کدام رده سنی مشمول دریافت ارز اربعین هستند؟ | این افراد باید اصل شناسنامه ارائه دهند + جزئیات

طبق اعلام بانک مرکزی، زائران اربعین بالای پنج سال می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق با نرخ مرکز مبادله ایران دریافت کنند

بانک مرکزی از هفتم مرداد ماه سال جاری و در راستای تسهیل شرایط زائران اربعین ۱۴۰۳، با هدف تامین ارز برای زائران اقدام به فروش ارز عتبات عالیات تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق می‌کند.

به نقل از ایسنا، مشمولان دریافت این ارز افراد بالا پنج سال (متولدین پیش از ۱۳۹۸/۰۶/۰۱) هستند که با نرخ ارز تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران می‌توانند ارز اربعین را خریداری کنند. در سال‌های گذشته، ارز اربعین تنها به افراد بالای هجده سال که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند تعلق می‌گرفت که این سن به ۵ سال تغییر کرده است.

در خصوص زائرین بین ۵ تا ۱۵ سال باید اصل شناسنامه به جای کارت ملی ارائه شود.

عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مرداد ماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد و هفت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، پارسیان، صادرات و پست بانک به عنوان بانک‌های عامل فروش ارز اربعین معرفی شده‌اند.

براساس اعلام بانک مرکزی، مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین، داشتن کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی است و کد رهگیری در سامانه سماح، پس از طی شدن فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح، فعال شود.

با این حال و به منظور تسهیل در دریافت ارز اربعین، سرپرستان خانوار می‌توانند برای خرید ارز اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب بانک‌های عامل فروش این ارز مراجعه و ارز خود را خریداری کنند. به عبارتی، عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار می‌تواند با کارت‌بانکی خود نسبت به خرید ارز برای اعضای خانواده خود اقدام کند. فروش ارز در جهت سرفصل فوق (اربعین)، هیچ محدودیتی برای دریافت سهمیه سالانه ارز مسافراتی ایجاد نمی‌کند.

گفتنی است؛ سال گذشته به زائران سرپرست خانواری که مشمول دریافت یارانه بودند، علاوه بر ارز اربعین، وام اربعین تا سقف ۵ میلیون تومان اعطاء شد، میزان این تسهیلات برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان بود. اما در حال حاضر هنوز اطلاعاتی از میزان و جزئیات وام اربعین امسال منتشر نشده است

عضویت در تلگرام عصر خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک