خبر تکان دهنده از کشف پیکرهای تعدادی از شهدای سال‌های نخستین انقلاب با دست و پاهای بسته

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از پیدا شدن پیکر شهید «حسین سامی‌مقام» پس از ۴۴ سال خبر داد و گفت: پیکر این شهید یازدهم مرداد مهمان معراج شهدا خواهد بود و سپس برای مراسم تشییع و خاکسپاری، ۱۳ مرداد به اصفهان منتقل می‌شود

سردار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری که در «معراج شهدا» برگزار شد، توضیح داد: حضور اصحاب رسانه در معراج شهدا مکمل کار ما در کمیته مفقودین ستاد کل است تا اجازه ندهیم موضوع شهادت در زیر خاک پنهان بماند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی در ادامه با اشاره به کاوش پیکر تعدادی از شهدای دوران انقلاب اسلامی بین کرد: کشف پیکرهای مطهر تعدادی ازشهدای حوادث سال‌های نخستین پیروزی انقلاب در کردستان و آذربایجان غربی به ویژه درمنطقه عمومی سردردشت آن هم با دستان و پاهای بسته شده که مدت طولانی در زندان‌های حزب دموکرات به گروگان گرفته شده و اسیر و زندانی بودند یک فرصتی را ایجاد می‌کند تاما بتوانیم این معنارو یادآوری بکنیم که ملت بزرگ ایران هیچ وقت به گروگان گرفته نمی‌شود و همواره شایسته پیروزی هست.

سردار باقرزاده گفت: پیکرهای طیبه شهیدان این مرز و بوم هر از چند گاهی بر روی دستان قوی و سترگ ملت وفادار ما تا عرش الهی تشییع و بدرقه می‌شوند.به لطف الهی باکشف و شناسایی یکی از اسطوره‌های مبارزه با دشمنان این سرزمین یعنی «حسین سامی‌مقام» که یک ارتشی غیور از تبار سالار شهیدان است فرصتی به وجود آمد تا ملت عزیز و نجیب مابتوانند مراتب حق شناسی خودشان را نسبت به این شهید عزیز اثبات بکنند؛ بی‌گمان شهید غیور ارتشی «حسین سامی‌مقام» از السابقون است.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سامی‌مقام روز ۵ شنبه ۱۱ مرداد با حضور فرزندان شهید در معراج شهدا برگزار خواهد شد. همچنین پیکر این شهید روز جمعه ۱۲ مرداد از محل نماز جمعه تهران تا میدان ۷ تیر تشییع خواهد شد. علاوه بر این در روز شنبه ۱۳ مرداد ماه در مراسم صبحگاه مشترک نزاجا مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سامی مقام با حضور همرزمان شهید برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آماری از پیکر شهدای کشف شده گفت: ما طی دوره اخیر در سه محور جنوب غرب و شمال غرب که البته در شمال غرب که همین منطقه کردستان باشد و استان آذربایجان غربی مجموعاً ۲۵ شهید کاوش شده که ۸ شهید از شهدای دفاع مقدس هستند که در مناطق مرزی کاوش شدند و شهدایی هستند که توسط گروهک ها در مناطق عملیاتی داخلی یعنی کردستان و منطقه استان آذربایجان غربی به شهادت رسیدند که تلاش هم برای شناسایی اینها در حال انجام است.

سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: در محور غرب اعم از محور درون مرزی و برون مرزی مجموعاً طی دوره اخیر ۳۱ شهید کشف شده و در محور جنوب که عمدتاً در داخل خاک عراق است ۶۶ شهید تا الان پیدا شده است. مجموعاً الان ما ۱۲۲ شهید آماده انتقال به داخل کشور و به تهران هستند. برنامه‌های انتقال و استقبال این شهدا متعاقباً اعلام خواهد شد.

فرمانده کمیته جستوجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:از سال ۹۰ تاکنون محصول تلاش همرزمان من در کمیته جستجوی مفقودین بعد از ایجاد یک مکانیزم سه جانبه ایران عراق و صلیب سرخ ۴۷۰۰ شهید پیدا شده است و ۴۰۰۰ جسد عراقی هم پیدا شده که تحویل دادیم.

وی یادآور شد: معمولاً آمار جنازه های عراقی کمتر مورد توجه هست به دلیل اینکه اینجا در ایران شاید موضوعیت ندارد ولی به هر حال برای پیدا کردن آنها به عنوان یک عمل انسانی تلاش می‌شود.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک