آيا پزشكيان به سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري ورود مي كند؟

افراد و مدیران ناآشنا که به غلط برمسند وجایگاه های مدیریتی تكيه كرده اند باید برگردند به جای قبلی خود واز نو شروع کنند.

حمیدرضاجباری اميري از مدیران کل ستادی بازنشسته سازمان تامین اجتماعی در يادداشتي براي عصر خبر نوشت:

سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین وانحصاری ترین سازمان بیمه ای کشور۵2 درصد جمعيت کشور را تحت پوشش دارد . 15 میلیون نفر بیمه شده اصلی ،بیش از ۴ میلیون بازنشسته ومستمری بگیر اصلی و ۴ میلیون کارفرما نيز تحت پوشش اين سازمان است.

همچنین سازمانی که اولین خریدار درمان ودومین تولید کننده درمان کشور می باشد واز طرفی سازمانی که بدون حمایت دولت بلکه با خطاهای مدیریتی دولتی بطور خاص در 2 دوره قبل اداره شده است که تماما این نوع مدیریت بر این سازمان که اکنون به صندوق نیز تقلیل یافته مغایر با اصل سه جانبه گرایی دراین سازمان عظیم می باشد سازمانی که با تحت پوشش داشتن بزرگترین واثر گذار ترین هلدینگ های اقتصادی با نام اقتصادی شستا به اندازه دو وزارتخانه حجم وگستردگی كاري دارد.

کارکنان ومخاطبین این سازمان از زمان دولت احمدی نژاد به بعد شاهد فراز ونشیب های گسترده مدیریتی بودند بطوریکه در یک دوره هشت ساله ۸ مدیر عامل که طول عمر مدیریتی شان به یازده ماه هم نرسیدرا تجربه کردند وجای تاسف دارد که بگوییم ما شاهد مدیرعامل یک شبه نیز دراین سازمان بودیم مدیر عاملی که غروب حکم مدیریتی گرفت وصبح روز بعد حکم ایشان لغو گردید. در دوران جناب روحانی هرچند شاهد تغییرات مدیریتی پی درپی دراین سازمان نبودیم لیکن کسانی براین سکوی مدیریتی سازمان تکیه زدند که بدون پشتوانه علمی ومدیریتی بر آن جلوس نمودند تا سیل حضور افراد خوب کارنابلد در این سازمان قرارگیرند وآنرا شاهد باشیم. القصه تا زمانی که دولت مرحوم شهید رئیسی شکل گرفت اینبار چرخ گردون مدیریتی بزرگترین سازمان بیمه ای کشور بربال ودوش افرادی از جبهه پایداری مستقر درکمیته امداد نشست دراین دوره نه تنها بر پیکره مدیریتی سازمان آسیب وارد گردید که حتی پایین ترین رده مدیریتی از کمیته امداد بر بالاترین جایگاه مدیریتی این سازمان جلوس کردند طوری که مدیران شایسته وکاربلد وحتی کارشناسان نیز از بدنه مدیریتی وکارشناسی هم درستاد وهم درصف حذف شدند. گویا این سازمان هیچ مدیری درخود پرورش نداد واثری از مدیران شایسته درآن وجود نداشت تا جایی که بدنه کارشناسی کارگزاری های رسمی سازمان که عمدتا از مدیران با تجربه این سازمان بودند قوی تر ازخود تامین اجتماعی و همچنین مدیران کارنابلد ازبدنه وارداتی کميته امداد بودند.

مسیر تحول وحذف بدنه کارشناسی تا جایی رسوخ کرد که تنها عضو کارشناس وکاربلد حوزه بیمه ای این سازمان درهیات مدیره این سازمان را حذف نمودند ومدیران شایسته این سازمان را ازجایگاه اصلی شان دور کردند. جناب دکتر پزشکیان اکنون که فضای جدید مدیریتی عقلایی وکارشناسی حسب اعلام نظر جنابعالي درحال شکل گیری درکشور می باشد و افراد و مدیران ناآشنا که به غلط برمسند وجایگاه های مدیریتی تكيه كرده اند باید برگردند به جای قبلی خود واز نو شروع کنند. ازجناب عالی خواهشمندیم که درحوزه سازمان تامین اجتماعی وصندوق بازنشستگی کشوری شخصا ورود نمایید چون مستحضر میباشید ابر چالش مقابل دولت جنابعالی قطعا در وهله اول بحران مدیریتی ومنابع در صندوق های بازنشستگی است. درجریان باشید نسبت تحلیل های پشتیبانی در تامین اجتماعی ۴ به یک بوده واین نسبت در صندوق بازنشستگی کشوری یک به نیم می باشد درواقع صندوق بازنشستگی ورشکسته مطلق می باشد هرچند بیمه روستاییان وعشایر نیز با وجود فعالیت نتوانست به اهداف خود دست.

یابد دربخش تعاون که متاسفانه با وزارت رفاه ادغام ودرحد یک معاونت دراین وزارتخانه جایگاه پیدا کرد کمترین توفیق را درکشور با خود بهمراه داشت. از آن مقام محترم بعنوان منتخب مرم و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران درخواست می نمایم تا شما با بررسی سیر تحولی مدیریتی این سازمان وصندوق بازنشستگی کشوری از تاریخ ۱۹ ساله اخیر را مورد رصد قرار دهید وحداقل پیشنهادی که می توانیم داشته باشیم اینست که از مدیران گذشته این دوران که الان مدعیان وزارتخانه رفاه وتامین اجتماعی هستندبهره نگیرید تا خدای ناکرده این سازمان بدست آدم های خوب کارنابلد قرار بگیرد تا دیگر بار شاهد این باشیم که رئیس واحد اداری یک موسسه ومنشی هیات مدیره درجایگاههای کلان مدیریتی این سازمان قرار گیرند وتلاش خود ودولت خودرا معطوف به رعایت اصل سه جانبه گرایی نمایید تا کارگران وکارفرمایان ودولت با مشارکت یکدیگر این سازمان را دریابند وهمه کسانی که ازبخش امدادی وارد این سازمان عریض وطویل شدند را با یک دستور ماموریت وابلاغ هایشان لغو به همان کمیته امداد و بهزیستی برگردند واین بار با امید دادن به پرسنل خوب وکارشناسی حوزه بیمه ودرمان این سازمان آن را برمدار کارشناسی ومدیریت آنرا بدست شایستگان وخوشنامان وکاربلدان این صنعت واگذارنمایید .

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک