موگرینی:

ساده‌لوحانه است اگرتهران نادیده گرفته‎شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با تأکید بر جایگاه ایران در منطقه، گفت: ساده‌لوحانه است اگر تصور شود که می‌توان تهران را نادیده گرفت.

عصرخبر به نقل از فارس: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه از ایفای نقش ایران در حل بحران سوریه حمایت کرد.
خانم موگرینی که در نیویورک و در آستانه دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صحبت می‌کرد، ابتدا به اهمیت توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: «بهترین رویکردی که می‌توان داشت… این است که در یک سو نتیجه‌ای مثبت در مذاکرات هسته‌ای داشته باشیم، تا اطمینان یابیم که آن‌ها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای بسازند.»
وی افزود: «در سوی دیگر، از ایران خواسته شود که نقشی برجسته، برجسته اما مثبت، به طور مشخص در سوریه داشته باشد و رژیم را به (حمایت از) انتقال قدرت با رهبری سوری‌ها… تشویق کنیم.»
وی تاکید کرد که آماده است فرایند مذاکرات را تسهیل کند تا به پیشبرد آن کمک کند و مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در مسیر درستی پیش برود.
استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز گذشته در دیدار با محمد جواد ظریف، رسما از ایران برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه دعوت کرد.
به نوشته خبرگزاری رویترز، خانم موگرینی در پاسخ به سوالی در خصوص مخالفت برخی کشورهای عربی با حضور ایران، گفت: «من به خوبی نگرانی‌های بسیاری از کشورهای عربی و البته نه فقط کشورهای عربی، در مورد نقش ایران در منطقه را می‌فهمم. اما در عین حال من به این جمع‌بندی رسیده‌ام که ساده‌لوحانه است اگر تصور کنیم می‌شود به سادگی کشوری مثل ایران را از صحنه کنار بگذاریم.»
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است امروز با جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار کند. وی می‌گوید در این دیدار در مورد اختلاف‌نظرها میان طرفین در مورد تحریم‌ها، با کری گفت‌وگو می‌کند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک