کندی از ترامپ اعلام حمایت کرد

رابرت اف کندی جونیور گفته است که کارزار خود به عنوان نامزد مستقل انتخابات آمریکا را معلق می‌کند و از کمپین دونالد ترامپ حمایت خواهد کرد

به نقل از بی بی سی کندی، ۷۰ ساله، که در بیشتر عمر خود دموکرات بوده و از نسل دودمان قدرتمند کندی است گفت همان اصولی که باعث شد او حزب دموکرات را ترک کند اکنون او را قانع کرده است «از رئیس جمهور ترامپ حمایت کنم.»

کندی، که پسر سناتور کندی و برادرزاده رئیس جمهور سابق است که هر دو ترور شدند، در مبارزات انتخاباتی با یک رشته موانع روبرو بوده است که شامل موانع حقوقی برای قرار دادن نامش روی برگه‌های رای ایالتی و تامین بودجه مبارزات می‌شود.

با این حال او پافشاری کرد که انصراف نداده است و نام او در ایالت‌هایی که در انتخابات تاثیری ندارند روی برگه رای باقی خواهد ماند.
کندی از ترامپ اعلام حمایت کرد

دونالد ترامپ از آقای کندی تشکر کرد و گفت: «ما از حمایت خیلی خوب آراف‌کی جونیور برخوردار شدیم، و من در این باره صحبت خواهم کرد. او آدم محشری است، و همه به او احترام می‌گذارند.»

ترامپ بعدا هنگام استقبال از آقای کندی در تجمع انتخاباتی خود در آریزونا از او به عنوان «یک پدیده» و «فردی درخشان» یاد کرد.

در مقابل کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات، گفت که او اعتماد رای دهندگان به آقای کندی را «به دست خواهد آورد.»

این تصمیم عملا به معنی پایان کارزاری است که از دیدگاه‌های ضدواکسن آقای کندی نیرو می‌گرفت. با خشک شدن منابع مالی و کاهش پوشش خبری کمپین او، موقعیت آقای کندی در نظرسنجی‌ها سقوط کرده است.

کری کندی، خواهر او، گفت که تصمیم برادرش برای تایید آقای ترامپ به معنی «خیانت به ارزش‌هایی است که برای پدر ما و خانواده ما عزیز است. این پایان غم‌انگیز یک داستان تاسف‌آور است.»

کندی گفت که پافشاری آقای ترامپ بر اینکه او می‌تواند از طریق مذاکره با روسیه به جنگ در اوکراین پایان دهد «به تنهایی برای توجیه حمایت من از کمپین او کافی است.»

«مسائل و رویکردهای زیادی هست که همچنان بر سر آنها اختلافات جدی داریم. اما در مورد سایر مسائل کلیدی هم جهت هستیم.»

او گفت که نام خود را از برگه‌های رای در ۱۰ ایالت که ممکن است به شانس پیروزی دونالد ترامپ ضربه بزند حذف خواهد کرد.

با این حال مقام‌های انتخاباتی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند برای آنکه او نام خود را از برگه‌های رای در میشیگان، نوادا، و ویسکانسین بردارد دیر شده است.

کندی گفت که کمپین خود را «به عنوان یک دموکرات، حزب پدرم و عمویم… قهرمانان قانون اساسی شروع کردم» اما اضافه کرد که در ماه اکتبر این حزب را ترک کرد تا به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات شرکت کند «چون به حزب جنگ، سانسور، فساد، شرکت‌های بزرگ داروسازی، فناوری بزرگ و پول‌های هنگفت» بدل شده است.

او رسانه‌ها و حزب دموکرات را به خاطر تعلیق کمپین خود مقصر شناخت، و گفت: «دیگر باور ندارم که یک مسیر واقع‌بینانه به سوی پیروزی در برابر سانسور سیستماتیک دارم.»

به گزارش آسوشیتدپرس میزان حمایت از آقای کندی در نظرسنجی‌ها قبل از انصراف جو بایدن از انتخابات به حدود ۱۴ تا ۱۶ درصد می‌رسید. بعد از آنکه کامالا هریس نامزد شد، میزان حمایت از او در نظرسنجی‌ها به اعداد تک رقمی رسید.

کندی پیش از اعلام حمایت از آقای ترامپ، گفت که محاوره مشابهی با خانم هریس داشته و پیشنهاد همکاری با کمپین او را داده بود.

مری بت، مشاور ارشد کمیته ملی حزب دموکرات، در بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم آقای کندی گفت: «دونالد ترامپ از حمایتی برخوردار نشده که به جلب بیشتر آرا برای او کمک کند، او وارث باری است که یک کاندیدای ناکام در حاشیه با خود می‌آورد. خوشحالیم که (کندی) می‌رود.»

کمپین آقای کندی یکی از نقاط تبلور جنبش ضدواکسن در آمریکا بود. او مکررا از رهبری خود در سازمان «دفاع از سلامت کودکان» که علیه برنامه‌های بهداشت عمومی از جمله واکسینه‌سازی کودکان فعالیت می‌کند تعریف کرد.

آقای کندی در هفته‌های اخیر تعریف کرد که چگونه در سال ۲۰۱۴ به عنوان شوخی لاشه یک توله خرس که در اثر برخورد خودرو در پارک مرکزی نیویورک تلف شده بود را در جایی رها کرد.

پیشتر در طول مبارزات انتخاباتی معلوم شد که او بیش از یک دهه قبل به یک انگل مغزی مبتلا شده بود که باعث فراموشی شدید و اختلال مغزی در او شد.

ترامپ پیشتر در این هفته به سی‌ان‌ان گفت که او «مسلما» اعطای نقشی در دولت خود به آقای کندی را مد نظر قرار می‌دهد و دونالد ترامپ جونیور، پسر آقای ترامپ، گفت که کندی مناسب «منفجر کردن» یک وزارتخانه دولتی خواهد بود، که کنایه از کوچک کردن دولت است.

مریل متیوز، محقق در موسسه محافظه کار «نوآوری سیاسی» به بی‌بی‌سی گفت که تصمیم آقای کندی موید این موضوع است که در سیستم دو حزبی آمریکا «طرح ایده‌های نو و عرض اندام چهره‌های تازه چقدر دشوار است.»

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک