رئیس دیوان عالی کشور: پرونده‌های طلاق در شعب خانواده نباید معطل بمانند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده‌های طلاق در شعب خانواده نباید معطل بماند و در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

به گزارش از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های طلاق در شعب خانواده تأکید کرد و گفت: این پرونده‌ها نباید در دیوان عالی کشور معطل بماند و در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در ابتدای جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام حسین (ع) اظهار داشت: جان من، همت من بزرگتر و برتر از آن است که زیر بار ستم بروم و بگویم از مرگ می‌ترسم، از شما کاری بیشتر از کشتن من بر می‌آید؟ چقدر خوش گوار و زیبا است کشته شدن در راه خدا، شما فقط می‌توانید من را بکشید هرگز نخواهید توانست عظمت، جایگاه، مجد و مقام من را نابود کنید. پس از کشته شدن چه باکی دارم. این حادثه کربلا بود و بعد از آن حادثه هم دشمن تلاش کرد تا نام و یاد و خاطره و حتی قبر حضرت امام حسین (ع) را در سرزمین کربلا محو کند و هیچ اثری از آن باقی نماند.

وی افزود: چقدر از زائرین آن حضرت را به شهادت رساندند و جنایت‌هایی که متوکل عباسی انجام داد و نمونه آن را در عصر خودمان شاهد بودیم که صدام خبیث تانک را تا پشت درب حرم امام حسین (ع) آورد، و هنوز هم جای گلوله‌ها به در و دیوارحرم است، آن‌ها کجا رفتند، از یزید، متوکل و عبیداله بن زیاد و حرمله و … تا امروز صدام و صدامیان و داعش ملعون.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: افتخار به مکتب امام حسین (ع) و تشیع داریم که در دنیا نمونه‌ای برای آن نمی‌توان یافت، از منظر واقعی و مطالعه جامعه شناسی در دوران تاریخ بشریت تا آنجا که تاریخ ثبت و ضبط کرده است، حادثه و نهضت و واقعه‌ای بزرگتر از واقعه کربلا و اثر گذاری که در طول تاریخ داشته است، نداریم. در تاریخ نشان می‌دهد حتی کسانی که مسلمان نبودند نیز از نهضت امام حسین (ع) درس گرفتند. در کشورما امام حسین با قلوب و دل‌ها چه کرده است که در ایام محرم همواره محزون و گریان هستند، خدایا ما را از امام حسین جدا نکن و عاقبت ما ختم به شهادت بفرما.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به گزارشات ارائه شده از سوی معاونین دیوان عالی کشور بر رسیدگی به پرونده‌های خانواده با دقت و سرعت در اسرع وقت تأکید کرد و گفت: این پرونده‌ها نباید در دیوان معطل بماند. ۱۳ شعبه خانواده در دیوان عالی کشور به پرونده‌های طلاق رسیدگی می‌کنند که بعضاً به منظور تسریع در رسیدگی، قضات داوطلب می‌توانند پرونده‌ها را در خارج از وقت اداری رسیدگی کند. در این رابطه نیز لازم است احکام و آراء رصد و نتایج حاصله در مدت زمان مقرر اعلام شود.

وی همچنین افزود: امسال برای اولین بار همایش سراسری روسای کل دادگستری استان‌ها به میزبانی دیوان عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان جلسه معاونین دیوان عالی کشور به ارائه گزارش از مجموعه تحت مدیریت خود پرداختند

عضویت در تلگرام عصر خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک