رسانه‌های اسرائیلی: تل‌آویو طرح اقدام پیشدستانه در برابر حمله احتمالی ایران را در دست بررسی دارد

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که مقامات تل‌آویو در صورت یافتن «شواهد قطعی» مبنی بر تدارک تهران برای حمله به اسرائیل، ممکن است علیه ایران دست به حمله پیشدستانه بزنند. بنا بر این گزارش‌های رسانه‌ای این ایده پس از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با سران سرویس‌های امنیتی این رژیم مطرح شده است.

العربیه: رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که مقامات تل‌آویو در صورت یافتن «شواهد قطعی» مبنی بر تدارک تهران برای حمله به اسرائیل، ممکن است علیه ایران دست به حمله پیشدستانه بزنند.

بنا بر این گزارش‌های رسانه‌ای این ایده پس از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با سران سرویس‌های امنیتی این رژیم مطرح شده است.

نشریه «تایمز» اسرائیل، دوشنبه 15 مرداد نوشت: «در صورت کشف شواهد قطعی مبنی بر آماده شدن تهران برای حمله به اسرائیل، این دولت انجام یک حمله پیشدستانه به منظور بازدارندگی در برابر ایران را مد نظر خواهد گرفت.»

به گزارش این نشریه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه یکشنبه با رؤسای سازمان‌های امنیتی اسرائیل، از جمله یوآو گالانت، وزیر دفاع، هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، دیوید بارنیا، رئیس موساد، و رونین بار، رئیس شین‌بت، جلسه‌ای برگزار کرد.

این روزنامه افزود که این نشست «به منظور آمادگی در برابر حملات احتمالی ایران و حزب‌الله علیه اسرائیل» برگزار شده است.

در همین حال به گزارش «آکسیوس»، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، یکشنبه به وزرای خارجه گروه هفت اطلاع داده است که ایران و حزب‌الله لبنان ممکن است ظرف 24 ساعت آینده به اسرائیل حمله کنند.

بلینکن همچنین به وزرای خارجه گروه هفت گفته است که افزایش توان نظامی آمریکا جنبه دفاعی دارد. «اکسیوس» از قول یک منبع نزدیک به وزارت خارجه آمریکا گزارش داده است که آمریکا پیش از ترور هنیه، رهبر سیاسی جنبش فلسطینی «حماس» در تهران، تصور می‌کرد رسیدن به توافق با ایران محتمل است.

در بیانیه وزرای خارجه گروه هفت نگرانی شدید درباره رخدادهای اخیر که می‌تواند بحران کنونی را به سراسر خاورمیانه گسترش دهد، ابراز شده است.

وزرای خارجه گروه هفت شامل بریتانیا، آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان، ایتالیا و ژاپن به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود تاکید کرده‌اند که افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به سود هیچ کشور یا ملتی نخواهد بود.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک