قیمت خانه در خیابان کارگر؛ اختلاف قیمت خانه در کارگر شمالی و جنوبی چقدر است؟

کارگر یکی از خیابان‌های مرکزی و اصلی شهر تهران است که میدان انقلاب، آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. اما در حال حاضر متقاضیان خرید خانه در بخش شمالی و جنوبی این خیابان چقدر باید هزینه کنند؟

 

تجارت نیوز: کارگر شمالی و جنوبی دو محله از محلات مرکز تهران هستند که میدان انقلاب آن‌ها را از هم جدا و تفکیک می‌کند. بخش شمالی این خیابان از محدوده منطقه ۶ تهران است و بخش جنوبی آن نیز بر اساس تقسیمات شهرداری تهران، از محلات منطقه ۱۱ محسوب می‌شود.
 آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران نشان می‌دهد که خرداد امسال در منطقه ۱۱ بالغ بر ۱۸۰ فقره معامله مسکن صورت گرفته است. این در حالی رخ داده که تعداد معاملات در منطقه ۶ معادل ۱۵۶ عدد ثبت شده است. حال این پرسش را باید مطرح کرد که قیمت مسکن در کارگر شمالی و جنوبی در چه وضعیتی قرار دارد؟
قیمت خانه در کارگر شمالی
قیمت خانه در خیابان کارگر؛ اختلاف قیمت خانه در کارگر شمالی و جنوبی چقدر است؟
بر اساس گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۶ طی خرداد امسال به‌ازای هر مترمربع، ۱۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ثبت شد. بررسی آگهی‌های فروش مسکن در محله کارگر شمالی نیز بیانگر آن است که متقاضیان برای خرید واحد مسکونی در این محله باید حداقل بودجه‌ای معادل چهار میلیارد تومان داشته باشند.
برای مثال آپارتمانی ۴۰ متری با عمر بیش از ۲۵ سال در این محله، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. متقاضیان برای خرید آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط نیز در این محله باید حداقل بودجه‌ای معادل پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کنار بگذارند.
اکنون آپارتمانی ۶۷ متری در محدوده مظفری‌خواه که ساخت آن به سال ۱۳۷۶ بازمی‌گردد، پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.
برای خرید خانه‌هایی با متراژ بالاتر از ۱۰۰ متر نیز باید حداقل بودجه‌ای معادل هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون را در نظر گرفت. خرید آپارتمان‌های نوساز نیز در این محله مستلزم داشتن بودجه‌ای بیش از ۹ میلیارد تومان است.
قیمت خانه در کارگر جنوبی
قیمت خانه در خیابان کارگر؛ اختلاف قیمت خانه در کارگر شمالی و جنوبی چقدر است؟
گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد در سومین ماه سال جاری، قیمت مسکن در منطقه ۱۱ شهرداری تهران، در هر متر به ۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. آگهی‌های فروش خانه در این محله بیانگر آن است که با حدود دو میلیارد تومان می‌توان در این محدوده آپارتمان‌هایی با متراژ پایین خریدرای کرد.
برای مثال اکنون آپارتمانی ۳۹ متری در خیابان زربافیان که ساخت آن به سال ۱۳۹۳ بازمی‌گردد، دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
داشتن بودجه بین سه میلیارد تا چهار میلیارد تومان نیز خانه‌هایی متوسط متراژ با عمر کمتر از ۶ سال را در سبد خرید متقاضیان قرار می‌دهد. مالک آپارتمانی ۸۰ متری و ۱۳ ساله در محدوده ایروانی، واحد مسکونی خود را سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.
در این بین آگهی‌هایی نیز برای خانه‌های بزرگ‌متراژ وجود دارد. برای مثال اکنون با بودجه حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در این محدوده خانه‌ای ۱۱۰ متری و هفت ساله خرید.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک