امام جمعه شیراز: دشمن از عامل امنیتی استفاده می‌کند که ترور اسماعیل هنیه در تهران، جنبه‌ای از این امر بود

دژکام با اشاره به سخانان رهبر معظم انقلاب مبنی براستفاده دشمن از رسانه، گفت: رسانه ابزار جنگ ترکیبی دشمن است و از عامل فرهنگی استفاده می‌کند تا هویت ما را مخدوش کند؛ اینکه فرد خود را ایرانی بداند و جسارت به ایران و اسلام را جسارت به خود بداند، به معنای هویت داشتن است، دشمن می‌کوشد این هویت در نسل جدید ایرانی شکل نگیرد تا از جسارت و بی احترامی به کشور و قرآن ناراحت نشود. دشمن ازعامل امنیتی نیز استفاده می‌کند که ترور اسماعیل هنیه در تهران، جنبه‌ای از این امر بود، از نفوذ نیز استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به همه جانبه بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: باید تصمیم بگیریم که برنامه هفتم بیش از ۷۰درصد عملیاتی شود و برای محقق شدن این مهم باید جهادی عمل کنیم.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بر یک برنامه متمرکز باشیم تا دولت و ملت بدانند چگونه باید عمل کنند، برنامه هفتم توسعه ملاک خوبی است.

به نوشته ایرنا،‌ وی افزود: در گذشته یک نوع جنگ یعنی تقابل با اسلحه وجود داشته، اما نظریه پردازان غربی در چند دهه اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که اسلحه کشیدن دربرابر ملت ها همیشه موفق نیست و باید در جنگ ترکیبی از هر ابزاری برای سرکوب و عقب نگه داشتن استفاده کرد؛ امروز دشمن دندان تیز کرده و ایران خواه ناخواه درگیر جنگ ترکیبی است.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیه ششم سوره مبارکه انفال، ادامه داد: این جنگ در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و شناختی رخ داده و ما نیز برای دفاع در این جنگ همین دستور را داریم که هر چه باعث قوت و قدرت شود آماده می کنیم.

دژکام با اشاره به سخانان رهبر معظم انقلاب مبنی براستفاده دشمن از رسانه، گفت: رسانه ابزار جنگ ترکیبی دشمن است و از عامل فرهنگی استفاده می کند تا هویت ما را مخدوش کند؛ اینکه فرد خود را ایرانی بداند و جسارت به ایران و اسلام را جسارت به خود بداند، به معنای هویت داشتن است، دشمن می‌کوشد این هویت در نسل جدید ایرانی شکل نگیرد تا از جسارت و بی احترامی به کشور و قرآن ناراحت نشود.

وی عنوان کرد: استفاده از تحریم اقتصادی بعد دیگری از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است برای فلج کردن آن است و امروز ۶ سال از روزی که رئیس جمهور آمریکا این هدف را بیان کرد می‌گذرد و اینگونه نشده است.

دژکام افزود: رشد اقتصادی، تامین اجتماعی، توزیع عادلانه درآمد، ارتقای نظام سلامت و امنیت همه در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است و برای آن برنامه ریزی و بودجه‌ریزی شده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به توجهی که در ر برنامه هفتم توسعه به بهداشت و سلامت شده ، اذعان کرد: پس از انقلاب عمده توسعه تخت‌های بیمارستانی شیراز در بخش خصوصی بوده و نیاز به توسعه بخش دولتی داریم که باید در این زمینه جدیت داشته باشیم.

وی گفت: امکانات دولتی موجود در بخش بیمارستانی شایسته شیراز نیست و بخش سلامت باید ارتقا یابد و نیازها سنجیده و دنبال شود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امنیت از دیگر ابعادی است که مورد توجه برنامه هفتم و تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته؛ در شیراز نیز ۲ بار با حادثه‌های تروریستی در شاهچراغ (ع) مواجه شدیم که شایسته نبود.

وی اضافه کرد: در نظام اداری اینقدر کاغذبازی زیاد است که مردم را خسته می کند و دستگاه قضایی نیز باید متناسب با پیشرفت کشور تحول یابد تا مردم از ادای حق خود در دستگاه قضا مطمئن باشند؛ این تحول مورد مطالبه رهبری هم هست.

دژکام با اشاره به جریان‌های‌ مطالبه‌گری جوانان، از آنها خواست تا تحقق برنامه توسعه هفتم و سیاست های کلان ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب را مطالبه کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تصریحا فرمودند که اقتصاد در اولویت است و دولت و ملت باید فضای شهر و کشور را آماده اجرای این برنامه کنند.

امام جمعه شیراز گفت: سرفصل های برنامه هفتم توسعه شامل ابعاد مختلف است اما اقتصاد در اولویت است، هر چند که برای دیگر ابعاد نیز برنامه ریزی و بودجه ریزی شده اما اگر در جایی تزاحمی ایجاد شد؛ دولت باید اقتصاد را در اولویت قرار دهد.

وی تاکید کرد: این فرموده رهبر به معنای آن نیست که مدیران فرهنگی و مردم دست از کار فرهنگی بکشند و بگویند حالا که این بخش در اولویت قرار ندارد؛ لذا این اولویت نباید اشتباه فهم شود.

ایران و ایرانی پاسخی کوبنده به جسارت دشمن می‌دهد

نماینده ولی فقیه در فارس، ضمن تسلیت جنایت بزرگ و بی ادبی بسیار زشت وخلاف مقررات جامعه بشری و بین المللی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن چهره‌های درخشان مقاومت اسلامی از جمله شهید فواد شکر و اسماعیل هنیه و همراهان این بزرگواران به جبهه مقاومت اسلامی بویژه ملت ایران، گفت: هفته گذشته نخست وزیراین رژیم جنایتکار در کنگره آمریکا به کرامت ملت ایران بی ادبی کرد و ملت ایران را وحشی خواند؛ اگر ما وحشی بودیم یهودی‌ها را از اسارت یکهزارساله بابلی‌ها آزاد نمی کردیم؛ این جسارتها به ایران و ایرانی متمدن نمی‌چسبد.

دژکام اظهار کرد: ما وطیفه اخلاقی داریم که از آبروی جهانی و حس مهمان نوازی خود دفاع کنیم و به دشمن حالی کنیم که ایران و ایرانی نمی‌نشیند که چنین بی ادبی به آنها بشود و پاسخ کوبنده‌ای ندهد.

وی با بیان اینکه باید در عرصه‌های مختلف جنگ ترکیبی، جهادی عمل کنیم، گفت: جنگ، جنگ است اگر کسی گفت که باید در این جنگ همیشه پیروز باشیم با اولین ضربه ناامید می‌شود.

دژکام ادامه داد: ایران اسلامی امروز در جنگ تمدنی طولانی مدت قرار دارد و اگر ضربه‌ای خوردیم هم به معنای ناامیدی و دست برداشتن از اهداف نیست چرا که اگر این حالت را داشته باشیم دیگر امیدی به پیروزی نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: ایرانی‌ها مرد میدان مبارزه و جهاد هستند، می‌جنگند و از هیچ چیزی نیز ترس ندارند تا هنگامی که به پیروزی برسند؛ به دشمنان می‌گوییم بدانید با چه کسی مواجه هستید، کسانی که با انگیزه پولادین و دلهای گرم به عشق علی (ع) آمده‌اند تا طعم عدالت را به کام جهانیان بچشنانند.

امام جمعه شیراز: دشمن از عامل امنیتی و نفوذ استفاده می‌کند که ترور اسماعیل هنیه در تهران، جنبه‌ای از این امر بود

۶۰ درصد تخفیف ویژه، همین حالا کلیک کن  🎁
تبلیغ
۶۰ درصد تخفیف ویژه، همین حالا کلیک کن  🎁
مشاهده

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

  • تور 7 روزه آنتالیا رو از هف‌هشتاد رزرو کن!
  • اینجا ماشینتو راحت بفروش و 24 ساعته نقدش کن! خودرو45
  • خودرو45 ماشینت رو می‌فروشه، کافیه اراده کنی!
  • امن‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای فروش خودرو شما، خودرو45!
  • فرادرس – آموزش کنترل استرس و اضطراب
  • فرادرس – آموزش ایلاستریتور Illustrator

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک