عضو شورای شهر تهران: بیش از ۶۰ درصد از تاکسی‌های پایتخت فرسوده هستند/ ۷۵ درصد از برنامه نوسازی عقب هستیم

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: سازمان تاکسیرانی باید سالیانه حداقل ۸ هزار دستگاه خودرو را نوسازی کند و در حالی که باید از ابتدای دوره تاکنون ۲۴ هزار دستگاه تاکسی نوسازی می‌شدند تنها حدود ۶ هزار دستگاه خودرو نوسازی شده‌اند و این به معنای آن است که ما ۷۵ درصد از برنامه مصوب عقب هستیم و تنها ۲۵ درصد آن را عملیاتی کرده‌ایم.

ایسنا: رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: سازمان تاکسیرانی باید سالیانه حداقل ۸ هزار دستگاه خودرو را نوسازی کند و در حالی که باید از ابتدای دوره تاکنون ۲۴ هزار دستگاه تاکسی نوسازی می‌شدند تنها حدود ۶ هزار دستگاه خودرو نوسازی شده‌اند و این به معنای آن است که ما ۷۵ درصد از برنامه مصوب عقب هستیم و تنها ۲۵ درصد آن را عملیاتی کرده‌ایم.

سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص پلتفرم برخط سازی سازمان تاکسیرانی گفت: متأسفانه پلتفرمی که در خصوص آن صحبت و گزارشش ارائه شد هنوز آماده بهره برداری نشده در حالی که قرار بود در سه ماهه اول امسال آماده شود و فرض ما این بود که یک پلتفرم تخصصی را طراحی کرده که می‌تواند در مدل رقابتی پاسخگوی فعالیت‌های شهرداری تهران باشد.

وی گفت: گره زدن سرنوشت این پلتفرم به اپلیکیشن شهرزاد قابل قبول نیست اگر قرار باشد این سامانه را به شهرزاد منوط کنیم همان داستان آرم طرح ترافیک و فروش گوشت که شهروندان را دچار مشکل کرده ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود و با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: مطابق با آمار موجود، سالیانه یک و نیم میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود اما متاسفانه سهم تاکسیرانی از این تولید حدود ۲۰۰۰ دستگاه بوده که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی باید سالیانه حداقل ۸ هزار دستگاه خودرو را نوسازی کند و در حالی که باید از ابتدای دوره تاکنون ۲۴ هزار دستگاه تاکسی نوسازی می‌شدند تنها حدود ۶ هزار دستگاه خودرو نوسازی شده‌اند و این به معنای آن است که ما ۷۵ درصد از برنامه مصوب عقب هستیم و تنها ۲۵ درصد آن را عملیاتی کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به اختصاص بودجه برای نوسازی تاکسی ها گفت: در بودجه شهرداری تهران ۲ هزار میلیارد تومان برای نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است اگر برای هر خودرو نیز ۲۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته می‌شد می‌توانستیم تاکنون ۱۰ هزار خودرو را نوسازی کنیم، شورای شهر تهران از هر اتفاقی برای نوسازی تاکسی‌ها استقبال می‌کند اما به شرط آنکه این کار انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در حوزه نوسازی گله مند هستیم، اظهار کرد: هیچکس نباید سرنوشت شهر را به مسائل غیرقابل انجام گره بزند در کنار برقی سازی باید خودروهای دوگانه سوز و بنزینی نیز وارد شوند زیرا نمی‌توان وقت و آسایش شهروندان را منوط به فقط خودرو برقی کرد.

وی افزود: اینکه با وجود منابع مالی هنوز نوسازی‌ها انجام نگرفته است به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، همانطور که برای کارهای عمرانی یا اجتماعی منابع داریم منابع برای نوسازی تاکسی ها هم داریم.

تشکری هاشمی با اشاره به تامین منابع مالی از طریق ماده ۱۲ برای خرید تاکسی‌های برقی گفت: شهردار تهران در جلسات شورای شهر تهران تاکید کرد که از محله ماده ۱۲، ۵۰ درصد مبلغ خودروها را از دولت دریافت می‌کند حال پیش از آنکه رانندگان زحمتکش تاکسی را درگیر پروژه کنیم باید درخصوص چگونگی تأمین مالی آن صحبت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر مسئله نظامات حقوقی جایگاه شارژ خانگی و عمومی و ماده ۱۲ حل نشود نه اقتصادی و نه منطقی است که بخواهیم تاکسی برقی به فروش برسانیم اگر این مسائل حل شدند می‌توان به سمت توسعه تاکسی های برقی رفت، نباید مردم و سازمان را در موقعیتی قرار داد که به سبب آن مشکلات، گرفتار شوند.

بنا براعلام دفتر این عضو شورای شهر، وی در خصوص احداث جایگاه‌های شارژ برقی در شهر تهران گفت: نکته مهم این است که مشخص کنیم مسئول احداث جایگاه‌های شارژ چه دستگاهی است آیا قرار است شهرداری تهران مسئولیت این کار را بر عهده داشته باشد یا شرکت توزیع برق و وزارت نیرو؟

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک