رییس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد

تلاش برای بهبود معیشت و امکانات زیرساختی محیط‌بان‌ها / تقویت ارتباط بین بخشی با نهادهای حاکمیتی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در محیط زیست کشور با معضلات اساسی روبرو هستیم که برخی از آنها به چالش ها و بحران های جدی ختم شده اند، گفت: تلاش ما بر این خواهد بود که وضعیت محیط بانان از حیث معیشت و امکانات زیر ساختی افزایش یابد و ارتباط بین بخشی با نهادهای حاکمیتی را برای حل مشکلات محیط‌زیستی تقویت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست، شینا انصاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از ظهر امروز و در بازدید از پاسگاه محیط بانی گلندوئک در جمع محیط‌بانان گفت: حدود 24 سال قبل فعالیتم را از اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آغاز کردم و در جریان تلاش های همکارانم در این اداره کل هستم و در اولین روز کاری خود در جمع محیط بانان حضور یافتم تا در جریان تلاش ها و دغدغه های آنان قرار گیرم و به نوعی از زحمات آنها قدردانی کنم.

وی با تاکید بر اینکه قدردان زحمات همه محیط بانان هستم و یاد ۱۵۰ محیط بان شهید را گرامی میدارم، افزود: تمام تلاشم بر این خواهد بود که وضعیت محیط بانان از حیث معیشت و امکانات زیر ساختی و لوجستیکی افزایش یابد.

او تصریح کرد: امیدوارم در این راه محیط بانان عزیز نیز دست یاری دهند تا به کمک همدیگر بتوانیم وضعیت حفاظتی مناطق تحت مدیریت را ارتقا دهیم.

انصاری با اشاره به اینکه در محیط زیست کشور با معضلات اساسی روبرو هستیم که برخی از آنها به چالش ها و بحران هایی نیز ختم شده اند، افزود: ارتقا ساختار و توانمندی کارکنان بویژه محیط بانان و داشتن ارتباطات بین بخشی موثر با نهادهای حاکمیتی و دستگاه های اجرایی ضرورت دارد.

معاون رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام بخش ها و معاونت های سازمان محیط زیست حائز اهمیت بوده و در برنامه ریزی های انجام شده ارتقای همه بخش ها مد نظر است، گفت: اولویت این است که از تمام توان و ظرفیت تخصصی مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست استفاده شود تا انشالله بتوانیم بهبود وضعیت را در همه بخش ها و معاونت ها به موازات هم پیش ببریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به وضعیت زیست محیطی منطقه شمیرانات اشاره داشت و گفت: در منطقه شمیرانات موضوع منابع آب و جلوگیری از آلودگی ها و ساخت و سازها و مناطق حفاظت شده و موضوع حفاظت از تنوع زیستی از مسائلی است که نیازمند افزایش رویکرد محیط زیستی است.

انصاری در پایان ایجاد مرکز بازدید کنندگان حیات وحش توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران را تلاش بسیار خوبی خواند و هدف از آن ها را افزایش ارتباط و تعامل نزدیک تر بین مردم و حیات وحش عنوان کرد.

گفتنی است در این سفر یکروزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به استان تهران، سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، علیرضا نورمحمدی مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران وی را همراهی کردند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک