۲ کاندیدای ریاست کمیسیون اصل نود مجلس اعلام شد

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر کدام از اعضای ثابت کمیسیون اصل ۹۰ می‌توانند برای ریاست این کمیسیون کاندیدا شوند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، درباره انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، گفت: انتخاب رئیس و هیئت‌رئیسه این کمیسیون با دیگر کمیسیون‌ها متفاوت است. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون اصل ۹۰ متشکل از ۸ عضو اصلی و ۱۳ عضو علی‌البدل است که به نمایندگی از کمیسیون‌های دیگر برای عضویت در این کمیسیون انتخاب می‌شوند.

وی در گفتگو با تسنیم بیان کرد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر کدام از اعضای ثابت کمیسیون اصل ۹۰ می‌توانند برای ریاست این کمیسیون کاندیدا شوند. رئیس این کمیسیون طبق نظر اکثریت اعضا، و با پیشنهاد هیئت رئیسه پارلمان با رأی نمایندگان برای مدت یک سال انتخاب می‌شود.

انتخاب اعضای ناظر مجلس در ۹ شورا و مجمع ملی توسط نمایندگان
حاجی‌دلیگانی ادامه داد: رئیس مجلس در جلسه علنی و در زمانی که انتخاب رئیس این کمسیون در دستورکار باشد ۲ کاندیدا یعنی نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و سید محمد موحد نماینده کهگیلویه که برای ریاست این کمیسیون کاندیدا شده‌اند را قرائت خواهد کرد تا نمایندگان در جلسه علنی یکی از آنها را انتخاب کنند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس بیان کرد: سایر اعضای هیئت رئیسه یعنی نواب و دبیران و سخنگوی کمیسیون در جلسه کمیسیون و از سوی خود اعضای کمیسیون انتخاب خواهند شد.

لازم به ذکر است که نصرالله پژمان‌فر، فرهاد بشیری، محمد امیر، محمد معتمدی‌زاده، علی کشوری،‌ سیدمحمد موحد، حسینعلی حاجی دلیگانی و مصطفی معینی آرانی با رای هیات رئیسه مجلس به عنوان اعضای اصلی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم انتخاب شده‌اند

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک