دومین رزمایش روسیه با پرتابگرهای موشک هسته‌ای

رسانه‌های روسیه امروز از برگزاری دومین رزمایش ارتش این کشور با به کارگیری پرتابگرهای متحرک موشک‌های اتمی در ماه جاری میلادی خبر دادند

بر اساس گزارش‌هایی که روز سه‌شنبه در رسانه‌های روسیه انتشار یافتند، نیروهای نظامی این کشور برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته به اجرای رزمایش‌هایی با به‌کارگیری پرتابگرهای «یارس» پرداختند که یک پرتابگر متحرک برای موشک‌های هسته‌ای است.

خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه گزارش داد، در جریان این رزمایش خدمه اپراتور این پرتابگرهای موشکی در حوزه رودخانه «وولگا» واقع در ۷۰۰ کیلومتری شرق مسکو تحرکاتی را در حوزه‌ای به مسافتی ۱۰۰ کیلومتر داشته و به اجرای مانورهای استتار و استقرار پرداختند.

به نقل از ایسنا اوایل ماه ژوئیه نیز ارتش روسیه رزمایش مشابهی را در دست کم ۲ منطقه دیگر این کشور به اجرا در آورده بود. کمتر از ۲ ماه قبل هم روسیه مانورهای نظامی مشترکی با تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را به همراه ارتش بلاروس اجرا کرد.

روزنامه روسیه‌ای کومرسانت روز سه‌شنبه نوشت، موشک‌های یارس نوعی از موشک‌های چند کلاهکی هستند که می‌توانند به اهدافی تا دست کم ۱۱۰۰۰ کیلومتر دورتر حمله کنند و پرتابگرهای این موشک‌ها قابل سوار شدن به روی تریلی و یا استقرار در سیلوها هستند.

ارتش روسیه بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین دست به اجرای رزمایش‌های نظامی متعدد از جمله‌ رزمایش‌های مشترک با کشورهای دیگر نظیر چین یا آفریقای جنوبی زده است.

روسیه در ماه‌های اخیر مانورهای نظامی مشترک با متحد هم مرز با خود یعنی بلاروس که با اوکراین نیز مرز مشترک دارد افزایش داده و ۲ کشور چند رزمایش گسترده و فراگیر را به اجرا در آورده‌اند

عضویت در تلگرام عصر خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک