رئیس ستاد اربعین: تردد زائران اربعین از مرز‌ها از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ زائران از مرز‌های تمرچین و باشماق استفاده کنند؛ این مرز‌ها ۲۰ درجه خنک‌تر از سایر مرز‌ها هستند

میراحمدی گفت: آخرین آمار خروج زائران اربعین اعم از ایرانی و خارجی از مرز‌های ایران و عراق بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

 

باشگاه خبرنگاران: میراحمدی گفت: آخرین آمار خروج زائران اربعین اعم از ایرانی و خارجی از مرز‌های ایران و عراق بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه آخرین آمار خروج زائران اعم از ایرانی و خارجی از مرز‌های ایران و عراق بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، گفت: در سامانه سماح بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر تا کنون ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: پارکینگ‌های مرز‌های ۶ گانه به طور متوسط تا ۵۰ درصد پر شده و ظرفیت لازم تا آخرین روز‌هایی که زائران قصد سفر با خودرو‌های شخصی خود دارند را دارد و جای نگرانی نیست.

میراحمدی ادامه داد: درباره حوادث و گرمازدگی تا کنون هیچ فوتی ناشی از گرمازدگی نه در داخل مرز‌ها و نه در شهر‌های عراق نداشته ایم ۵ نفر فوتی داشته ایم که ۲ نفر در نجف و ۲ نفر در کربلا و یک نفر در ناصریه بوده اند یکی از فوتی‌ها ناشی از تصادف بوده و مابقی ناشی از مسائل دیگر است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: تعداد گرمازدگان که تا کنون به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه کرده اند، حدود ۸۷۰ نفر است که همگی بهبود یافته و ترخیص شده اند.

میراحمدی گفت: وزارت کشور عراق با ما همکاری کامل در همه ابعاد داشته است؛ مدیریت قرارگاه‌های مشترک اربعین داشته ایم؛ نمایندگان تام الاختیار از سوی وزارت کشور عراق در مرز‌ها تعیین شده و شبانه روزی مستقر هستند و توافق کارآمدی با آنها داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سفر دیروزم به عراق با مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق مذاکره کردیم و قرار شد حمل و نقل زائران از مرز باشماق تا سلیمانیه تا روز اربعین به طور رایگان انجام شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: از زائران می‌خواهم از مرز‌های تمرچین، باشماق و خسروی تردد کنند؛ مرز‌های باشماق و تمرچین آب و هوای معدلی دارند و حدود ۲۰ درجه دمای مرز‌های تمرچین و باشماق از دیگر مرز‌ها کمتر است و جاده خوبی دارند و ایمنی و سلامت زائران در این مرز‌ها تضمین شده است.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک