فيروز آبادي: اراده حکومت کمک به مستمندان واقعی است

فیروزآبادی در خصوص بخش بیمه ای نیز گفت:اعتقاد بر این است که بیمه ها بایستی مستقل باشند و در سیاست ابلاغیه مقام معظم رهبری در بند 7 با وضوح بالا ایشان اشاره کرده اند که بین تولید کننده ومصرف کننده بیمه گربایستی تفکیک وجود داشته باشد.

عصر خبر: ما بدنبال عدالتی هستیم که کرامت انسانی تامین بشود و وقتی ما توسعه اقتصادی نداشته باشیم این به معنای آن است که مردم در سطح پایین نگهداشته شده اند.

به گزارش ایلنا ،قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای هماهنگی رفاه استان مازندران با ابراز خرسندی از حضور خود در استان مازندران افزود:مازندران از اولین استانهایی است که حکومت شیعی تشکیل داده است و حکومت سادات را راه در این مرز و بوم راه انداختندو این استان پس از پیروزی انقلاب دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره ادا نموده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این وزارتخانه در همه ابعاد روابط کار،ایجاد اشتغال،تعاون،حوزه های رفاهی،حمایتی،امدادی،بیمه ایی و اقتصادی بتوانیم هم افزایی داشته باشیم و انشااله گام های بلندی را برداریم.

در استان مازندران کمترین نا هماهنگی ها دیده میشود

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد:در استان مازندران کمترین نا هماهنگی ها دیده میشود و امیدداریم در نیمه دوم امسال و سال آینده با کمتر شدن مشکلات کشور بخصوص در حوزه محاصره اقتصادی این وزارتخانه گامهای بلندی در تحقق عدالت اقتصادی واجتماعی بردارد و بتوان به مردم این خطه خدمات بیشتری ارائه داد.

فیروزآبادی اضافه نمود:نظرگاه وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی نظرگاه عدالتی است وبدنبال بسط و توسعه عدالت میباشدزیرا انقلاب اسلامی را در دنیا با لقب مجری عدالت اجتماعی میشناسند ویکی از خواسته های انقلاب بغیر از غرب ستیزی، برقرای عدالت اجتماعی بوده است.

وی افزود:وجه انقلاب ما دو خسیسه خاص دارد که این دو خسیسه در وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی خلاصه شده است یکی خسیسه بسط عدالت، ودیگری کرامت انسانی است که هردو جنبه دینی بودن انقلاب است و بزرگان نظام به هر دو خسیسه توجه ویژه ای داشته اند.

ما بدنبال عدالتی هستیم که کرامت انسانی تامین بشود

فیروزآبادی بیان داشت:ما بدنبال عدالتی هستیم که کرامت انسانی تامین بشود و وقتی ما توسعه اقتصادی نداشته باشیم این بمعنای آن است که مردم در سطح پایین نگهداشته شده اند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قسمت های دیگری از سخنان خود گفت:کشوری که قبلا روزی سه ونیم میلیون بشکه نفت تولید میکردو امروز زیر یک میلیون بشکه صادر میکند قطعا خزانه آن خالی است و همین کشورکه در قبل تمامی مایحتاج خود راازطریق واردات تامین میکرده است و امروز20الی 30 درصد هزینه اضافه تر پرداخت مینمایدو با تاخیر و پرداخت نقدی و با واسطه تامین مایحتاج مردم را انجام میدهد قطعا شاهدپایین آمدن قدرت خرید مردم خواهد بود.

فیروزآبادی افزود:چیزی که دولت پیگیر آن است برقراری عدالت در این شرایط سخت و دشوار در اجرای طرح های سلامت ملی و خدماتی از قبیل بیمه های همگانی وبهبود وضعیت بیمه های داروییها بخصوص بیماری های خاص است.

تعاون یکی از اهرم های توسعه عدالت در جامعه است

وی یاد آور شد: یکی از وظایف اصلی وزارتخانه کمک به وضعیت نابسمان کشور میباشد و در این راستا اختصاص 6 مرحله کمک سبد کالا در سالجاری است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فاصله زیادی با شرایط نرمال و ایده آل داریم گفت: در شرایط کنونی با استفاده از تجربیات و نقطه نظرات مشترک باید تمهیداتی بوجود آورد که بتوان مشکلات را از قبیل اشتغال که مهمترین چالش کشور است حل نمود وبه نقطه عدالت اجتماعی نزدیک شد.

وی با اشاره به اینکه تعاون سمبل عدالت است تصریح کرد:بدون شک تعاون یکی از اهرم های توسعه عدالت در جامعه است.

فیروزآبادی افزود: با توجه به مشکلات عدیده دولت بخصوص در فضای اقتصاد یکی از وظایف ما هدایت و حمایت بخش تعاون است زیرا دولت در شرایطی نیست که بتواند در حوزه تعاون سرمایه خود را افزایش دهد.

سهام عدالت باید بعنوان یک بخش اقتصادی دریک بازاری مانند بازار سرمایه عمل نماید

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد:ما بدنبال آن هستیم که سهام عدالت در اختیار تعاونی ها قرار بگیرد و بتوان این سهام را خرید و فروش نماییم.

وی افزود:سهام عدالت باید بعنوان یک بخش اقتصادی دریک بازاری مانند بازار سرمایه عمل نمایدو باعث رونق اقتصادی و توسعه اقتصادی بشود و مردم و اجتماع را از لحاظ اقتصادی رشد بدهد.

وی با اذعان براینکه در توزیع سبد کالا مشکل شناسایی جامعه هدف را داریم و بانک اطلاعات دقیقی وجود ندارد گفت:هدف وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی این است که سبد کالا بین مستمندان واقعی که مشکل تغذیه دارندتوزیع گردد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:تابحال اساس کار سازمان های زیربط بر اساس حضور مراجعه کنندگان بوده است و کمتر راست آزمایی هایی در این راستا انجام گرفته است.

فیروزآبادی تصریح کرد: این راست آزمایی در شهرستانها با شرایط جمعیت کم نسبت به تهران بمراتب سهل ترازپایتخت است.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با مقایسه اول انقلاب با شرایط کنونی اظهارکرد: موفقیت انقلاب اسلامی در شرایطی خاص قراردارد و در اوایل انقلاب قوه قهریه عمل میکرد و امروز در این فکر هستیم که چگونه میتوانیم به مردم خدمت کنیم و بهانه های واهی نمیتواند مردم را ارضاء نماید.

اراده حکومت کمک به مستمندان واقعی است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شرایط کنونی اراده حکومت کمک به مستمندان واقعی است واین وظیفه خطیری است که بر دوش ما است.

وی با ظرفیت های ایجاد اشتغال پایداردر صندووق توسعه ملی نیز گفت:درحوزه روستایی باید شغل های خانگی و روستایی را تقویت نمود و استفاده از این صندووق که شرایط مناسبی دارد ضرورت بحساب می آید.

فیروزآبادی در خصوص بخش بیمه ای نیز گفت:اعتقاد بر این است که بیمه ها بایستی مستقل باشند و در سیاست ابلاغیه مقام معظم رهبری در بند 7 با وضوح بالا ایشان اشاره کرده اند که بین تولید کننده ومصرف کننده بیمه گربایستی تفکیک وجود داشته باشد.

و ی افزود: باید نهاد هایی در نظام بیمه ایی ایجاد کردکه آن نهاد ها نیرومند تر وقوی تر عمل نمایند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک