دفاع مقام ارشد کارگری از معاون روابط کار وزارت کار

امیدوارم تشکل های صنفی که در چهارچوپ فصل ششم قانون کار تعریف شده است بتوانند از استقلال صنفی کارگران شریف دفاع کند و به احزاب سیاسی اجازه دخالت محسوس و غیر محسوس ندهند و برای جلوگیری از خودنمایی این احزاب وارد عمل شوند.

اسعد صالحی عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در یادداشتی برای عصر خبر نوشت:

این روزها می بینیم افرادی از یک حزب خاص موسوم کارگری مصاحبه هایی برعلیه معاونت محترم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکی از رسانه های خود داشته و بی پروا و بدون انصاف به آقای رعیتی فردحمله ور شد و عمده ترین انتقادش بابت سه جانبه گرایی است.
متاسفانه حافظه ایشان به علت کهولت سن و باتوجه تشکلی غیررسمی بعنوان اتحادیه پیشکسوتان که هیچگونه رسمیتی در قانون کار ندارد جای سوال است چرا که سال ۱۴۰۱ را سخت فراموش کرده اند یا درخواب غفلت قرار گرفتند که دستمزد کارگران دقیقا براساس چارچوپ ماده ۴۱ با افزایش ۵۷ درصد مصوب شد و حمایت همه جانبه معاونت محترم روابط جناب دکتر رعیتی فرد از این مصوبه را هر انسان باوجدانی فراموش نخواهد کرد که در آن مقطع حمایت نماینده کارگری شورای عالی کار را به همراه داشت و بارها معاونت روابط کار را مورد تمجید قرار دادند.

دفاع مقام ارشد کارگری از معاون روابط کار وزارت کار
یکی دیگر از کارهای زیر ساختی آقای دکتر رعیتی فرد لغو بخشنامه صدرصد ضد کارگری تشکل های صنفی از جمله کارگران ساختمانی بود و لغو این بخشنامه روح تازه ی در شکل گیری و تشکیل انجمن های تخصصی بوجود آورد که مطابق با ماده ۱۳۱ قانون کار عمل گردد.
اما یکی از بزرگترین دستاوردهای معاونت محترم روابط کار اهمیت به مشاغل سخت وزیان آور و بخصوص بحث ایمنی کارگران معادن و ۔۔۔۔ بود و به تازگی هم با پیگیری ایشان با توجه به حوادث ناشی از کار بخصوص با آمار ۴۶ درصدی صنعت ساختمان یک دوره سراسری را در دستورالعمل روابط کار قرار دادند و قرار هست در فاز اول حدودا ۱۰ هزارنفر در سراسر کشور آموزش رایگان توسط مرکز تحقیقات ایمنی کار و شورای عالی حفاظت فنی و همکاری بزرگترین تشکل کارگری ایران یعنی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در چهارچوپ سه جانبه گرایی برگزار نمایند.
اما در پایان امیدوارم تشکل های صنفی که در چهارچوپ فصل ششم قانون کار تعریف شده است بتوانند از استقلال صنفی کارگران شریف دفاع کند و به احزاب سیاسی اجازه دخالت محسوس و غیر محسوس ندهند و برای جلوگیری از خودنمایی این احزاب وارد عمل شوند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک