شوخی های قالیباف با پزشکیان در صحن علنی مجلس /در پیاده روی هم سریع هستید /پروتکل ها و تشریفات را کنار گذاشته اید

رئیس جمهور منتخب صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و با نمایندگان خوش و بش و گفتگو کرد.

مسعود پزشکیان، رئیس ‎جمهور منتخب در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت. در فیلمی که از این جلسه منتشر شده است، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به رئیس جمهور منتخب گفت: البته با روحیات خوبی که آقای پزشکیان دارند، وی دارد درباره تعارفات پروتکلی و تشریفاتی بنای جدیدی می گذارد که خوب هم هست و با رفتارهای انقلابی هم سازگار هست و انشالله همینطوری در خدمت مردم هم دولت و مجلس با هم کمک کنیم.

وی در ادامه از پزشکیان خواست برای احوال پرسی با دوستان و مردم و یک نوع خداحافظی از مسئولیتش در مجلس، چند دقیقه ای صحبت کند.

قالیباف همچنین به شوخی به رئیس جمهور منتخب گفت که در پیاده روی هم سریع راه می روند.

قالیباف: انتخابات دماسنج سیاسی جامعه است
همچنین بنابر روایت ایسنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در نطق پیش از دستور خود، بیان کرد: ملت شریف ایران همچون سال های گذشته حضور باشکوهی در مراسم ها و برپایی عزای سید الشهدا و یاران ایشان داشتند. بار دیگر ملت ایران نشان دادند که ملت امام حسین (ع) هستند. خداوند متعال به تمامی واعظان و مداحان گرامی و عموم بانیان اقامه عزای سید الشهدا و نیروهای جان بر کف انتظامی که تلاش کردند هرچه باشکوه تر مراسمات عزای حسینی برگزار شود، اجر دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حمله به غیرنظامیان و زیرساخت ها را بیش از پیش دنبال کرده و سران کشورهای غربی نیز در برابر فروپاشی تمدن بشری و با تکیه بر منافع مادی و تکیه بر لابی های صهیونیستی در سکوت به سر می برند. رژیم صهیونیستی باید بداند که با تشدید حملات و در سایه سکوت منفعت طلبانه کشورهای غربی نمی تواند موازنه امنیتی را که بر هم خورده و هم در رسانه و هم در میدان نبرد به ضرر آن تمام شده است را تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: سران رژیم صهیونیستی بدانند که ابتکار عمل در این نبرد با نیروهای مقاومت خواهد بود و همان‌طور که سید محبوب، شجاع و مجاهد مقاومت جناب سید حسن نصرالله تأکید کرده‌اند در صورت تداوم هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی، رژیم صهیونیستی باید شاهد واکنش‌هایی باشد که بیش از این تجربه نکرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری که بر اساس قانون اساسی در شرایط محدودیت زمانی برگزار شد به روشنی نشان داد که نظام جمهوری اسلامی باور عمیق به مشارکت مردم دارد. چرا که با اولویت قراردادن مشارکت، تمام الزامات یک فضای رقابتی را رعایت کرد و با سلامت کامل رأی مردم را مبنای عمل اداره کشور قرار داد، در عین حال این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت در انتخابات نیز بود. انتخابات دماسنج سیاسی جامعه است و شاخصی است که واقعیت را به مسئولان و اهالی سیاست نشان می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود نیز یک واقعیت است که باید اهل سیاست را به خود بیاورد البته این امر ریشه‌های مختلف دارد و کسانی که اهل تحلیل و تحقیق هستند باید به آن بپردازند اما پیامدهای آن برای نظام حکمرانی و سرنوشت عمومی جامعه آنقدر سنگین است که نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم. مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود که باید ابعاد آن را بررسی کنیم و برای حل آن تصمیم بگیریم.

رئیس مجلس افزود: همان طور که ذکر شد این موضوع و پیچیدگی مسائل اجتماعی به گونه‌ای است که نیاز به بررسی کارشناسی دارد اما آنچه فعلا می‌توان به آن توجه کرد این است که ما باید از ظرفیت تغییراتی که در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده است برای برطرف کردن دلایل کاهش مشارکت مخصوصاً حل مسائل اقتصادی مردم استفاده کنیم، امیدی که در رأی دهندگان به نامزد پیروز به وجود آمده فرصت خوبی است که می‌توان از آن برای پیشرفت کشور بهره‌مند شد.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: در عین حال باید مراقب باشیم با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آنها مایوس شوند. با لحاظ کردن این دو مسئله و با پرهیز از تنش و اختلاف و همچنین برطرف کردن مشکلات مردم می‌توان امید داشت که انگیزه مشارکت به بخش زیادی از کسانی که در انتخابات اخیر رأی نداده‌اند برگردد.

وی در پایان بیان کرد: با انتخابات سکان اداره کشور به آرامی و با اراده مردم دست به دست می‌شود. همه ما باید افزایش مشارکت در فرصت‌های بعدی را اولین هدف خود بدانیم. طبیعتا رئیس‌جمهور منتخب مردم بیشترین مسئولیت را در این زمینه دارد و همه بر اساس مسئولیت ملی و دینی وظیفه دارند که به او کمک کنند. مردم سالاری دینی با برگزاری انتخابات تمام نمی‌شود بلکه بخش‌هایی از آن تازه معنا پیدا کرده و شروع می‌شود و ما مسئولان وظیفه داریم زمینه را برای مشارکت پایدار مردم فراهم کنیم

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک