بایدن از کاندیداتوری حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد. او گفته که معتقدم که به نفع حزب و کشورم است که از سمت خود کناره گیری کنم و تنها بر انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور برای باقی مانده دوره خود تمرکز کنم

 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد.
 او گفته که معتقدم که به نفع حزب و کشورم است که از سمت خود کناره گیری کنم و تنها بر انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور برای باقی مانده دوره خود تمرکز کنم.
چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که قصد داشت با پیروزی در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ یک دوره دیگر در این سمت باقی بماند و خود را شایسته‌ترین فرد برای شکست دادن دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان می‌دانست، در هفته‌های اخیر با انتقادهایی از سوی حزب خود مواجه شده بود.
انتقادها از جو بایدن ۸۱ ساله پس از اولین مناظره انتخاباتی بالا گرفت و تعدادی از دموکرات‌ها از رئیس‌جمهوری خواستند تا به دلیل «عملکرد ضعیف در مناظره ماه گذشته و ابراز نگرانی از شانس او برای شکست دادن رئیس‌جمهوری سابق دونالد ترامپ» از رقابت کنار برود.
آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته امور امنیتی مجلس نمایندگان آمریکا و جورج کلونی، ستاره هالیوود که یکی از بزرگترین حامیان جو بایدن به شمار می‌رود از جمله چهره‌هایی بودند که خواستار کناره‌گیری آقای بایدن شدند.
با این حال تا پیش از امروز آقای بایدن گفته بود در رقابت باقی خواهد ماند و تنها «خداوند متعال» است که می‌تواند از او بخواهد تا به مبارزات انتخاباتی خود پایان دهد. او سپس گفت اگر پزشکان به ا‌و بگویند مشکلی دارد، در مورد نامزدی خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری آتی تجدیدنظر خواهد کرد.
ساز و کار جانشینی جو بایدن برای کاندیداتوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط این حزب پیگیری و کاندیدای جانشین معرفی خواهد شد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک