هنرمندان ممنوع‌الکار به سینما بازمی‌گردند؟ / اظهارات سخنگوی دولت را بخوانید

مهاجرانی در پاسخ به اینکه موضع دولت درباره هنرمندان ممنوع‌الکار که بخش قابل توجهی از آنان بنا به اتفاق‌های رخ داده یکی دو سال اخیر از میان سینماگران زن هستند، چه خواهد بود، تاکید کرد: ان‌شاءالله در این زمینه وفاق ملی ایجاد می‌شود.

ایسنا: سخنگوی دولت تاکید کرد، نگاه دولت جدید برای به تصویر کشیدن واقعیت‌ها و آرزوها در سینما، حمایتی است و برای رفع ممنوع‌الکاری هنرمندان بویژه سینماگران زن به دنبال وفاق ملی خواهد بود.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت عصر روز گذشته (هفتم شهریورماه) در آیین نکوداشت زنده یاد امین تارخ و رونمایی از گنجینه آثار و یادگاری‌های این بازیگر و نیز گنجینه مازیار میری (کارگردان سینما) در موزه سینما حاضر شد، آن هم در شرایطی که صبح دیروز حکم انتصاب او به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم منتشر شده بود.

او در نکوداشت امین تارخ با اشاره به اینکه در این برنامه اولین بار است با عنوان رسمی دولتی صحبت می‌کند، خطاب به هنرمندان حاضر در سالن فردوس موزه سینما گفته بود: واقعیت این است که خیلی از شما هنرمندان شاید خودتان به نقشی که در زندگی ما به عنوان شهروند دارید، واقف نباشید. نقش شما مهم است چون نوعی پیوستگی از جنس عشق به ما می‌دهید. خوشا به حال آن کسانی که می‌دانند بجز هنر که تاج سر آفرینش است، دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست.

مهاجرانی در حاشیه رونمایی از گنجینه‌ها در گفت‌وگویی با ایسنا درباره رویکرد دولت به هنر و سینما آن هم وقتی که نوعی افتراق میان هنرمندان و دولت به وجود آمده است، بیان کرد: هنر، صدای اصیل جامعه است که به آن لطافت هم می‌بخشد. هنر خیلی وقت‌ها مثل یک روان‌کار بین اجزای یک سیستم عمل می‌کند. اگر هنر نباشد زندگی خشن می‌شود لذا نگاه دولت حمایت از هنر و هنرمند است.

مهاجرانی افزود: سینما هم در بسیاری از اوقات صدای بی‌صدایان است. نگاه دولت در حوزه سینما، حمایت از سینمایی است که حامی جامعه باشد. در واقع نگاه دولت نسبت به رسانه‌ای که واقعیت‌های زندگی و نیز آرزوها و آمال انسان را به تصویر می‌کشد حمایتی خواهد بود.

او درباره اینکه با توجه به نگاه تخصص‌گرایی رییس‌جمهور و انتقادهایی که اخیرا در برخی حوزه‌های هنری مثل سینما و هنرهای تجسمی در موضوع تصویب سند ملی آن‌ها مطرح شد، چگونه در این حوزه‌ها عمل خواهد شد؟ گفت: نگاه دولت تعامل حداکثری است و در این موارد، نگاه کارشناسانه باید جریان پیدا کند. خیلی از موضوع‌ها باید چکش‌کاری شوند تا در نهایت با حفظ منافع کشور و حفظ حرمت هنرمند، سند تصویب شود.

مهاجرانی که نخستین سخنگوی بانوی دولت است، در پاسخ به اینکه موضع دولت درباره هنرمندان ممنوع‌الکار که بخش قابل توجهی از آنان بنا به اتفاق‌های رخ داده یکی دو سال اخیر از میان سینماگران زن هستند، چه خواهد بود، تاکید کرد: ان‌شاءالله در این زمینه وفاق ملی ایجاد می‌شود

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک