برای مهاجرت معکوس نخبگان برنامه‌ریزی کرده‌ایم

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه پنج میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند، گفت: بر اساس دستور شهید سید ابراهیم رئیسی برای بازگشت و مهاجرت معکوس ایرانیان فرهیخته برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، «عبدالله سهرابی» در مراسم بزرگداشت «اخوینی بخاری»، پزشک نامدار ایرانی که امشب، سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه در «انجمن آثار و مفاخر فرهنگی» برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس دستور شهید سید ابراهیم رئیسی برای بازگشت و مهاجرت معکوس ایرانیان فرهیخته برنامه‌ریزی کرده‌ایم. فرهیختگان ایرانی، سرمایه مادی و معنوی کشور به حساب می‌آیند. بررسی‌ها بیانگر این است که حدود ۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، مصوبه «راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان» را در کانون توجه قرار داده است. این مصوبه، حرکت بزرگی برای ارتباط با نخبگان به حساب می‌آید و امیدوارم شاهد اقدامات خوبی در ارتباط با ایرانیان خارج از کشور باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی همواره به مردم خدمت کرده، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی کشور، ۱۶۷ شهید به کشور تقدیم کرده است. یاد و خاطره تمام شهدای پزشک را گرامی می‌داریم.

 

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک