شیوع گسترده تب‌دنگی در کشور حقیقت دارد؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبری که در برخی رسانه‌ها در خصوص فراگیر شدن تب دنگی در تهران منتشر شده کذب است.

به گزارش  خبرانلاین ،روز گذشته خبری با عنوان همه گیر شدن تب دنگی در تهران توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده بود. حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: «در حال حاضر هیچ موردی از بیمار مبتلا به تب دنگی در تهران نداریم و تاکنون پشه آئدس در استان تهران صید نشده است.»

ابسنا در خبری نوشت:وی افزود: «این شرایط برای امروز است و هر لحظه احتمال دارد پشه آئدس در تهران رؤیت شود. زیرا، از تمامی استان‌ها به استان تهران هر روز تردد وجود دارد و این ممکن است تخم پشه آئدس از طریق وسایل نقلیه منتقل شود.»

فرشیدی با عنوان این مطلب که تخم پشه آئدس در مناطق گرم و شرجی استعداد تبدیل شدن به پشه را دارد، ادامه داد: «این شرایط در مناطق جنوبی و شمالی کشور فراهم است و تهران، چنین ویژگی ندارد.»

بیماری تب دانگ یا دِنگی یک بیمار ویروسی است که از گزش پشه آئدس ایجاد می‌شود. ابتلا به بیماری تب دانگ یا دِنگی در ماه‌های اخیر در ایران افزایش یافته است. ۹ استان کشور درگیر تب دنگی هستند اما آمار مرگ و میر ناشی از گزش پشه آئدس بسیار اندک است. ۱۵۱ مورد بیماری قطعی تب دنگی در کشور شناسایی شده که عمدتا بیماران کشورهای دیگر بوده اند که وارد ایران شده اند.

 

 

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک