون ‌و در حالی که دادگان با انتشار بیانه‌ای علیه وزیر ورزش و جوانان این اختلافات را علنی کرده، دیدار او با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، شایعات فراوانی پدید ‌آورده است؛ از یک سو، نارضایتی عمومی از عملکرد علی کفاشیان این شائبه را پدید آورده است که دولت می‌خواهد بار دیگر دادگان را برای این پست نامزد کند؛‌‌ یعنی همان اتفاقی که برای دادگان‌ پس از جام‌جهانی ۲۰۰۶ رخ داد، ‌محترمانه‌تر‌ در انتظار کفاشیان است و دولت می‌خواهد دادگان را در سال‌های آینده بر مسند مدیریت فوتبال ایران ببیند.

البته نکاتی هم برای رد این ادعا وجود دارد؛ نخست اینکه علی کفاشیان که به هیچ وجه حاضر نیست صندلی ریاست فدراسیون خود‌ را از دست بدهد، به این سادگی‌، کنار رفتنی نیست، به ویژه اینکه کفاشیان در چند جناح در حال آماده‌سازی مقدمات حضور دوباره خود در فدراسیون فوتبال است. هم اینکه او با لابی‌های گسترده به دنبال گرفتن میزبانی جام ‌ملت‌های آسیاست و هم اینکه خیلی آرام و زیر پوستی در حال برگزاری انتخابات هیأت‌های استانی است. به این ترتیب رفتنش از فدراسیون فوتبال به این سادگی‌ها هم نیست.

نکته دیگر، اختلافات شدید دادگان و محمود گودرزی است که با حل نشدن آن حضور وی در رأس مهم‌ترین فدراسیون ورزشی ایران، کمی غیر محتمل است. اینجاست که دومین گمانه‌زنی در خصوص پشت پرده این دیدار قوت بیشتری می‌گیرد و آن هم نارضایتی مسئولان دانشگاه آزاد از سنگ‌اندازی وزیر در خصوص حضور دادگان در ستاد ساماندهی امور جوانان است و اینکه جهانگیری مسئول حل اختلافات این ماجرا شده است؛ اختلافات کوچکی که محمد دادگان و محمود گودرزی با هم داشتن در ماجرای تشکیل «ستاد ملی ساماندهی امور جوانان» و «شورای عالی ورزش کشور» به اوج خود رسید.

اما پس از پروژه تشکیل این دو ستاد وزارت ورزش و جوانان از نهادهای گوناگون خواست تا نمایندگان خود در این نهاد را معرفی کنند که خروجی جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد، معرفی محمد دادگان به ‌نمایندگی این دانشگاه در این ستاد بود.

معرفی دادگان از سوی هیأت امنای دانشگاه آزاد البته چندان به مذاق گودرزی خوش نیامد و او در مراسمی که میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد نیز در آن بود، ناراحتی خود از معرفی دادگان را اعلام می‌کند. میرزاده دادگان را نماینده هیأت امنا می‌داند و از وزیر می‌خواهد نظر خود را در ‌نامه‌ای به هیأت امنا بفرستد.
 
روزنامه اعتماد در گزارش خود در خصوص این نامه می‌نویسد: «به دنبال مذاکرات گودرزی و میرزاده، نامه‌‌ای با امضای وزیر ورزش و جوانان به هیأت امنای دانشگاه آزاد فرستاده می‌شود.
گویا در متن این نامه آمده بود: وزارت ورزش و جوانان مخالف حضور محمد دادکان به عنوان نماینده دانشگاه آزاد در ستاد ساماندهی بر امور جوانان است و به دلیل سیاست‌های کنونی ‌خواسته شده تا دانشگاه آزاد یکی دیگر را به ستاد معرفی کند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، در نخستین نشست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی پس از دریافت این نامه، وقتی متن نامه وزیر ورزش و جوانان در جلسه خوانده و سپس در اختیار آیت‌الله هاشمی قرار می‌گیرد، رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد، با خواندن نامه محمود گودرزی بر اساس گفته منابع موثق، ضمن کنار گذاشتن نامه وزیر، رسما تأکید می‌کند که نماینده دانشگاه آزاد تنها محمد دادکان است».

دادگان اما ناراحتی خود از اقدامات وزیر را به هیچ وجه پنهان نمی‌کند و در بیانیه خود ـ که چندی پیش علیه وزیر منتشر کرده بود ـ می‌نویسد: «وزیر ورزش در آخرین اقدام خود نیز با حضور بنده به عنوان نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان مخالفت ‌و کتبا آن را ابراز کرده است. اینجانب اعلام می‌دارد که خاموش و حذف کردن صدای آنهایی که با خدای خود برای خدمت به مردم و کشور عهد بسته‌اند، به دست بنده‌هایش ممکن نیست‌».

در پی بالا گرفتن این اختلافات گویا در بدنه دولت، اسحاق جهانگیری مسئولیت پیگیری این ماجرا و حل اختلافات میان وزیر و دادگان ـ نماینده دانشگاه آزاد ـ را بر عهده گرفته ‌و گویا دیدار چندی پیش این دو نیز در راستای این موضوع بوده است.

هرچند این روز‌ها جام‌جهانی فوتبال‌ همه اخبار را در ایران از آن خود کرده است، گویا پس از جام‌جهانی شاهد تغییرات گسترده‌ای در مدیریت ورزش کشورمان خواهیم بود؛ تغییراتی که دادگان هم از اشاره به آن ابایی ندارد و چندی پیش در‌ برنامه رادیویی از اخبار خوشی که در آینده منتشر خواهد شد، سخن گفت.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک