بورل: هیچ توجیهی برای قتل‌عام التابعین وجود ندارد/ از دیدن تصاویر مدرسه وحشت‌زده شدم

مسئول سیاست خارجی اروپا تأکید کرد که «برای چنین قتل‌عام‌هایی به‌ویژه هدف قراردادن مؤسسات آموزشی‌ای که به پناهگاه غیرنظامیان تبدیل شده‌اند، هیچ توجیهی وجود ندارد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اقدام اسرائیل در حمله به مدرسه التابعین را شدیداً محکوم و تصریح کرد که برای چنین قتل‌عام‌هایی، هیچ توجیهی وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «از دیدن تصاویر مدرسه‌ای در غزه که هدف حملات اسرائیل قرار گرفته بود؛ وحشت‌زده شدم. ده‌ها فلسطینی قربانی شده‌اند» این جمله‌ای است که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پستی در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشته است.

روز گذشته رژیم صهیونیستی در یک اقدام بی‌رحمانه و ددمنشانه، به بهانه مقابله با نیرو‌های حماس، مدرسه التابعین را که پناهگاه فلسطینیان آواره بود، هدف حملات خود قرار داده و بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را به شهادت رسانده بود. شمار زیادی نیز در این حادثه مجروح شده‌اند.
مسئول سیاست خارجی اروپا تأکید کرد که «برای چنین قتل‌عام‌هایی به‌ویژه هدف قراردادن مؤسسات آموزشی‌ای که به پناهگاه غیرنظامیان تبدیل شده‌اند، هیچ توجیهی وجود ندارد».
وی با اشاره به شهادت بیش از ۴۰۰۰۰ نفر در غزه، از «اسموتریچ»، وزیر دارایی اسرائیل انتقاد کرده و تصریح کرد: «ما مخالفت اسموتریچ با تمایل مردم اسرائیل برای یک توافق را محکوم می‌کنیم». پیش از این، اسموتریچ وزیر دارایی و از اعضای حزب راست افراطی اسرائیل، توافق آتش‌بس را یک «دام خطرناک» توصیف کرده بود.
وی با «توهمی خواندن» تبادل گروگان‌های اسرائیلی و فلسطینی، اسرای فلسطینی را «تروریست‌های یهود‌کش خوار» خوانده بود.
بورل همچنین تأکید کرده است که آتش‌بس تنها راه برای پایان‌دادن به کشتار غیرنظامیان و تضمین آزادی گروگان‌ها است.
جنایت بزرگ اسرائیل در التابعین، خشم جامعه جهانی را نیز برانگیخته است. بسیاری از دولت‌ها این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند. این در حالی است که آمریکا تنها به ابراز نگرانی بسنده کرده و همچنان بر حمایت خود از اسرائیل تأکید کرده است

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک