آخرین‌خبرازانتخاب‌معاون‌سیاسی‌وزارت‌کشور

رحمانی‌فضلی گفت: برای انتخاب معاون جدید معاونت سیاسی با افراد مختلفی صحبت شده و در نهایت به ۲ تا ۳ گزینه رسیده‌‌ایم که باید با دولت و رئیس‌جمهور هماهنگ شود.

عصرخبر به نقل از تسنیم: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: معاونت سیاسی وزارت کشور، معاونت بسیار مهم، حساس و تاثیرگذاری است که برای انتخاب معاون جدید این معاونت با افراد مختلفی صحبت شده و در نهایت به 2 تا 3 گزینه رسیده‌‌ایم که باید با دولت و رئیس‌جمهور هماهنگ شود.وی با اشاره به آماده کردن مقدمات تدوین برنامه ششم توسعه گفت: عقب‌افتادگی تاریخی در حوزه توازن و تعادل در مناطق داریم که به دهه 40 برمی‌گردد، به هر حال تجلی این عقب‌افتادگی‌ها در اقدامات و برنامه‌ها در حوزه اجتماعی و منطقه‌ای خود را نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ما با مشکلات و مباحثی در مناطق از جمله عقب‌افتادگی توسعه‌ای، فقر عمومی، مهاجرت‌ها، حاشیه‌نشینی در کنار شهرهای بزرگ و بیکاری و انواع بزه‌ها و ناهنجاری‌ها روبرو هستیم که دلایل مختلفی دارد، اما یکی از دلایل اصلی آن عدم توجه به مناطق و رعایت توازن و توسعه پایدار است که گزارش مفصلی آماده کرده‌ایم و پیش از این در شورای اجتماعی مطرح شد که با جمع‌بندی نظرات تمام دستگاه‌ها امروز در دولت مطرح کردیم.
وزیر کشور ادامه داد: امیدواریم وزارت کشور در برنامه ششم رد پای موثری بگذارد که براساس آن مناطق به توسعه یافتگی پایداری برسند.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم حمایت دولت از اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران گفت: قرار نیست دولت در انتخابات داخل شورای شهر از کسی حمایت کند و اساس این اقدام نادرست است. به هر حال شورای شهر یک نهاد دموکراتیک و مدیریتی برخواسته از بطن مردم است که هیئت رئیسه آن براساس رای انتخاب می‌شود.
وی ادامه داد: طبیعی است همه جریانات سیاسی که در این نهادها حضور دارند، برای حضور در هیئت رئیسه و برای تاثیرگذاری بیشتر فعالیت می‌کنند و این بار نوع ترکیب‌ها به گونه‌ای شد که آقای چمران رای آورد و وزارت کشور هیچ برنامه‌ و نظری در این خصوص نداشت و در آینده هم نخواهد داشت.
این خبر در حال تکمیل است…

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک