افراد دارای پابند الکترونیک پلیس آگاهی چگونه می‌توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند؟

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا شیوه اقدام و شرایط حضور مشمولان طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار را در پیاده روی اربعین حسینی تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد شریفی در تشریح جزئیات این خبر گفت: همایش پیاده روی اربعین حسینی (ع) از چند روز آتی در چندین مرز غربی کشور آغاز می‌شود که در همین راستا و باهدف تامین امنیت هر چه بیشتر این مراسم تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که یکی از آنها کنترل و پایش سارقان سابقه‌داری است که تحت کنترل با پابندهای الکترونیکی قرار دارند.

وی افزود: صرف نظر از اقدامات کنترلی و نظارتی بر این اشخاص، نحوه اقدام در خصوص مشمولین طرح پایش هوشمند سارقان سابقه دار بر مبنای شرایط خاصی صورت می‌گیرد. در همین راستا به  کلیه مشمولین طرح از طریق پیامک مبنی بر اعلام هشدار هماهنگی خروج از محدوده و همچنین اعزام به مراسم پیاده‌روی تاکید خواهد شد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: مشمولینی مجاز به حضور در مراسم پیاده روی اربعین خواهند بود که نسبت به اخذ پاسپورت، ثبت نام در سامانه سماح اقدام و نسبت به ارائه مدارک مذکور به پلیس آگاهی اقدام کنند و همچنین مجوز خروج را از پلیس آگاهی دریافت کرده باشند.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، شریفی با بیان اینکه مدت زمان حضور مشمولین در پیاده‌روی اربعین حداکثر ۱۰ روز است، خاطرنشان کرد: در صورت حضور مشمول بدون هماهنگی با مراجع مرتبط در استان‌های مرزی  نسبت به اعلام هشدار وهدایت این افراد برای بازگشتن به محل سکونت اقدام شده و در صورت استنکاف، ضمن هماهنگی با استان اقدامات قانونی در خصوص آنها اعمال خواهد شد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک