از نگاه رهبران دموکرات، هریس رئیس‌جمهور بعدی آمریکاست

به گزارش وب‌سایت آکسیوس، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در جریان جلسه غیرعلنی دموکرات‌های این مجلس در روز سه‌شنبه گفت «کامالا هریس» چهل و هفتمین رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهد بود

جفریس و «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا، تاکنون از پیوستن به دیگر دموکرات‌ها و تایید سریع و علنی هریس، معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر امسال خودداری کرده‌اند.

به نقل از ایسنا به گفته سه عضو حاضر در جلسه نمایندگان و یک منبع آگاه دیگر، جفریس این اظهارات را در حالی بیان کرد که «جو بایدن» را به‌عنوان یک رئیس‌جمهور «بزرگ و عالی» ستود.

به گفته چندین منبع، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت نام بایدن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و عالی‌ترین روسای جمهور تاریخ آمریکا ثبت می‌شود و هریس به‌عنوان چهل و هفتمین رئیس‌جمهور جانشین او خواهد شد. اظهاراتی که با تشویق شدید حاضران مواجه شد.

یک قانونگذار که به شرط ناشناس ماندن با آکسیوس صحبت کرد، گفت «توافق عمومی روی این مساله وجود دارد و تشویق‌های زیادی با این صحبت‌ها همراه شد.»

قانونگذاران آمریکایی گفتند که در این جلسه صحبتی از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره که قرار است امروز چهارشنبه به وقت واشنگتن برگزار شود، فراتر از بحث راجع به اقدامات امنیتی کنگره وجود نداشت.

هرج و مرج پیرامون نفر اول دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، سخنرانی نتانیاهو را از کانون توجه دور کرده است. در عوض، این جلسه ادای احترام به «شیلا جکسون لی» نماینده متوفی دموکرات، بحثی در مورد پروژه ۲۰۲۵ و به قول یکی از اعضا، «ادای احترام فراوان به خدمات بایدن» بود.

به گفته چند تن از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا، تعلل حکیم جفریس در تأیید علنی کامالا هریس به دلیل تردید برای نامزدی او نیست. یکی از قانونگذاران ارشد گفت جفریس «به اعضا اجازه می‌دهد تا خودشان به نتیجه‌گیری برسند.» این نماینده مجلس افزود: «هریس در تلاش برای ارتباط گرفتن است و به اعتقاد من، هریس به این روند احترام می‌گذارد.»

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک