پس از عملیات حزب‌الله صورت گرفت

تاکید وزیر خارجه انگلیس بر «خویشتن‌داری و آتش‌بس غزه»

وزیر خارجه انگلیس امروز – یکشنبه – در واکنش به عملیات حزب‌الله لبنان از رژیم صهیونیستی خواست که «خویشتن‌داری» نشان دهد و مجددا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان سحرگاه امروز اولین مرحله از انتقام حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و ترور شهید فواد شکر از فرماندهان ارشد این جنبش را آغاز کرد. برآوردها حاکی از تداوم این عملیات بوده و مقاومت لبنان نیز تاکید کرده که این حمله پهپادی و موشکی ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری «پی‌ای مدیا» با اشاره به پست «دیوید لمی» وزیر امور خارجه انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس گزارش کرد که او با «ران درمر» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه انگلیس در این پست نوشت: «ما بر حمایت بریتانیا از امنیت اسرائیل، اهمیت خویشتن‌داری، نیاز برای آتش‌بس فوری در غزه و آزادی اسرا تاکید می‌کنیم.»

وی افزود: «به هر قیمتی که شده باید از تنش‌های بیشتر در خاورمیانه جلوگیری کرد.»

«دیوید لمی» و «استفان سژورنه» وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر در مقاله‌ای برای روزنامه «آبزرور» نوشتند: «جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان تشدید یافته است و آنچه ما شاهدش هستیم یک چرخه مخرب از خشونت می‌باشد. این وضعیت و اشتباه محاسباتی ما خطر ایجاد یک درگیری گسترده‌تر و حتی عمیق‌تر را به دنبال دارد. هم‌چنین، این چرخه با گرایشی که به سمت تشدید تنش‌ها دارد، پیشرفت به سوی راه‌حل سیاسی را سخت‌تر می‌کند.»

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک