نگاهی به سوابق گزینه احتمالی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی

بنظر می‌رسد با حضور فردی کارکشته و آزمون پس داده چون مهرداد قریب که از خوشنام‌های صنعت بیمه کشور به حساب می‌آید و نیز رابطه مطلوبی که وی با رئیس جمهور و وزیر جدید کار دارد پس از سال‌ها شاهد آن باشیم که هم سازمان تامین اجتماعی و هم بازوی اقتصادی آن شستا در ریل صحیح خود قرار بگیرند و دیگر کمتر شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی مقابل این سازمان بیمه‌ای باشیم.

شائبه حضور یک مدیرعامل تخصصی در سازمان تامین اجتماعی که از سابقه خوب مدیریتی و کارشناسی در این سازمان برخوردار است بار دیگر امید را به این سازمان برگردانده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح تجارت، سرانجام پس از سال‌ها و آمد و شد دولت‌های مختلف این خبر می‌رسد محتمل‌ترین فرد برای تصدی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی فردی متخصص از بدنه این سازمان است که از سطح کارشناسی تا مدیریت‌ها و معاونت این سازمان را تجربه کرده است.
«مهرداد قریب» معاون اسبق امور بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی است که تجربه حضور از سطح کارشناسی رئیس شعبه مشکین شهر تا مدیرکلی درآمد وصول حق بیمه سازمان مرکزی را در کارنامه دارد به عنوان جدی‌ترین گزینه مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی مطرح است.
روند سریع تغییرات جمعیتی کشور و به تبع آن تغییر نرخ نسبت پشتیبانی(نسبت بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران ) طی سال‌های اخیر، افزایش سرسام آور بدهی‌های دولت به این سازمان تا ۷۲۶ همت، عدم بروزرسانی پارامترهای بیمه‌ای در کنار عدم انتخاب مدیران عامل از دل این سازمان باعث بغرنج‌تر شدن وضع این سازمان مهم که اکنون ۵۶ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار دارد شده است.
دیگر نکته مهمی که در سازمان تامین اجتماعی مغفول مانده است، مسئله شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به اختصار شستا با ۹ هلدینگ اقتصادی بزرگ در زیرمجموعه خود است که چون در سالیان اخیر مدیران عامل سازمان از «شأنیت» کافی در این سازمان برخوردار نبوده‌اند نتوانستند اعمال حاکمیت صحیحی بر زیرمجموعه خود یعنی شستا داشته باشند و حتی در انتصابات این هلدینگ عظیم اقتصادی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کمترین دخالتی داشته است.
حال بنظر می‌رسد با حضور فردی کارکشته و آزمون پس داده چون مهرداد قریب که از خوشنام‌های صنعت بیمه کشور به حساب می‌آید و نیز رابطه مطلوبی که وی با رئیس جمهور و وزیر جدید کار دارد پس از سال‌ها شاهد آن باشیم که هم سازمان تامین اجتماعی و هم بازوی اقتصادی آن شستا در ریل صحیح خود قرار بگیرند و دیگر کمتر شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی مقابل این سازمان بیمه‌ای باشیم.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک